Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Radion antenni

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Radion antenni

Onko a4 b5 mallissa radion antenni takalasissa? entä kummalta puolen autoa johto menee peräkonttiin??
    Stereo asennuksien johtojen läpivientejä suunnittelen...kummalta puolen autoa virtajohto akulta peräkonttiin ja rca:t,heräte ym.??

Mä itse väsäilin tuossa viime viikonloppuna kokonaan auton äänentoiston ja ICE:n uusiksi.

Eli siis, jos sulla on akku moottoritilassa, siellä kuskin jalkotilassa on reikä missä on muovinen suojus, se erottaa moottoritilan ja auton sisätilat (ainakin näin oli entisessä a3sessani).

Piuhojen veto, vedä vaikka rca:t apukuskin listojen alta, koska siellä ei pitäisi olla kauheasti ainakaan piuhoja joissa liikkuu mahdollisesti häiritseviä sähköjännitteitä, näin säästyt vinkumiselta.
    Sitten virta+mahd antenni johto kuskin puolelta, läpiviennit sedaneissa on siellä penkkien sivuilla, siellä on reijät tehtaalta joitten läpipääset käyttäen vaikka läpivientiin jotain "tikkua", penkin selkänöjaa raottamalla onnistuu aika helposti. Jos meinaat jotain vahvistinta tms, niin sitten miinushan otetaan tottakai mahd läheltä, esim turvavöiden kiinnikkeestä, sieltä takapenkin alta. Ja muista toki että miinuspiuha saa olla ihan kunnollinen (eli mitoita se oikein) ja paksuutta saa olla.
    Jos vedät tavallista kaiutin piuhaa, niin sitten ne kannattaa vetää ihan vasen vasemmalta ja oikea oikealta. Tosin kannattaa ostaa jotain ihan kunnon antennipiuhaa niin säästyy monelta.

Comment

Kiitos vinkeistä Antti!
      Joo akku on moottoritilassa,hieman apukuskin puolella. Suht. iso alpinen pääte ja 12" Peerlesin subwoofer olisi meiningissä laittaa, Peerlesin subit toimivat kuulemma suht. hyvin pienissä suljetuissa koteloissa (n.25l) niin peräkontti tilaakin jää vielä muille romppeille...

Ajattelin että 25m2 virtajohto ja maajohto saa riittää!?? Mitään tärykalvoja puhkovaa bassoa ei ole tarkoitus saada ,ne ajat on jo ohi :) siisti basson toisto olisi hakusessa... niin ja rca johdoissa en ajatellut säästää vaan kunnolliset tupla suojatut johdot ainoistaan kelpuutan.

Niin se radionantenni kait on sitten takalasissa vai??

Comment

Juu, näin mä olen käsittänyt. Sentakia se kai on ollut jonkinlainen "laittajan" kauhu. kuulemma.

joo, 25m2 johto riittää ihan ok jos ei tungeta rms tehoa(eli jatkuvaa tehoa, en tarkoita tehopiikkiä) yli 300wattia, tosin toi ei perustu mihinkään tarkkaan laskelmaan vaan ihan laittamisen kautta opittuun.

tuplasuojatut rca:t kuulostavat myös oikein hyvältä, ei tule turhia vinkumisia. Yksi mikä on ehkä (Vaikkakin kyseessä ei ole mikään tehosyöppö bassokilkuttelu) niin kondensaattorin hankkiminen ja asentaminen. Itsellä se poisti 99%sti esim laturin äänen joka tuli vaimeasti normaaleista kaiuttimista. Investointi DLS:n 1 faradin kondensaattoriin oli 190e, mutta esim jo 0.5faradin konkalla tuossa teholuokassa pärjää, ja tuossa vielä säästää jos valitsee kondensaattorin valmistajaksi vaikkapa dls:n sijasta caliberin tai jonkin muun vähän tarvikkeemman maineessa olevan valmistajan.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Audi95
          Niin se radionantenni kait on sitten takalasissa vai??
          On, kolme ylintä lankaa.

Comment

Autostudiolta löytyi tuollainen:

http://www.autostudio.fi/?page=tuotteet&tuote=1165

Mahtaako minun tapauksessani ajaa asiansa??

Comment

Ajaa kyllä, tuollainen kondensaattori riittää mainiosti tasaamaan vahvistimelle tasaisen virransyötön.

Comment

http://www.autosound.fi/tietoa.htm Tuo on todella hyvä linkki aloitteleville hifisteille.

Comment

Working...
                X