Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F vikakoodi 02095 ja 02084

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 4F vikakoodi 02095 ja 02084

    Tänään joutui taas käynnistää auton kylmiltään ilman lämmitystä.
    Autohan ei siitä tykännyt. Tehostin ei tehosta niin kuin ennen kaupunkiajossa.
    Eli on samanlainen kun ennen maantievauhdissa.
    Jokin tuohon servotriniciin nyt tais tulla mutta mikä?

    Vikakoodit löytyy ainoastaan täältä:
    Onko noista tuohon ohjaukseen mitään yhteyttä?

    Address 4F: Centr. Electr. II Labels: 4F0-910-280.lbl
    Part No SW: 4F0 910 280 ÿÿ HW: ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ
    Component: ILM Beifahrer H99 
    Revision: ÿÿÿÿÿÿÿÿ Serial number: ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ
    Coding: 0077215
    Shop #: WSC 131071 1023 2097151
    VCID: DCBD0FD41F30263

    2 Faults Found:
    02095 - Component Protection Active
    000 - -
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100000
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 166
    Mileage: 179512 km
    Time Indication: 0
    Date: 2012.02.10
    Time: 20:22:00

    Freeze Frame:
    Voltage: 13.700 V
    Temperature: -11.0°C

    02084 - Component Protection
    005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100101
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 11
    Reset counter: 166
    Mileage: 262140 km
    Time Indication: 0
    Date: 2018.07.10
    Time: 20:19:00

    Freeze Frame:
    Voltage: 0.300 V
    Temperature: 20.0°C

    Onko tässä audilla käynti niinkuin ross-tech ohje käskee.

  • #2
    Servotronicin venttiilin testauksella näyttäisi ainakin venttiili toimivan.
    Näyttää siltä että ei noita vikakoodeja saa kuin marmorilla poistettua.
    Codingin altakaan ei anna muuttaa mitään. (sormet ristissä kaikki keinot käyttöön)

    Comment


      #3
      Oliko käsi venttiilillä kun testasit, jotta tunnet sen liikkuvan? Ohjaushan voi näyttää että toimii, todellisuus voi olla muuta.
      Ja tosiaan, komponenttisuojat päälle, ei lähde pois kuin tökkäämllä auto tehtaan verkkoon ja sitä kautta pois käytöstä. Ellei jollain ole jotain kikka kolmosta?

      Comment


      • #4
        Ei ollut käsi venttiilillä.
        Ohjaus muuttui kevyemmäksi ja ns. nypytti kun testi oli päällä.
        Eikö tuon venttiilin testaus tapahdu just noin että sulkee ja aukoo sitä testin aikana?
        Huomenna pitää soitella marmorille ja varata aika tuohon suojauksen poistoon.

        Comment


          #5
          Joo tapahtuu kyllä. Eli voidaan oletta että se toimii. Ajattelin ettet ole rattia liikuttanut tuon testin aikana.
          Onko vika ilmetessään saman tuntuinen? Jäykkyydet yms.?
          Voihan se vika olla pumpussakin.

          Comment


          • #6
            Ohjaus on kokoajan jäykkä, eikä nypytä tms.
            Tehostin omasta mielestä tehostaa, eli ei tuo tehostin ole ainakaan kokonaan pois pelistä.
            Tuntuu vain että tuon venttiilin ohjaus on pois käytöstä, riippuuko sitten tuosta suojauksesta joka on päällä?

            Comment


              #7
              Saattaa se vaikuttaakkin, ei ole koskaan tullut kokeiltua. Ja ihmetyttää miksi suoja on mennyt päälle. No kunhan saat sen pois nin tiedetään enemmän.

              Comment


                #8
                Koodien mittarilukemien välillä on melkein 80 tkm ja jälkimmäinen tapahtuu tulevaisuudessa?

                Comment


                • #9
                  Sitä ihmettelin itsekin että miksi toinen vikakoodi on kaukana tulevaisuudessa.
                  Perjantaina hyvinkään laakkonen poistaa suojauksen, niin katsotaan mitä tekee.
                  Eivät vaan ota mitään vastuuta jos eivät saa tutkia autoa miksi suojaus päällä.
                  (ihan ymmärrettävää)

                  Comment


                  • #10
                    Samalla kun vedin sisätilanpistokkeen autoon, niin ajattelin käyttää tuon sähkökeskus 2 liitintä irti. (löytyy hanskalokeron alta)
                    Ei ollut odotuksen kovin korkealla, että voi tuolla konstilla korjaantua.
                    No auto käyntiin ja ohjaus toimii, VCDS kiinni eikä vikakoodeja :)
                    Olisipa suojauksien poisto aina yhtä helppoa.

                    Comment

                    Working...
                    X