Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B7 ja sähkölasit taakse

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• B7 ja sähkölasit taakse

Ihmetyttää kun saa hakemalla hakea autoa (a4 B7) jossa olis myös takana sähkölasit. Kokeilin googlailla ja foorumin searchia enkä onnistunut löytämään juttua, eli kysymys kuuluukin. Millainen projekti tuo takalasien sähköistys mahtaa olla?

B6:seen olen laittamassa ja on hieman projekti kesken, mutta johdotusta joutuu jonkun verran vetämään, tietysti moottorit taakse ja ovipahvit.
    Mulla on melkein valmis projekti, eteen vaan ovipahvit ja sit ohjelmointi, niin pitäisi toimia :)

Itse etsin kanssa neuvoja, mutta en löytänyt. Joten ajattelin sitten itse tehdä ominpäin :)

Comment

Eiks tossa (B6) oo semmonen ero että jos on sähkölasit takana niin on myös joka ovessa oven ohjainyksikkö, jos on vaan etusähkölasit niin laseja ja lukkoja ohjataan yhdellä ohjainyksiköllä joka sijaitsee kuskinovessa(?)?

Comment

B6:ssa meni takaovista piuhat kuskin penkin alla olevaan boksiin. sitä kautta ohjasi lukot yms.
        Eikös niissä moottoreissa ole jonkunnäköiset yksiköt itsessään?

Comment

Noi sähköhommat on kohtuu hyvin hallinnassa, oikeastaan se tieto mitä kaipailen on, että tarviiko lasit ja/tai hissit vaihtaa oviin, vai saako veivin mekanismin tilalle moottorin?
          Saako takaovien kahvat vaihdettua kytkin mallisiin, vai onko nykyisissä jo "optiona" paikat kytkimille?

Comment

Takaovien kahvoihin saa vaihdettua ne muoviosat johon ikkunan kytkin tulee kiinni, todennäköisesti vanhassa ei ole mitään optiota kytkimelle. Mutta sehän ei selviä kuin irrottamalla tuo muovi (tai sitten joku kellä on tietoa, jakaa sitä). Äkkiseltään näyttäis että ikkunan nostin on sama riippumatta mekanismistä.
            Attached Files

Comment

En itse vaihtanut mitään muuta kuin moottorin, joka kävi suoraan veisin tilalle. Ja olin aikaisemmin ostanu ovipahvit missä oli takaikkunoille napit.

Comment

Onhan Juholta sitten tulossa projektista kunnon DIY ohjeet kuvien kera??

Comment

Kiinnostaisi kans nähdä kunnollinen DIY aiheesta!

Comment

Nostellaas tätä. Eli saako B6 taakse sähkölasit, kun vaihtaa veivien tilalle vain moottorit + nappulat?

Tarvitseeko hirveitä johtoja vedellä?

Comment

Sulla on muistaakseni Lowline sähköt, eli luultavasti puuttuu johdotus ja ohjainyksiköt ovista.

Comment

Jotenkin jäänyt sellainen kuva, että olis high sähköt. Miten se selviää helpoiten?

Comment

Joku varustetarran koodi vois kertoo sen.

Lowlinessa muistaakseni valojen ohjaus menee valokytkimeltä suoraan ja higlinessä ohjainyksikön kautta. Mutta en muista kaikkia eroja ulkoo.

Comment

Muistelisin että vag-comilla katsoessa mukavuusyksikön (46) tietoja, vag-com näyttää neljä eri ohjainyksikköä. Muistelen myös jonkun joskus todenneen että kaikki suomiautot ovat highline sähköillä.

Comment

Jos oletetaan, että sähköt on Highline, niin millainen homma saada sähkölasit taakse?

Comment

Ihan puhdasta arvailua vaan, mutta tuo ohjainyksikkö saattanee mennä vaihtoon (itsellä: Controller: 8E0 959 433 AF ) : http://www.audi-sport.net/xf/threads.../#post-1971955

Mutta jos tuo ohjainyksikkö mätsää, niin voi olla niinkin simppeliä kun ikkunamoottorin ja kytkimen asennus plus niiden koodaus.
                                Attached Files

Comment

Täytyy aluksi selvittää, että onko mulla nuo High sähköt. Jäi sellainen kuva, että ne olis mulla kyllä.

Comment

Moro, tuli omaan b6seen laitettua s4 sähkörecarot ja mukana tuli myös nuo ovipahvit joissa takaikkunat sähkötoimiset? minkänumeroinen ohjainyksikkö tarvii olla että saa helpolla toimiin nuo sähkölasit takana?(onko tuo 8E0 959 433 BD) ovien alareunoissa myös valot kuten penkeissä takajalkatilassa ne ilmeisesti saa samalla koodattua? veivien tilalle passaa moottorit ilmeisesti suoraan?
                                    Viimeksi muokannut ollikuhta; 11.1.2016, 09:11. Perustelu: lisäys

Comment

Takana jos on manuaali-ikkunat niin saattaa puuttua B-pilarin liittimestäkin ne tarvittavat pinnit. Näin ainakin B7.ssa

Sähköikkunoiden johtosarjan mukana tuli myös ovivalojen johdot eli paikka punaiselle valolle oven sivulle ja valkoiselle valolle alaspäin.

-> jos tuo on kuten B7.ssa niin johtosarjaa on kahta tasoa, manuaali-ikkunat jolloin johdot menee vain keskuslukolle ja sitten toinen hi-line sähköillä jossa paikat sähköikkunoille, valaistulle ovenkahvalle, sivuvalolle ja lätäkkövalolle.

Comment

Onko kukaan saanut onnistuneesti sähkölaseja veivien tilalle asennettua? Itse kyseisen operaation tein ja lasit pelaa, mutta keskuslukitus lopetti toiminnan takaovissa.. Liekkö lukkomoottorit vääränlaiset nuissa veivimallin ovissa?

Comment

Tere,

Onko täällä tietäjää, joka voisi kertoa mitä kaikkea tarvii hankkia takaovien sähkötoimisiin lasinnostimien asennukseen?

Comment

Working...
                                          X