Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ESP Fault?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ESP Fault?

    Eli kävin yks päivä pyörittää RS:llä rinkiä ja näyttöön tuli ESP Fault. Käytin sammuksis ja uudestaan käyntiin eikä mitään. Mikä ton vois aiheuttaa? Ja sit liittyyköhän mitenkään samaan ku luisua vetäes Sport moodilla takaa kuuluu välillä sellasta ihme ääntä...? Jarrut???

    #2
    Rutina takaa on tasauspyörästönlukko, joka on toteutettu ABS jarruilla. Esp viastakaan en olis huolissani, jos tuli pyörityksen aikana. softa ei pysy mukana Suomen talvikeleissä. Vikakoodithan sen kertois, että mistä on tullut epäloogista signaalia.

    Comment


    • #3
      Kuumeniskohan siellä jarrut kun elektroniikka yrittää jarrutella rinkiä pyöritellessä?

      Q5:llä kun jäin jumiin dyyneillä niin jarrut haisi ja valoja vilkku mittaristossa.

      Comment


      • #4
        Kiitti pikaisista vastauksista, itsekin epäilen et ois varsinainen vika ku ei tehny ku kerran. Jarrut ei kyl haissu tippaakaan, en usko et niiden lämpenemisestä on kyse. Amalin, se ääni on enemmänkin vinkumista tai ulinaa ku mitään raksuttavaa ääntä, mut jarrut ne varmaan syyllisiä on. :)

        Comment


          #5
          Onko tuossa jonkinsortin kaksivaiheinen ESP? Napilla osittain pois ja pitkällä painalluksella kokonaan pois.

          "Tasauspyörästön lukkoahan" ei saa pois.
          Haldeksipelissähän pakkaa sekoittaa vielä Haldexin ohjaus.

          Kiinnostais kyllä, että mikä on ESP faultin syy tossa tapauksessa.

          Comment


          • #6
            On kaks asentoinen, Sport sallii vetää pienessä luisussa ja ESP OFF ei sit puutu mun ajamiseen. :) Toi vika vaan tuli ESP OFF asennossa, siks se ihmetytti. Sen jälkeen se ei ole "temppuillut". Sen oon kyl huomannu, et ESP päälläkin kun tulee liian kovaa mutkaan ja auto puuttuu peliin niin se ääni kuuluu oikeastaan aina jostain takaa...Kyllä tuosta saa vikakoodit joku lukea, mutta itellä ei ole (vieläkään) VCDS:ää.

            Comment


            • #7
              ESP Fault kun tuli tuossa 4f:ssä niin tämmöinen koodi tuli.

              Address 03: ABS Brakes Labels: 4F0-910-517.lbl
              Control Module Part Number: 4F0 910 517 L HW: 4F0 614 517 L
              Component and/or Version: ESP 8.0 quattro H03 0090
              Software Coding: 0020872
              Work Shop Code: WSC 02331 785 00200
              VCID: 2D5B1210B40A1FB
              1 Fault Found:

              01766 - Brake Control Module - Regulation Difference
              000 - -
              Freeze Frame:
              Fault Status: 01100000
              Fault Priority: 2
              Fault Frequency: 1
              Reset counter: 181
              Mileage: 179801 km
              Time Indication: 0
              Date: 2012.02.20
              Time: 19:49:12

              Freeze Frame:
              Hex Value: 0x0A14
              Hex Value: 0x4A16
              Hex Value: 0x001F
              Hex Value: 0x01A7
              Hex Value: 0x00FF

              005715 - Please check DTC Memory of ABS Controller
              P1653 - 002 - - Intermittent
              Freeze Frame:
              Fault Status: 00100010
              Fault Priority: 0
              Fault Frequency: 1
              Mileage: 179801 km
              Time Indication: 0
              Date: 2012.02.20
              Time: 19:49:13

              Freeze Frame:
              RPM: 903 /min
              Torque: 70.2 Nm
              Speed: 3.4 km/h
              Duty Cycle: 1.0 %
              Voltage: 13.76 V
              Bin. Bits: 00101110
              Torque: 261.3 Nm

              ESP oli kytketty pois päältä kun koodi tuli.
              Niinkin helposti tuli, kun auto poikittain, vähän jarrua, kaasua ja ei käänny niin jarru pohjaan ja PIIP ESP fault. (liian pienessä välissä piti yrittää auto kääntää)
              Viimeksi muokannut Mkurtti; 20.2.2012, 20:40. Perustelu: Lisätty myös moottori puolelta koodi, tuli samalla

              Comment


                #8
                A6/S6/RS6 on Boschin systeemi ja luultavasti A3/S3/RS3 on Continentalin systeemi, voi käyttäytyä eri tavalla.
                Vaikuttas kuitenki et softa ei ymmärrä, että auto voi liikkua noin tai joku anturi "pohjaa".

                Comment

                Working...
                X