Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ajonestovalo vilkkuu mutta autoa voi ajaa. Mitäs?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Ajonestovalo vilkkuu mutta autoa voi ajaa. Mitäs?

Tutustuin VAG-COM ihmeisiin ja katselin että mitä siellä voi tehdä. Session jälkeen sammutin pelit ja vehkeet ja olin lähdössä ajelemaan autolla. Ajonestovalo vilkkuu hitaaseen tahtiin ja ajoin autolla n. 10km ilman ongelmia. Otin kotona akkukengän pois useiksi minuuteiksi ja vilkkuu edelleen.

Itse luulen että tekemäni output test Immobilizer moduuliin sekoitti sen jotenkin koska tilaikkunassa luki ensin että testing "brake" -jotain ja sitten virheilmoitus että joku is not available. Olisiko tämä testisekvenssi jäänyt jotenkin päälle tms? Auto on -95 A6 jossa ajonesto on integroitu avaimeen.

1) Kuinka saisin tämän ärsyttävän valon sammumaan, en halua ohittaa systeemiä kuitenkaan.
    2) Kuinka ajonesto käyttäytyy kun se oikeasti laukeaa?

Vastaus itseltäni edelliseen:
    Jatkoin ajelua ja parin sammutuksen ja startin jälkeen valo sammui. Ja mä luulen et kaikki on okei...

Comment

ei tietenkään mitenkään tähän liittyen, mutta sillä vag comilla voi saada harmejakin aikaiseksi jos näppäilee arvalla eikä tiedä mitä tekee.

Comment

Tottahan se on. Mitään airbageja en sillä edes tohtinut skannailla, vaikka en uskonut että pelkästään lukemalla ja outputteja testaamalla voisi tehdä vanhinkoa. (mikäli output testi ei laukaise bagia!)
        Sinänsä vastaavat järjestelmät ovat minulle jotenmiten tuttuja.

No, mitään vahinkoa ei nyt tullut.

Onko kellään ollut ongelmia avata moduulia 17 eli mittaristoa? Minulle tulle erroreita ja ilmeisesti tuo on jonkinlainen issue ja mainittu myös ross-techin sivuilla. Onko kukaan saanut yhteyttä moduuliin 17 kyseisen kaltaisessa a6:ssa missä ei ole autocheckiä?
        Olisi vain niin kauhian mukavaa päästä käsiksi nuihin huoltoilmaisimiin....

Comment

> Onko kukaan saanut yhteyttä moduuliin 17 kyseisen kaltaisessa a6:ssa missä ei ole autocheckiä?

Joo, mutta luotettavasti vain Ross-Techin adapterilla.

> Olisi vain niin kauhian mukavaa päästä käsiksi nuihin huoltoilmaisimiin....

Toosin näiden käsittely ei tahdo oikein onnistua edes tuolla virallisella pulikalla.

Comment

No miksi ei. Sieltä vaan nollailee adaptationin 5,6 ja seiska kanavilta (muistaakseni)

Comment

Viimeksi eilen Jarin kanssa tuota kokeiltiin ja haluttu km lukema ei vaan talletu. Näyttää, että tallettuis, mutta kun käy pois ja tulee takas, ni vanha lukema seisoo ruudussa.

Comment

Viimeksi eilen Jarin kanssa tuota kokeiltiin ja haluttu km lukema ei vaan talletu. Näyttää, että tallettuis, mutta kun käy pois ja tulee takas, ni vanha lukema seisoo ruudussa.
                Piraattiversio teki samaa. Rekisteröity ei.

Comment

> No miksi ei. Sieltä vaan nollailee adaptationin 5,6 ja seiska kanavilta (muistaakseni)

Jaa-a, sen kun tietäisi.

Siinä näyttää esiintyvän muutamaa erilaista ilmiötä. Nykyisen arvon muutos up/down-napeilla yleensä onnistuu. Tämän toistaminen parikymmentä kertaa myös yleensä onnistuu. Sitten joskus vaan ei onnistu (en nyt just muista, mitä sitten tapahtui). Muutosten tallettaminen muutaman pykälän jälkeen yleensä onnistuu.

Mutta suoraan uuden numeroarvon syöttäminen ja testaaminen ei yleensä onnistu. Viimeistään talletuksessa tulee joku härö.

Jotenkin tuntuu, että suuremman muutoksen tekeminen feilaa helpommin. Esim. nyt kun pitäisi tuupata laskureita vuodella eteenpäin. Kilometrilukemat sain muistaakseni muutettua aika kivuttomasti eteenpäin, ongelmat oli aikalaskureissa.

Käytössä on HEX-USB ja uusin softa.

Boschin testerillä arvojen muuttaminen onnistui ongelmitta.

Comment

Working...