Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

urs4 sähkövikoja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • urs4 sähkövikoja

    Eli kyseessä -93 urs4 2,2 avantti, auto tuli minulle muutama päivä sitten ja jo nämä joulukuusen valot ovat väläytelleet. Brems licht valo palaa, sitten ilmestyi vilkkumaan polttimon kuva missä rasti päällä, tämä korjaantui kun otin peräkoukun pistokkeen suomi adabterin pois. Nyt riesana vilkkuu välillä punainen öljykannun kuva muutaman piippauksen kera(öljynpaineet tallessa ja öljyä koneessa). Ajovalot ja vilkut ei toimi joskus kun käynnistää auton, korjaantuu sammuttamalla. Lämmityslaitteesta ei tule kuin kuumaa sisälle vaikka painaa 0 asteiseksi ja viimeiseksi nyt pari kertaa käynnistynyt mutta sammunut heti ja joutunut muutaman kerran starttaamaan. Jos näihin sähköongelmiin nyt saisi vähän apua niin olisin kiitollinen :)

    #2
    Millä kierroksilla öljykannu pamahtaa ruutuun, tyhjäkäynnillä vai yli 2000rmp?

    Vikakoodit kannattais käydä lukemassa jos ei itsellä ole siihen vehkeitä.

    Ilmastoinnista voit kattoa koodit ite ilman mitään apuvälineitä:

    http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml

    Comment


    • #3
      Tais pamahtaa se öljykannu ihan tyhjäkäynti kierroksilla. Pystyykö lukemaan vikakoodeja itse, tai siis onko kyseisessä autossa se check engine valo minkä välähdyksistä voi lukea koodin kun yhdistää ne pinnit?

      Comment


      • #4
        Nyt kun testailin niin pelkästään virrat päälle väänettynä alkaa se öljyvalo piippaamaan sen kolme kertaa kuvan vilkkumisen kera. Ilmastointi laitteesta sain ulos vikakoodit 18.3 ja 08.1.

        Comment


          #5
          Tuuhan poikkeen nii lyyään piuhat kiinni ja katotaan mitä se on syönyt.

          Comment


            #6
            Öljypaineen valvonta ei ole yhteydessä diagnostiikkaan.

            Comment


            • #7
              Voisiko se valolle oleva öljynpainekello olla tiensä päässä? Mites tuo automaattiilmastoinnin vikakoodi 08.1 eli temperature regulator flap motor potentiometer, static open. Ei nyt jotenkin aukea mulle.

              Comment


                #8
                Lämmönsäätöläpän potentiometri; staattisesti auki-asennossa eli suomeksi läppämoottori jumissa. Servo irti, purku, puhdistus ja tarvittaessa sähkömoottorin/koko servon vaihto edessä.

                Comment


                  #9
                  Ilmastoinnin läppämoottorit jumii, yleinen vika.

                  Comment


                  • #10
                    Mistäs tää kyseinen motori löytyy? Onko sulla vielä sama numero kun muutama vuosi takaperin?

                    Comment


                      #11
                      On sama numero. Ei niitä kannata arpoa enempää ennen kuin saa töpselin kiinni ja koodit lukuun. Saa tehtyä sopeutukset samalla kerralla josko olis vaan tuurilla siitä kiinni.

                      Comment


                        #12
                        Kenkkuilevaan öljynpainevaloon ei olisi erikoista, että mittaristo kaipaisi kolvaamista. Periytyy kuitenkin tiettyyn asti lötköstä.

                        Comment


                        • #13
                          Oliskikos tuosta kolvailun kohteesta täällä jossain kuvaa ja tarkempaa tietoa?

                          Comment


                            #14
                            Jos mittaristoa alkaa kolvailee niin vetää ihan rohkeesti kaikki uusiksi mihin vaan kolvilla ylettää. :)

                            Comment


                              #15
                              Noita soveltaen: http://www.sjmautotechnik.com/troubl...nstrument.html

                              Comment


                                #16
                                Tästähän löytyi Porkkiksen softa sisästä :)

                                Jossain vaiheessa koneeseen on vaihdettu 1.8T sytkähilut, onko normaalia että sen jälkeen tulee vikakoodi moottorin käyntinopeusanturista? Öljynkannun varoitusvalo on ilmeisesti omassa piirissään koska siitä ei koodeja ollut. Anturin varmaan pystyy mittaamaan samalla kun nappaa mittariston syliin.

                                Yksi lämmönsäätöläppä (G92) herjasi potikastaan ja Brems-Licht ei suostu sammumaan. Jarruvalokytkimestä tuli vikakoodi, jarruvalot kuitenkin toimivat. Poislukien lisäjarruvalo joka on jossain vaiheessa poistettu. Ota siitä nyt sitten selvä että herjaako siitä puuttuvasta lisäjarruvalosta vai onkohan jarrupolkimessa kytkimiä automaattivaihteisessa sitten kaksin kappalein?

                                Comment


                                  #17
                                  Anturista tulee koodi jos luettu sammuksissa ja kytkimestä, jos ei ole jarrua painettu.

                                  Comment


                                    #18
                                    Moottori sammuksissa luettiin koodit juu, eikä kukaan painanut pedaaliakaan.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuossa yksi tarina: Bremslicht

                                      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=88272

                                      Onko tuossa öljynmäärä/laatu anturaa? voiko tulla sieltä "öljykannua" vai onko eri valolla

                                      Kytkee auton oman takasumuvalon pois käytöstä kun adapteri on paikoillaa voi tulla sieltä kautta tuo poltin varoitus.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mistä tuo G92 nyt oikein löytyy? Vaikka kuinka koittaa etsiä niin missään ei mainita siittä mitään ja kun on aika vaikea hakea kun ei ole mitään käryä asiasta.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ei ihme ettei pelaa ja etten ensin hokannut, puuttui tuo kyseinen läpänsäätö moottori kokonaan :) Löytyykö keneltäkään? Tai saako edukkaasti jostakin?

                                          Comment


                                            #22
                                            Missäs kohtaa se kyseinen servo tuossa sijaitsee? Mulla on jokunen tossa hyllyssä, mutta pitäs varmistaa että onko just toi vai joku muu.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jos autoa katsellaan keulastapäin niin sen tulipellillä olevan suojamuovin alla, lämppärin moottorin oikealla puolella, liikuttaa pitkää valkoista nivellettyä vipua.

                                              Comment


                                                #24
                                                Jos Terholta löytyy niin voin lauantaina napata taskuun kun oon hoodeilla.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Lääke löytyy huomen aamulla pirkkalasta. Ovatko kuinka kalliita uutena nuo servot? Onko ketään innokasta mittariston kolvaajaa järkikorvausta vastaan lähimain? Noista sähköhommista kun olen koittanut pysyä kaukana :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Nyt on uusi läppämoottori, testilenkille vielä.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Jos ei muuten vörki vaihdon jälkeen niin voi joutua vielä sopeuttamaan vag-comilla. Onnistuu jos siltä näyttää kunhan saadaan taas aikataulut natsaamaan.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kyllä nyt pelaa jotenkin mutta tuntuu hullulta kun lämmönsäätimestä joutuu laittamaan lo asentoon että tulee yhtään viileää, voiko vaikuttaa kun jouduin yhdistelemään 2? Eli jouduin mm irroittamaan sen booreilla olevan muoviosan ja siitä en ole satavarma onko se täysin samassa asennossa kun irroittaessa, tuli vain mieleeni että tunnistaako se asennon missä se on ja näin olisi sekaisin?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Vag-comilla saa tehtyä sen sopeutuksen, samalla kattoo ihan silmällä että meneekö molempiin ääripäihin asti.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ok, ollaan yhteydessä jos kerkiäisit jossain vaiheessa tekemään sen sopeutuksen.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X