Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sähköä päivävaloille A6 C5 2.5 TDI

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sähköä päivävaloille A6 C5 2.5 TDI

    Olen kädetön seuraavan ropleemin kanssa. Hommasin puolivahingossa päiväledit. Ideana on laittaa ne palamaan heti kun virrat kääntää päälle ja tietty sammumaan kun ajovalot kytketään. Sumuvalojen irrotettavista luukuista löytyi hyvät paikat. Laitoin maadotuspiuhan kiinni, poiskytkentäpiuhan ajovalolampun kantaan ja sitten tulikin pulma. Mihinkä tuo virtajohto? Audissa kaikki on tehty valmiiksi niin myös sähköjohtojen suojaus ja läpiviennit. En keksi paikkaa konehuoneesta josta nappaisi tuon +12V jossa virta kun avaimesta kääntää. Tuntuu jotenkin vastenmieliseltä porata reikä jotta saisi piuhan ujutettua konehuoneesta matkustamoon jossa tietty sulaketaulusta löytyisi haluttu 12V.


    Onko hyviä ideoita napata tuo virtaavaimella herätettävä +12V konehuoneen puolelta?

  • #2
    Kyllä valokatkaisijan TFL-liitin olisi se paras paikka kyseiselle johdolle.

    Comment


    • #3
      Onko tuo liitin konehuoneessa vai matkustamossa?

      Edit: Googlettamalla löytyi ja on siis matkustamossa. Poraamista tai hyvin jemmatun reiän etsintää.

      Konehuoneesta siis kaipailisin vinkkiä +12V olemassaolosta. Pikaratkaisu on tietty yhdistää tuo parkkivalon johtoon mutta silloin kaatuu koko perusidea siitä, ettei valojen kanssa tarvitsepuuhastella kun lähtee päivällä ajamaan. Oliko se vielä niin, ettei tuo päiväajoledi saa palaa samaan aikaan kuin parkit?
      Viimeksi muokannut Onninpoika; 3.3.2012, 10:31. Perustelu: valot, päiväajovalot, led, A6 c5

      Comment


      • #4
        Nyt taas kiireenpien asioiden jälkeen ehdin paneutua tähän asiaan.

        Eli ydinongelma oli se, että johto moottoritilasta matkustamon puolelle oli hankala pujottaa kun sieltä ei löytynyt yhtään reikää!
        Konehuoneen matkustamon pellissä oli yksi kumitutti, ihan kuin läpivientiä varten. Työnsin ristipääruuvarin tutista läpi. Ohjaamossa poistin sen 5:llä ruuvilla lukitun ratin alla olevan verhoilulevyn ja rupesin otslampun kanssa syynäämään.
        No ruuvarin kärki näkyikin yhden pikkuisen pellin alla. Takaisin konehuoneeseen ja johto ruuvarin tilalle. Kärkipihdeillä sain johdon kiskaistua matkustamoon ja sulakekotelon takakansi auki. Sieltä ujutin johdon sähkön ääreen. Valitsin takalasin lämmitysjohdon sulakkeen. Siinähän on sähköt kun virta on päällä ja se sammuu kun avaimesta kääntää.
        Nyt homma toimii enkä enään unohda valoja ajoon lähtiessä päivälläkään.

        Comment

        Working...
        X