Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 Avant 97 Vetokoukku / ERI SÄHKÖSARJA AVANT vs. SEDAN!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 Avant 97 Vetokoukku / ERI SÄHKÖSARJA AVANT vs. SEDAN!

    Vetokoukku A4 Avant 97 asennus (koukkutyyppi + sähkösarja)

    Näkyipä olleen jonkin verran keskustelua näistä koukkuasioista, sopivuuksista ja etenkin sähköistä, joten aloitan oman tarinani.

    Ostin kiinteän Fixus -koukun ja mallikohtaisen johtosarjan A4 Avant -97:aan.
    Koivusen koodi koukulle 120-5716 (A4 1995-01), johtosarjalle 121-180211 (A4 1995-1999).

    Koukun valmistaja on Monoflex ( www.monoflex.nu ), valmistajan numero 5716.
    Asennusohje kertoo sopivan A4 sedan/Avant/quattro 1995-2001.
    Näyttää olevan mukana erilaisia asennusosia sedaniin ja avantiin.
    Näyttää myös siltä, että takapuskurista pitää sahata pala pois...

    Sähkösarja myös Monoflex, valmistajan numero 180211, mutta sen asennusohje kertoo käyvän A4 Sedaniin 1994-1999 (jännät paikat, tuleeko pulmia Avantin kanssa...).
    Sähkösarjassa liittimet, jotka tulee takavaloliittimien välille (1 uros- naaraspari molemmille puolille).

    Sovittelen koukkua paikoilleen varmaan tällä viikolla ja jatkan topicia asennuskokemuksilla.

    Onko kellään viikon vinkkejä asennukseen?

  • #2
    Omaan B5 sedaniin räpläsin juuri Kovilin irroitettavan koukun + sähköt metritavarana.

    Oli kyllä ilo huomata, että ovat audilla suunitelleet kaikki valmiiksi koukun kiinnitystä varten. Kaikki reijät oli valmiina teippien/massan alla. Kerkesin jo kirota kun yksi kiinityspultti tulee pakoputken päälle ,että mitähän kaikkea joutuu irroittaa että saa mutterin alapuolelta kiinni. noh, siellähän oli jo valmiina korissa mutteri hitsattuna, senkun kiersi pultin kiinni.

    Itse koukun asennus oli hyvin simppeli. Takapuskuri irti, puskurin kiinnikkeet irti, alahelma irti, pulttasin koukun puskuriin kiinni, helmaan n. nyrkin kokoinen reikä että koukku menee siitä läpi ja rojut kiinni.

    Sähköt vetäsin takalampuilta rosvoamalla. FIS on ainakin vielä hiljaa. Kärriä en oo ehtiny vielä kytkemään. Katsotaan piippaako palaneesta polttimosta sitten (aivan sama jos piippaa).

    Käytetty koukku, muutama uusi pultti, uudet sähköhilut yhteensä 120e ja iltapäivä verkkaiseen tahtiin asennusta.

    Comment


      #3
      Asennus tehty. Aikaa meni jokunen tunti (noin 6), mutta koukku istui paikoilleen ongelmitta.
      Onnistui myös mukana tulleen asennusohjeen avulla, eli OK ohjeetkin.
      On tosiaankin kaikki reiät (mukaanlukien sähkösarjan johdon reikä) valmiina autossa, kivakiva.
      Sähkösarja toimi plug & play (=moninapaliittimet takalamppujen ja lampulle tulevan johdon väliin), eli kaikki valot toimi laakista niinkuin pitääkin!
      Myös sähkösarjan asennusohje oli hyvä.
      Mut syytä ollakin, koska sarja maksaa melkein saman kkuin koukku. Samat kytkennät olisi tosin voinut tehdä ryöstöliittimilläkin, mutta olihan tuo kiva vain napsauttaa liittimet paikoilleen.
      -Luksus maksaa?

      Eli tämän kokemuksen perusteella yksiselitteinen vastaus: Ko. kamat käypäset -97 Avantiin.
      Eikä sedanissakaan pitäisi oleman ongelmia.
      EDIT: EI TOSIAANKAAN KÄY SEDANIN SÄHKÖSARJA AVANTIIN! Samat liittimet, mutta eri pinnijärjestys. Jouduin rakentamaan koukun sähköt uudelleen

      Käytettyä koukkua metsästin minäkin aikani, mutta tuntuu kysyntä ylittävän tarjonnan.
      Pitää saada vene vesille ennen jäiden tuloa, ja nythän se ei ainakaan ole koukusta kiinni :)

      Comment

      Working...
      X