Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lohjan seudulta B5 prefaceliftiä automaatti-ilmastoinnilla verrokiks

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lohjan seudulta B5 prefaceliftiä automaatti-ilmastoinnilla verrokiks

    Eli josko joku tästä lähistöltä omistais kyseisen auton ni haluisin tietää miten lämppäri puhaltaa auto-asennos. Sais vähä lähtökohtaa et rupeenko purkaan sitä ylös/alas-läppää vaikka vikaa ei näytäkkää. Nyt siis puhaltaa suurimman osan ilmasta jaloille ja se tuntuu vähä oudolta eikä webastokaa tahdo avata laseja ku toimii aina auto-asennos eikä jaksas aina mennä paineleen nuolta ylös ku on lähteny lämmittään. Privalla saa kii, korvauksen toki maksan :)

    #2
    Itellä ei oo tullut pahemmin tuota auto-asentoa käytettyä mutta joskus aikanaan kun tuli käytettyä niin minusta se kans alotteli jalkopäästä lämmittelyn ja sitä siinä kans ihmeteltiin että miten se nuin on..

    Comment


    • #3
      Auto asento mun mielestä puhaltelee pääsääntöisesti ylös. Keskeltä ei juurikaan. Tosin omassa on juuri siinä läpässä vähän "sporadic" läppävikaa, muttei ole menoa ollenkaan haitannut. Muutaman minuutin kylmällä moottorilla pitää tehoja minimissä ennen kuin nostaa. Voi ohittaa tuulilasille puhallusnapilla.

      Comment


        #4
        "Vuotaakos" teillä jalkatilaan ilmaa ku laittaa puhaltaan täysillä lasille nuolella tai huurteenpoistolla? Oma falskaa ja siitä on vähä kutina et jotain hämminkiä on.

        Comment


        • #5
          Kyllä tuo omassakin tuntuu jaloille eniten puhaltavan auto asennossa.
          Ei vuoda jaloille yhtään kun säätää napista johonkin muualle.

          Comment


            #6
            Ei liene paljon eroja B4 ja B5 ilmastoinneissa, kun ohjauspaneelitkin on samanlaiset? Mulla on tasainen lämpö koko kabiinissa ja lasitkin akueavat suht nopeasti ilman webastoja.

            Comment


            • #7
              Juu no lisättäköön että lasit kyllä aukeavat hyvin mutta kyllä se silti eniten jalkatilaan puhaltaa.

              Comment


                #8
                Tossa asioilla taas hurautin ja aloin tarkemmin asiaa pohtimaan, niin jaloissa oli enemmänkin kylmän tuntua, mutta ei kuitenkaan kylmä.

                Comment


                  #9
                  Muuttuuko teillä "puhallussuhde" yhtää siinä vaihees kun auto-asennos alkaa lämmittään eli siis puhaltaan lasille ja jaloille jos siinä vaihees laittaa manuaalisesti nuolilla ylös ja alas? Omas voimistuu lasille puhallus, eli kääntää läppää jonkin verran "parempaan" suuntaan.

                  Luulisin kans ettei tuo vuoto kuulu asiaan jos haluaa täyden puhalluksen lasille. Voishan tuon purkaa vaikka vain mielenkiinnosta ku on kerta lämpönen paikka. Vielä paree jos pääsis samalla käsin liikuttaan sitä läppää ku on enste vähä purkanu roinaa edestä.

                  Comment


                    #10
                    Nyt tästä tuli jo sellanen eduskunnan kyselytunti.
                    Voin sua viikonlopun aikana ajeluttaa, niin voidaan vertailla vehkeitä :D

                    Comment


                      #11
                      No mikä jottei :D

                      Comment


                      • #12
                        -94 B4 ja -96 B5 Ilmastointien logiikat ovat täysin eri planeetalta, vaikka fyysisesti ohjainlaitteet ovat samanlaiset. B4:sen ilmastointi toimii just niinkuin pitääkin. B5:ssa puhaltaa aina liian kovaa, rupee puhaltaa liian aikaisin (ei tuu vielä lämmintä), ei toimi oikeen automatiikka muutenkaan niin sutjattomasti monilta osin kuin B4:ssa. B5:ssa itte säädän aina manuaalisesti puhalluksen suunnan ja nopeuden, B4:ssa on yleensä aina automatiikka päällä.

                        Comment


                        • #13
                          Itse olen B5:n ilmastointiin ihan tyytyväinen, lämmintä tulee kun alkaa kunnolla puhaltamaan ja oikeastaan aina on auto-asento käytössä paitsi joskus harvoin jos meinaa lasit huurtua. Millon nyt lasit on jäässä niin kyllä se tuntuu automaatillakin puhaltavan tarpeeks ilmaa lasille että sulaa, ja jalatkin pysyy lämpiminä.

                          Comment


                            #14
                            Kiitosta Jukalle, mahtava oli kuulla taas vitosen murinaa :) Selvis kyllä sen verran tuosta et puhallus on paljo voimakkaampaa Jukan pirssis. Eli jos saman verran laittaa tolppia puhallukseen ni oma kyllä häviää 6-0. Mistähän moinen sitte voi johtua? Aina vain vaikeemmaks menee. Varmaan sais tämän siirtää tonne sisusta ja sähköt osastoon.

                            Comment

                            Working...
                            X