Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Miten vakionopeudensäädin toimii, UrS4?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Miten vakionopeudensäädin toimii, UrS4?

    heippa!

    osaisiko joku kertoa miten tuo kampe toimii ja missä osat sijaitsevat?
    ongelma on se että se ei toimi,enkä löytänyt kaasuläpältä toista vaijeria joka olisi johtanut moottoriin.joten onko se audissa jollain muulla periaatteella?

    kiitos jo etukäteen.

    S4 -92

  • #2
    EIkös se ole alipainetoiminen laite kuten typ44:ssä. Kaasuläpän tienoilla pitäisi olla alipainekello, josta menee tanko kaasuläpälle. Jarru ja kytkinpolkimilla pitäisi olla paineventtiilit. Lisäksi paikassa x on alipainepumppu. Itse tarkistaisin ensimmäisenä kaikkien komponenttien tiiviyden. Kannattaa myös kokeilla nostaa jarrua tai kytkintä jalalla, saattaa auttaa joskus.

    Comment


      #3
      Toinen syyllinen voi olla jälkiasennusmankka. Orkkikselle kun menee nopeussignaali ja kos. valkosinistä kaapelia ei ISO-liittimestä irrota ni cruise ei toimi.

      Comment


        #4
        Samoja vaivoja, mistähän kantsis alkaa haeskella sitä cruisen ohjausboxia (vai onko sitä erikseen ollenkaan), samoin kuin alipainepumppua? Itsellä jälkiasennus mankka, mutta ei toiminut cruise ennen soittimen laittoa, vai onko sama vaiva, jos soitin puuttuu kokonaan?

        Comment


          #5
          Soittimen puute ei pitäis vaikuttaa. Poljinkatkaisijoista hyvä alottaa.
          Typ44:ssa pumppu on vasemman etuloksun sisällä (seuraa alipaineletkua painekellolta) ja ohjausboxi oli kojelaudan alla ratin vasemmalla puolella.

          Comment


          • #6
            Oletteko kokeillut painaa pitkään fix:iä? Itellä oli pieni vuoto, joka laukaisi vakionopeuden säätimen pois päältä, heti kun fix:n painamisen lopetti. Kesti aika pitkään että se pumppu veti niin paljon alipainettaettä että vuotavana alkoi kiihdyttää, kun sehän kiihdyttää niin kauan kuin sitä painaa. Jos painaa lyhyesti se ottaa nopeuden muistiin eikä osaa kehittää tarpeeksi alipainetta vuotavana päästäkseen "säätöalueelle"=käytännössä, ei mene päälle. Kytkinpolkimen venttiili oli mulla syynä, unohtunut tuo oma topicci samasta aiheesta päivittää,anteeksi. Näin siis typ44

            Comment


            • #7
              ainoa läppää käyttävä "tanko"on kaasuvaijeri,joten onkohan joku nahkahousu customoinut koko härvelin romukoppaan? viiksi kyllä löytyy.

              Comment


              • #8
                Sattuiskohan jollakin/jossain oleen kuvaa tuosta kaasuläpän säätimestä?
                Läpästä kyllä löytyy pallonivelen pää,mutta eipä juuri muuta ja paikka näyttää muutenkin ahtaalta.
                Voiskohan se vehje olla jossain rintapellin takana kaasuvaijerin välissä?

                Olisin kiitollinen tiedoita koska kojelauta näyttää aika työläältä purkaa,vain huomatakseen ettei koko romusta ole muuta jäljellä kuin pari nappia!?

                Comment


                  #9
                  siihen palloon se todellakin kiinnittyisi jos siellä se palje olisi.

                  Comment


                  • #10
                    Siitä kaasuläpän pallonivelestä pitäis lähteä tanko cruisen palkeelle mikä on imusarja alla. Näin ainakin meikän vaunussa. --> kuva (164 kB)

                    Comment


                    • #11
                      kiitän tiedoista. Tuo vehje on näköjään minulta poistettu,ei muuta kun osia etsimään!

                      Comment


                      • #12
                        Passat 3b Adr 1.8 -99

                        Jälkiasensin tuollaiseen passattiin vakkarin (alkuperäinen asennussetti). Muutenhan se meni hyvin mutta eihän se toimi. Virtajohtohan se on varmasti väärässä paikassa koska nyt se on kytketty johtosarjan ruskeaan liittimeen punamustaan johtoon joka osoittautui maajohdoksi. Ohjeiden mukaan se vaikutti kyllä oikealle johdolle. Tietäskö joku onko noissa liittimissä oikea paikka sille virtajohdolle vai pitääkö vain haaroittaa jostain ihan mistä vaan mihin tulee sähkö virrat päällä asennossa?




                        Kuvassa on ympäröitynä johto johon olen sen vakkarin johtosarjan valkopunaisen johdon haaroittanut.

                        Löytyykö netistä näihin vag laitteisiin sähkökuvia tai korjausoppaita tms?

                        Comment


                          #13
                          Kyllä tuo (muistaakseni ) on oikea johto, siihen pitäisi tulla virta, kun virrat on päällä. Jos ei tule, niin tarkista onko kaikki sulakkeet ehjät/paikallaan.

                          Comment


                          • #14
                            Virrat päällä se on yhteydessä maahan. Johto on lisäksi ainakin yhden koon paksumpaa kuin se viiksen lisäjohtosarjan valkopunainen. Tuon johdon naapurissa ei ollut toista punamustaa (ohuempaa) niin kuin joillain muilla on vissiin ne menneet sekaisin.

                            Comment


                            • #15
                              Tosiaan väärässä paikassa tuo virtajohto oli. Haaroitin pesusuuttimien lämmityksen sulakkeelta sähköä vakkarille eli nyt toimii. Muut johdot menivät tässä tapauksessa ohjeen mukaan.

                              Comment

                              Working...
                              X