Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Webaston aivo päästi savut, mistä sopiva Pelle Peloton sitä ehjäämään?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Webaston aivo päästi savut, mistä sopiva Pelle Peloton sitä ehjäämään?

    A6 C5 2001 2.5tdi quattro OEM-Webasto ottanut kosteutta, ja on nyt halvaantunut. Tässä Audi Centerin näkemys asiasta:

    "Alkuvaiheessa havaittu lisälämmitten ohj.laitteelle tunnistama syöttöjännite 0,24-036 V vaeltaen jatkuvasti. Todellinen syöttöjännite ei näin alhaalla ole koska tuolla jännitteellä webasto ei edes vastaisi testerille.

    Lähdetty tarkastamaan häiriön syytä, lisälämmittimen johtosarjassa yhdessä johdossa eriste rikki ja johto hapettunut lähes poikki, tämän korjaaminen ei kuitenkaan auttanut poistamaan häiriötä. Lisälämmittimen päädyn ohjainlaitekotelo irroitettu, kopan oik.alakulman pultti ruostunut poikki ja kotelon nurkassa vanha halkeama. Piirilevyssä hapettumaa ja haisee palaneelle. Ohessa pari kuvaa."

    http://db.tt/r5Yu9Lw2
    http://db.tt/r5Yu9Lw2
    http://db.tt/a8JMi2o4

    Audi Centeriltä suosittelivat tätä: www.sercap.fi , ja soitinkin sinne jo, tuumasivat että poltin irti koko komeudessaan, ja heille, niin ehjäävät. Hinta-arvio näkemättä 150-250e.

    Onko yhteisöllä suositella ketään tallitaikuria, tai jotain toista asiaan vihkiytynyttä firmaa? Laite Oulussa, mutta kustihan polkee.
    Viimeksi muokannut tumpsi; 23.2.2012, 17:13.

    #2
    mä tilasin saksan ebaystä uuden piirikortin maksoi n.120€ sillä rupes toimiin.

    Comment


    • #3
      Tai sitten koittaa vaihtaa noi konkat.

      Niistä toinen näyttää hieman pullistuneelta, vai hämääkö kuvat?

      Jos tuo oikeasti on kosteutta saanut, niin voi olla jotain vakavampaa mutta aika usein noi ohjainkortit taitaa tulla kuntoon konkat vaihtamalla ja murtuneet juotokset korjaamaalla.

      E: Ja näyttäähän se toinen konkka hieman tummuneelta.

      Comment


      • #4
        Otan paremmat kuvat kun saan laitteen itselleni. Nämä siis sain Audi Centeriltä.

        Comment


        • #5
          Jos yhtään pysyy kolvi kädessä, niin piirilevyltä selkeästi silmällä havaittavat rikkinäiset komponentit irti, ja uudet kehiin vaikka täältä http://www.elektori.com/Raami.php

          Peruskomponentit ovat todella halpoja, joten suosittelen kokeilemaan.

          Comment


          • #6
            On kyllä sen verran elämää nähneen näköinen tuo laite, ettei ainakaan näin maallikon silmin ole ihme, ettei se enää kuku. Helisee mukavasti, nokikikkareet siellä pyörii palotilassa ja putoilevat pakoputkesta ulos :)

            Maanantaina vien Sercapille diagnoosiin, sen jälkeen mietin asiaa uusin silmin.
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Oikaistaan hieman edellistä postausta: ei käynyt sercapilla vaan webasto kunnostettiin Oulussa. Kortti oli alapuolelta karrelle palanut ja näin ollen korjauskevoton. Toimiva OEM-kortti on nyt paikollaan. Lisäksi vaihdettu höyrystin - hehku, suojakansi, tiivisteeet ja lämmönvaihdin.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Enskal Näytä viesti
                Oikaistaan hieman edellistä postausta: ei käynyt sercapilla vaan webasto kunnostettiin Oulussa. Kortti oli alapuolelta karrelle palanut ja näin ollen korjauskevoton. Toimiva OEM-kortti on nyt paikollaan. Lisäksi vaihdettu höyrystin - hehku, suojakansi, tiivisteeet ja lämmönvaihdin.
                Virallinen valvoja vahvistaa tiedon. Vielä ei ole lämmitin ja auto kohdanneet toisiaan, joten raportointi siitä tuonnempana.

                Comment


                • #9
                  Ja niin saatiin laite takaisin autoon. Ei käy, eikä kuku, koska Webaston virtapiuhaan ei tule sähköä. Pekoni-ikoni syttyy mittaristoon kun lämmitintä koittaa käynnistää kakella tai FIS:stä, mutta pöhinä on kadoksissa. Liitin oli hapettunut, joten tilalle vaihdettiin uusi. Sittemmin havaittiin ettei kipinä kulje karvoissa ollenkaan. Käsittääkseni tuontyyppistä ongelmaa ei purkaessa vielä ollut. Voisikohan tuossa olla joku AC:n tekemä jippo tai softaesto? Lämmitin ei luonnollisesti anna vikakoodiakaan kun ei saa sähköä...

                  Comment


                  • #10
                    Sulakepaikoilla 5 ja 25 on ehjät nallit, ja mikäli oikein tulkkasin manuaalia, niin nuo ovat ainoat jotka ovat seisontalämmittimen (standheizung tms.) kanssa tekemisissä.

                    Comment


                    • #11
                      Ja niin löytyi vielä yksi nalli jota ei jostain syystä ole manuaalissa mainittu. ECU:n kyljessä konehuoneessa 20A sulake. Nyt toimii Webasto, mutta asennuksen jälkeen sain huomata että jäähdytinnestettä valuu reippaanlaisesti. Webaston vesipumppu, eli ainoa kuluva osa jota ei vaihdettu, on ilmeisesti antautunut... Olisiko kenelläkään tiedossa Oulun seudulla kohtuuhintaista pajaa, tai omistautunutta harrastajaa jolla sen voisi laitattaa? Kyseessä siis tehdasasenteinen töhötin, joten sijaitsee profiilin autossa vasemman eturenkaan etupuolella puskurin/lokarin sisässä.


                      Edit: mahdolliset asentajat voi ilmoittautua YV:llä =)

                      Comment


                        #12
                        Osaava webasto putiikki ainakin: http://www.powerflash.fi/

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja jad Näytä viesti
                          Osaava webasto putiikki ainakin: http://www.powerflash.fi/
                          Laitoin mailia, kiitos.

                          Comment


                            #14
                            Jos/kun itse osaat purkailla, niin vaihda itse siihen pumppu. Esim motonetistä saa boschin vesipumppuja, sama se vaikka ei ole orginaali pumppu, pääasia että vesi liikkuu.

                            Comment


                            • #15
                              Eipä se kummoinen homma olis jos ois tilat ja kalut, vaan ei ole. Ihan niin paljoa ei DIY-henkeä ole, että lähden tuonne parkkikselle makoilemaan vesisateeseen, kaverina työkalupakki jonka sisältö on mallia mummo :)

                              Comment


                              • #16
                                Ja niin tuli pumppu vaihdettua, ei vuoda enää. Toivottavasti menee seuraavat 345tkm ilman vastaavia murheita :)

                                Comment


                                • #17
                                  Pöhistin puhisee edelleen hienosti. Saako tuota OEM-Webastoa kytkettyä VCDS:llä niin, että se käynnistyisi vain kuljettajan tahdosta. Kylmien tultua huomasin, että Webasto puhisee aika usein ajon aikana ja sen jälkeen, vaikka olisin lämmittänyt auton ennen ajoon lähtöä. Tuommoinen pätkäpolttelu ei varmaankaan tee laitteelle kovin hyvää?

                                  Comment


                                    #18
                                    Eikös C5:ssa saa OEM-Webaston autokäytön pois päältä, kun laittaa climan econ-asentoon?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja Harjula Näytä viesti
                                      Eikös C5:ssa saa OEM-Webaston autokäytön pois päältä, kun laittaa climan econ-asentoon?
                                      Tässä uskossa olin itsekin, mutta havainnot osoittavat muuta.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Edelleen vinkit tervetulleita.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X