Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
No voiha vida ,semmosen osan ne mulle tänään varaosaliikkeessä möivät, ja vielä rekkarin mukaan ettivät osan ,ku epäilivät että se on rikki.
No onkos sille sit mitään boxia?
Jos ne sulle semmosen kahdella ruuvilla kiinni olevan litteän "läpyskän" sähköliitännällä möivät, niin pitäis varmaan jalkatilasta sisäpuolelta löytyä parin ruuvin irrotuksen jälkeen suojalevyn alta.
Jos ne sulle semmosen kahdella ruuvilla kiinni olevan litteän "läpyskän" sähköliitännällä möivät, niin pitäis varmaan jalkatilasta sisäpuolelta löytyä parin ruuvin irrotuksen jälkeen suojalevyn alta.
20V koneisissa tätä ei kuitenkaan käsittääkseni ole.
Eikös noissa ainakin joissain malleissa ole ns. leistungsendstufe , joka on puolassa kiinni.
Joo tuommonen "boksi" löytyy. Varsinaista irralista vahvistinyksikköä ei ole. Ne on varmaan myyneet semmoisen 7-napaisen ?
Vika on tälläinen
Elikkäs audista hävis kesken ajon kipinä ,millekään tulpalle ei tule kipinää ,sekä bensapumpun virta hävis samalla ,avaimesta kun kääntää niin ei kuulu pumpun ääntä,mutta jos suoraa antaa virtaa niin pumppu pyörii ja painetta tulee mutta ei käynnisty ,sulakkeet on käyty läpi,onko näille mitää yhteistä sulaketta tai relettä,ku ihmetyttä ku molemmat loppu samaa aikaa toimimasta..?
Vikakoodeja en ole saanut luettua vielä kun ei mikkelistä ole löytyny oikeaa lukulaitetta ja ohjelmaa.....
Bensapumpun rele ei tosiaan ilmeisesti mene päälle , se näyttäisi olevan kaksiosainen eli vaikka syöttää virtaa bensapumppuun ulkoisesti , ei mene virtaa sytytykseen.
Tuossa ilmeisesti oikea SSP 93 : http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_93.PDF
Suoraan pumppuun ulkopuolista virtaa, ja releestä painamalla.ni pumppu pyörii,
ja pumppu ei ole pyöriny ennen kuin avaimesta kääntää ,ellei anna ulkopuolista virtaa sinne. Ja releen käviin tarkistuttaa niin kuulemma on kunnossa mut tiedä sit?kannataisko uusia?
Antureiden paikat löytyy SSP:stä sivulta 10 . Moottorin pyörimisnopeus on drehzalgeber ja sytytyspiste zündzeitgeber . Lisäksi on Hallgeber virranjakajassa. Moottori ei lähde käyntiin, jos nopeusanturin signaalia ja Hallin signaalia ei tule. Hallin signaaliin vaikuttaa myös sytytyspisteen signaali . Yleisin vika on käsittääkseni Hall-anturissa eli sen tarkistaisin tai vaihtaisin ensin. Myös virranjakajan liitin on yleinen vikakohde.
Comment