Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 Tdi:n lämmöt nousee todella ylös!

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Jani:
    "Merkkihuolto" & "luottamus" sana ei minulla kyllä ole ikinä sopinut samaan lauseeseen, sen verran niiden hommia olen seuraillut vierestä. Merkkihuolloille sopii ehken öljynvaihdot...

Täytyy kyllä myöntää että tuo "tarve" vesipumpun vaihtoon 180tkm:n kohdalla on minulle uusi ajatus. Yleensä olen harkinnut pumpun vaihtoa vasta 270tkm:n kohdalla (3:een VAG:hen siinä vaiheessa pumpun vaihtanut). Täytyypä mietiskellä tuo nyt uudelleen.

Comment

Pumppu on niin halpa komponentti, eli kannattaa vaihtaa hihnanvaihdon yhteydessä aina. Luotettavuus paranee selvästi.

Comment

Mika sanoi asian selvästi= kaikki "kilkkeet" vaihtoon jakohihnan rempan yhteydessä

Comment

Vesipumpun vaihto EI KUULU viralliseen huolto-ohjelmaan. Jotkut liikkeet suosittelevat vesipumpun vaihtoa hihnanvaihdon yhteydessä kun se menee kuitenkin samalla työmäärällä, eikä esim tuollaisen TDI moottorin vesipumppu maksa kuin jotain noin 70 egee (hatusta heitetty arvio pilkunviilajien iloksi)

Comment

Tässä vielä loppukaneettina muutama asia tapahtuneesta:

- Vesipumppu oli rikki ja muuta vikaa ei ollut. Siipi oli vaihtovaiheessa jo kokonaan irti akselistaan, mutta neste ilmeisesti liikkuu kierroksista riippuen muutenkin kun lämmöt aina välillä laski kaupunkiajossa ym.
            - Lastulla tai muulla virityksellä ei ollut mitään tekemistä lämpöjen nousun/vesipumpun rikkoutumisen kanssa.
            - Suosittelen lämpimästi vesipumpun vaihtoa hihnan vaihdon yhteydessä (alkuperäinen osa maksaa 54euroa).
            - Liike josta audin ostin suhtautui erittäin asiallisesti tapahtuneeseen "huonoon säkään" kuluvan osan rikkoutumiseen ja itselleni tästä koitui siten enimmäkseen vaivaa ja vain vähän ylimääräistä kulua.

Kiitos keskusteluun osallistuneille ja muutenkin auttaneille!

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Rolle
              ...Jotkut liikkeet suosittelevat vesipumpun vaihtoa hihnanvaihdon yhteydessä kun se menee kuitenkin samalla työmäärällä...
              Näin mm. Kuopion Laakkonen, vaihtotyöstä kuitenkin laskutettiin joku kymppi.

Edit: Olikin kuva kuitista valmiiksi netissä.

Mikä muuten on tuo Spanner? Ei muista enää.

Comment

Numero kertoo, että kyseessä on kiristin nokkaremmille, johon rulla tulee kiinni.

Comment

Working...
                X