Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodi väylä pimeä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vikakoodi väylä pimeä?

    Eli tänää käytin auton vikakoodin luvussa,mutta eivät päässeet sinne käsiksi sanoivat syyksi että se väylä on pimeä..?
    Onko kellään tietoa miksi väylä on pimeä tai miksi ei pääse käsiksi sinne?
    Aattelin että kun auto on käyntikunnoton niin,onko siellä esim,boxi paskana tms kun ei käynnisty(vikana b-pumpun virta,kipinä hukassa epäilivät antureita) ?
    autona Audi 90q 2.0 20v vm 89
    Kiitos!

    #2
    Millä yritetty lukea?

    Comment


    • #3
      Jaa nyt kyllä pistit pahan..kun en ole ite ollu paikalla,eikä ole tullu kysyneeksi että millä.Käytin paikallisessa audi-vw huollossa,kun ei oikeen muualla ollu semmosta lukulaitetta kun niillä? ,mutta ens viikolla menee seuraavaan paikkaan lukuun jos ne siellä pääsis käsiks
      Onko näissä joku oma ohjelma tai laite mikä toimii?

      Comment


        #4
        VCDS toimii aika hyvin. Onko tää auto missä päin mikkeliä? Voisin koittaa vilkasta joku päivä josko saatas ne koodit pihalle.

        Comment


        • #5
          Jos on virallinen konsernihuolto, niin eiköhän siellä ole pelit ja pessaarit kunnossa.

          Comment


            #6
            Kokemuksesta voin sanoa, että konsernihuollossa ei välttämättä onnistu. VCDS on parempi noihin vanhoihin autoihin kunhan on aito kaapeli ja uusin softa.

            Comment


            • #7
              Oman kokemuksen perusteella yhdyn kaiman viimeiseen lauseeseen.

              Comment


              • #8
                Kas joo, enpä katsonut että minkämoinen pirssi kyseessä.

                Comment


                • #9
                  Sulakeethan sieltä kannattaa kattoa ensimmäiseksi. Jos sieltä joku moottorin ohjaimen sulake on palanu niin se ei päästä sisään.

                  Comment


                    #10
                    Illalla koitettiin saada koodeja pihalle kyseisestä autosta heikoin tuloksin. Pari asiaa pisti kuitenkin silmään, VCDS ilmoittaa et K1 OK! K2 Short to ground. Tämä taitaa kuitenkin olla normaalia OBD 2x2 liittimessä? Virtaliitin mitattiin ja sinne tuli 12v niin kuin kuuluukin. Toinen asia joka pisti silmään oli diagnostiikan sulake, tämä oli vaihdettu 30 Ampeeriseksi 10A tilalle, olisko tämä voinut särkeä jotain?

                    Käytössä ei ollut kuin VCDS 908.* kun oma pääkaapeli on lainassa..

                    Comment


                      #11
                      Cabrion laitoin piuhan päähän tänään mutta väylä on mykkä. Mustaan 2X2 liittimeen ei tule virtaa. Sulakkeet oli läpi rivin ehjät, on sen verran ahtaassa paikassa se sulakerasia etten ensi töikseni viitsisi lähteä purkamaan. Mitäs mahtaa tapahtua jos vikakoodien luvun ajaksi vedän hyppylangoilla suoraan akulta virran 2X2 töpseliin?

                      Comment


                      • #12
                        C4:ssä tein hyppyjohdot OBD2-lukijan pistokkeeseen. En lähtisi virtaa syöttämään johtoon, jos ei tiedä, että mihin se toinen pää menee. Tuossa tapauksessa syöttäisin ehkä virran hyppyjohdoilla ja K-linja sitten pistokkeella. Virtajohdossa käyttäisin sulaketta välissä.

                        Comment


                          #13
                          Noin juuri eli diagnostiikkapiuhaan hyppylangoilla. Ei auton pistokkeisiin.

                          Comment


                          • #14
                            Aa, ymmärsin ensin että auton pistokkeeseen rinnankytkentä. Kyllä minä sain ainakin hypyillä toimimaan ihan ok ja minullahan oli kaikki johdot hyppyjä. Kolme johtoa oli kytkettynä. Ilmastoinnin kanssa silloin touhusin.

                            Comment

                            Working...
                            X