Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 c5 2.7t keittää näillä pakkasilla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 c5 2.7t keittää näillä pakkasilla

    Eli ongelma on otsikon mukainen. Eilen ajoin autolla ihan normaalisti ensimmäiset 45 minuuttia, kunnes se alkoi keräämään lämpöjä ihan kesken normaalin ajon. Sama toistui myöhemmin illalla uudestaan ja tänään aamulla myös. Mielestäni myös öljynlämmöt ovat aika korkeat näihin pakkasiin nähden, 100-110c. Auto kerää todella helposti jäähärinnesteen 110 asteeseen ja keräisi varmasti lisää, mutten ole uskaltanut ajaa enää tuon jälkeen. Sain lämmöt kuitenkin kuriin pienellä poppaskonstilla, lämmityslaitteen lämmöt täysille ja puhallinnopeus myös täysille. Jaksaa noilla pysyä noin 100 asteessa, jolla pystyn ajamaan auton kotiin.

    Autoon on tehty 9tkm sitten jakopääremontti, jossa on ohessa uusittu vesipumppu ja termostaatti, sillä asentajan mukaan termari kannattaa vaihtaa myös.

    #2
    Ensimmäisenä tulee mieleen että onhan nesteet kunnossa? Mutta luulisi että se keittäisi paljon nopeammin jos on jäässä.

    Toisena sitten voisi olla että termostaatti jumittaa.

    Comment


      #3
      Joo, lisätietoa kaipaa. Onko paisarissa pinkkiä ainetta vai jotain vaaleempaa?

      Mm. biltemassa myydään huokeeta mittaria, jolla näkee muutamien nesteiden pakkasenkestävyyden.

      Comment


      • #4
        Nestettä on tarpeeksi. En myöskään usko nesteen olevan jäässä, koska nesteet kiertää ympäri jo moneen kertaan tuon 45 minuutin aikana, joten tuskin se yhtäkkiä jäätyisi kesken ajon. Noin 10min ajon jälkeen moottori on jo täydessä käyntilämpötilassaan, jolloin kierto alkaa. Termaria itsekkin epäilin, mutta juurihan se on vaihdettu. Öljyjen korkeaa lämpötilaa se tosin ei selitä. Mitä lämpöjä teillä nuo öljyt näyttävät näillä keleillä?

        Koneessa on punaiset jäähdytinnesteet. Ei pitäisi olla jäässä, auto toimi aiemmin hienosti -30 asteessakin ja kun vika tuli (kesken ajon), pakkasta ei ollut kuin 20 raatia.
        Viimeksi muokannut okkim; 4.2.2012, 18:04. Perustelu: Samaankin viestiin mahtuu.

        Comment


          #5
          Termarin saa muuten asennettua väärin päin!

          Comment


          • #6
            Uskoisin sen olevan oikeinpäin, koska on toiminut lähes 10tkm täysin ongelmitta. Autolla on ajettu 216tkm jos se tieto jotain auttaa.

            Comment


            • #7
              Ölppämittari näyttää allekirjoittaneella 60-65c matka-ajossa -15c:ssä.

              Comment


              • #8
                Ettei olisi vain alavesiletku jäässä.
                Itselle sattui joskus, kun vaihdoin nesteet autoon ja tuli eka kunnon pakkanen yli -25 niin nousi kesken ajon lämmöt yli satasen. Letkuja kokeilemalla huomasi kun oli alavesiletku kovana eli jäässä.
                Lämmittelin autoa paikoillaan että suli letkut, eikä sen koommin enää jäätynyt.

                Comment


                • #9
                  Vesipumpusta siipi irti?

                  Edit: siipi? no, se kuitenkin mikä vettä vispaa

                  Comment


                  • #10
                    emmä tiedä kuinka kylmä on ollu kun autolla olet ajellu nyt. Mut helposti ne litkut jäätyy viimassa kennoon...

                    Comment


                      #11
                      Omassa pyörii öljyn lämmöt normiajossa 80-100 välillä, joka siis on pk-seudulla enimmäkseen kehä III sisäpuolella pörräämistä. Jos oikein innostuu pyörittelemään näin talvisin (= quattroilemaan siis) niin nousee 100-120 paikkeille.

                      Comment


                        #12
                        Minä en öljyn lämpöjä mielestäni saanut kovinkaan paljon yli kuudenkympin Turku-Paimio välillä. Paluumatkallakaan. Ulkona about 20 pakkasta. Koneen lämmöt pysyy noustuaan viisarin leveyden verran päälle 90. Paimion päässä 20 minuuttia Eberiä ennen lähtöä.

                        Comment


                        • #13
                          Mulla öljynlämmöt tosi alhaiset. Uudet litkut sisällä. Tosin jos oikein polkee ja pitää q-kivaa, niin nousee sinne 90-110 asteeseen toki. Normi ajossa on se 60-70.

                          Onhan se termari mikä sinne on vaihdettu, alkuperäinen, eikä mikään tarvikemalli?

                          Comment


                          • #14
                            En osaa sanoa, tilasin huoltamolta sen ja kysyin termostaattia kyseiseen autoon, niin tilasi tukusta sellaisen ja seuraavana päivänä sain sen jo. Voi hyvinkin olla tarvike tuote.

                            Comment

                            Working...
                            X