Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 lämmityslaiteongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 lämmityslaiteongelmia

    A8:n (4,2, 1995) lämmityslaite ei tee kunnolla lämmintä.
    Laitteiston automatiikka muuten toimii ihan normaalisti mutta lämpöä ei tule riittävästi. Lämpötilaa nostamallakaan ei tule autossa kuuma. Ei se kylmäkään ole mutta viileähkö.
    Aiemmin puhalsi aika ajoin tosi kuumia pöhäyksiä aina hetken mutta nyt ovat selvästi viilentyneet. En tiedä kyllä kuuluuko sen noin toimia että aika ajoin puhaltaa hetken voimakkaammin kuumaa ja sitten palaa normaalilämmitykseen.

    Ko. autossa taitaa olla miljoona erilaista säätömoottoria ja anturia, mutta olisiko kellään hyviä vinkkejä mistä aloittaa.
    Moottorilämmöt on normaalit (90 astetta) eikä käy siis kuumana eikä kylmänä ainakaan mittariston mukaan

  • #2
    Vikakoodit tietysti ensin lukuun.

    Comment


    • #3
      Onko kukaan vaihtanut siihen lämppäri venttiili hässäkkään vesipumpun moottoria. Audilla ym. Tyrkyttää koko pakettia. Vaikka sen moottorin saa irti. Ei kuitenkaan löydy/tunne kirjat eikä katalogit irto moottoria. Maksaa 1600€ koko paketti. Ja mitä minulla on käynyt noin kymmenen eri D2 A ja S kasia. Niin jokaisessa on se pumppu jumissa. Pikkasen se tyhjäkäynnillä ja kaupunki ajossa menee haaleammalle kun ei toimi. Samaten Webastolla ei lämpene hytti kunnolla. Purin sen koko härdellin ja pumpun siivet toimii mangneetti vetoisesti se moottorin kans. Eli kun moottori jumissa ei pumpun siivetkään pyöri vesi virtauksen mukana. Vaan ahdistaa kennolle menevää kuumaa nestettä. Jostain ois saatava uusi sähkö moottori. Mut mistä???

      Comment


      • #4
        Täällä foorumilla oli juttua aiheesta, haku auttanee. Oli laitettu erillinen pumppu ja ilmeisesti vanhasta poistetttu moottori ja siivet. Pumpun pesä taitaa olla venttiilipaketissa kiinteästi.

        Löytyihän se:
        Moottoriosan kuitenkin pystyy poistamaan kuten myös propelliston venttiilirungosta ja pulttaa vaan sen metallilevyn kiinni. Boschin letkuliitäntäinen 0.392.020.034 pumppu maksoi 40€ ja sopi venttiilistön päälle just passelisti. Syöttöpuolen letku piti vaan takoa 90-mutkasta uusiksi.
        Viimeksi muokannut evinrude; 3.12.2015, 21:14. Perustelu: Lisätietoa

        Comment


        • #5
          Juurikin niin. Näin tein. Vaan Webastolla ei riitä teho pakkasilla.Letkun väliin pumppuja saatavana huru mycket. Ja kokeiltu on. Edelleen kuitenkin paras ois se moottori vaihtaa. Eli jatkan metsästystä. Kyllä se jostakin vastaan tulee. Kuitenkin hyvä systeemi orginellina.

          Comment

          Working...
          X