Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4:n virtalukonpohja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4:n virtalukonpohja

    On tossa kulkineessa ilmennyt sellaista vikaa, että jää käynnistettäessä virtalukko startti asentoon, ja starttimoottori sammuu vasta kun avainta kääntää parimilliä takaspäin.

    Epäilisin virtalukon pohjaa vialliseksi.
    Onko millainen homma vaihtaa itse tuo pohja, tarviiko porailla reikiä niin kuin noissa vanhemmissa, mitä searchilla löysin.

    Auto oli A4 1.8TQ -97

    #2
    Ruiskase nyt ensimmäiseksi vähän rasvaa sinne jos kuivuuttaan temppuilee.

    Comment


    • #3
      Sinne sitten uskaltaa ilmeisesti ihan crc:tä päästää, kun ei ihan uita.

      Comment


        #4
        No itse laittaisin mielummin jotain rasvaa enkä liuottavaa 5-56:tta. Kukin taplaa tyylillään. Onhan se 5-56 hetken liukasta.

        Comment


        • #5
          No aseöljyä sitten.

          Comment


          • #6
            Ei auttanu aseöljy, kai nyt joku on tuollaisen pohjan vaihtanut?

            Comment


              #7
              Onko tuo erilainen, kuin esim. C4-koppaisissa. Niitten virtalukkojen kanssa on täällä taistellut yks jos toinenkin. ELi siitä löytyy juttua paljonkin...
              Toistaiseksi en oo kun yhden joutunut vaihtamaan...

              Comment


                #8
                Enpä oo vaihtanut, mutta purkanut olen ihan mielenkiinnosta. Ei siinä ollut mitään vikaa ennen purkua eikä kyllä onneksi purkamisen jälkeenkään. Itse rakenne siinä on melko yksinkertainen ja liikkuvat osat melko minimissä, joten pelkkä purkaminen osiksi ei vaadi kummoisia taitoja. Voihan olla että kontaktipinnoissa tai muissa liu'uissa on jotain kökköä. Tosin muistelen, että uusikaan pohja ei tainnut olla kovin tyyris. Että jos sitä ei tekemisen ilosta tee, niin tuskin kovin suurta säästöä muuten syntyy.

                Comment


                  #9
                  Pohjan vaihtaminenhan ei vaadi kuin parin ruuvin avaamisen (lienevät sinetöity tipalla maalia)

                  Comment


                    #10
                    Joo, just ne ruuvit jotka on riittävän pienet helposti hukattaviksi, mutta onneksi niissä on sitä sinetöintiväriä etsintäoperaatiota helpottamaan ;).

                    Comment


                      #11
                      Ja onneksi niitä ei ole pakko irrottaa.

                      Comment


                      • #12
                        Uusi osa on Laakkosella 52?, ja ottavat vaihdosta 150?, joten taidanpa yrittää itte, kun kommenteista päätellen käy melko helposti.

                        Eli varmaankin ratti ekaks pois, lähteekö muuten se airbag/torvi yhdistelmä ihan riuhtasemalla?
                        Ratinjälkeen ilmeisesti viiksipaketteja repimään ja sitten niitä ympärysmuoveja irrotteleen.
                        Saako sen pohjan irrotettua ilman että virtalukko tarvii repiä pois?

                        Paljon tyhmiä kysymyksiä, kun on toi laite täysin uusi tuttavuus =).

                        Comment


                        • #13
                          ^ Mittariston joutuu vielä ottamaan pois, mikäli rakenne on yhtään samanlainen kuin A4:sen edeltäjässä (typ89/b4)

                          Comment


                            #14
                            Rattiakselin ympärysmuovi alta pois. Lähtee pikku askartelulla ja sopivalla meisselillä myös ilman ratin irroitusta (Ainakin 3-puolaisessa sporttiratissa mahtui ne ratin alla olevat ruuvit irroittamaan ilman ratin irroitusta). Kun alamuovi on irti, niin siinähän se virtalukon pohja on käsillä. Liitin vain irti ja niitä pieniä ruuveja vähän löysäämällä lähtee pohjaosa irti lukko-osasta.

                            Comment


                            • #15
                              ^ Ai, ne on sitten ilmeisesti siirtäneet virtalukon pohjan pienet kiinnitysruuvit virtalukon rungon alapuolella. Kun ne tuossa typ89/b4:ssa ovat virtalukon rungon yläpuolella, joten sen takia joutuu mittariston irroittamaan.

                              Comment

                              Working...
                              X