Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 öljynpainehälytys

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Audi 100 öljynpainehälytys

Ostin ko. auton, jossa mittaristossa vilkkuu öljynpaineen merkkivalo tietyillä kierroksilla. Kaverilla oli 80 audi, jossa oli lähes sama vika. Erona se, että mun 100:ssa merkkivalo alkaa palamaan, jos ajaa korkeilla kierroksilla (kiihdyttäessä) ja kaverin 80:ssa se paloi tyhjäkäynnillä.
    Osaisko kukaan kertoa, missä mahtaa olla vika?

-Miika-

Audeissa on ns dynaaminen öljynpainevaroitussysteemi eli moottorissa on 2 anturia, ns yläpaine ja ns alapaine. Alapaineanturia käytetään tyypillisesti alle 3000 kierroksella ja yläpainetta sen yläpuolella.

Anturivikoja tai kontaktivikoja anturilla sanon minä.

Comment

Kiitti vinkistä. Pitääpä lähteä etsii antureita, jotta voisi tutkia mahdollisia kontaktivikoja... :)

Comment

Siinä ne möllöttää päällekäin lohkon kyljessä noin suunnilleen syylärin päädyn kohdilla.

Toverin 80:ssä luultavasti toinen suodatinjalassa ja toinen kannen takapäässä. Neloskoneisiin vasta tutustuminen käynnissä :)

Comment

Neloskoneissa molemmat anturit ovat suodatinjalan välittömässä läheisyydessä.

Comment

Ei käy ilmi mikä kone sulla on kysymyksessä.

Jos kysymys on V6 koneista, niin vikaan on paljon ollut yläkerran öljynpainventtiileissä jolloin hälytys saattaa olla jopa aiheellinen.

Comment

Mun 100:ssa on dieselin vitoskone...

Comment

dieselistä en sitten tiedäkkään mitään vaikka periaatteet on tietysti samat.

Vinkki: Laita omaan profiiliisi auton vuosimalli ja konetyyppi niin saat aina itseäsi koskevia vastauksia. Audi satasta on tehty vuosikymmeniä ja konemalleja on 1.8 alkaen...Saat helposti virheellistä tietoa joka ei sovi omalle koneellesi.

Comment

Working...
                X