Tevehdys en löytänyt ihan vastaavaa joten alotampa uuden... Autosta loppui lataus jonka syyksi paljastui jännitteen säätäjän toisen hiilen häviäminen noin 2.5 vuotta vanha laturi toisessa hiilessä melkein puolet vielä jäljellä... mutta sit ongelmaan uudella säätimellä lataa kylmänä ja heti startin jälkeen noin 14.2v sit kun ajaa yli 15 kilsaa lataa sen 13.6 eli mun mielestä suht normaali lataus jännite... vaan samalla alkaa hiipumaan mittaristosta tausta valot ja hävii ajotietokone kokonaan pelistä pois. Jo aiemmin on tausta valot karanneet ulkolämpömittarilta ja ilmastoinnin oikealta puolelta. Myös etummainen tupakan sytytin on nyt pelistä pois. Tuleeko kellekkään mieleen mikä vois aiheuttaa vian tai sit jos joltain löytys hyvän manaajan numero niin vois kuhtua häätämään pahan hengen pois =)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 C4 sähkö ongelma vm -93
Collapse
X
-
Latausongelman kanssa tässä itsekin taistellaan. Itselläni moottorin maadoitusta parantamalla (toinen maajohto runkoon) sain latausjännitettä stabiloitua samoihin lukemiin kuin sulla.
Oletko tarkistanut virtalukonpohjan? Samalla mittaristokin on kätevä ottaa pois tieltä ja tarkastettavaksi. Suht helppo homma ilman ratin irroitustakin, jos varovaisesti ujuttaa pois paikoiltaan ja irroittaa liittimet sitä mukaa kuin niihin yltää - toki suhteellista, olen harjoitellut jo kolmella typ44b/C4:lla :)
Manaajista tiedä kyllä mitään... onko ne niitä jotka osaa lukea sähkökaavioita sieltä kirjan viimeisiltä sivuilta?
-
Kokeilin lisä maadotusta ei vaikutusta,eli akkukaapeli korin ja moottorin väliin toki vois vielä kokeilla akun ja korin välinen maadotus jos vetäs vaikkasuoraan koneelle. Jostain syystä kylmempänä palaa taustavalot kirkkaampana tosin lämpimänä loimottaa ihan himmeenä eli ei siis kokonaan sammu. Kokeilin tossa vaihtaa vielä orggis boschin säätimen toki uuden, ei tuntunut olevan vaikutusta mihinkään... samalla tuntu et hieman epätasaiseen käy tyhjää tosin ottaa kierrokset hirmu nätisti eikä ajossa mitään outoa tunnu.... tosin siihen voi olla syy kun tuli nuukuuksissaan kaadettua tankkiin viina bensoo normisti mennään rajan takaa tuotavalla 92-95 aineella jolla ei ole ollut mitään ongelmaa..
Comment
-
no ei isompi ongelma ollut loppujen lopuksi sulake palanut mut ihmeellisesti jonkun aikaa palo noi mittarin valot? mut nyt tuntus muuten pelaavat mut koneeseen jäi omituinen voiman puute ihan kun ois yks pytty pois pelistä tms.... voi toki olla et tulpat on ottaneet ihteensä kun vajailla virroilla ajelin... pitää ne koittoo maanantaina vaihtaa ja sit testii taas uudestaan
Comment
-
Comment