Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 lisämittareiden irroitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S2 lisämittareiden irroitus

    Pitäisi vaihtaa öljynpainemittarin taustavalon polttimo, mutta en keksi miten siihen pääsee käsiksi oikeaoppisesti. Löytyiskö mistään päin inettiä korjausoppaita tai ohjeita sisustan purkuun?

    Toinen kysymys ei ehkä kuulu tälle alueelle, mutta mistä johtuu että käynnistettäessä auto check vilkuttaa punaista break varoitusta? Käsikirjan vikalistan mukaan voisi johtua liian alhaisesti järjestelmäpaineesta tai vähäisestä jarru/hydraulinesteestä. Nesteitä on riittävästi, joten onkohan pommi leviämässä käsiin? Myös kunnolla jarrutaessa syttyy samainen varoitus hetkeksi. Missähän päin autocheck järjestelemän varoitus-summeri sijaitsee?

  • #2
    Coupesta irtoa näin.

    Ensin otetaan käsijarrun kahva keikottamalla alla olevasta reiästä ja vedetään se pois.
    Vaihekepin takaa muovisuoja irti ja sen takaa irti vaihdepussiin kiinnitysruuvi.
    Vaihdepussi pois ja vaihdekepin nuppi.
    Taka tuhkis irti ja sen alta mahdolliset kiinnitysruuvit auki.
    Ilmastoinnin(jos on automaattinen) näytön kehys keikautetaan irti ja irroitetaan "listan" ruuvit.
    Tämän jälkeen vedetään keskikonsoli pois valoineen.
    Unohdin varmaan jotain, mutta tehdessä homma selkiytyy.

    Comment


    • #3
      Eli niinkuin hemi sen kertoikin. Itse aloittaisin sillä että ruuvaisin ensin takaa tuhkalokeron alta pari ruuvia pois: Kuva
      sen jälkeen muoviläpyskä vaihdekepin takaa irti, ja sen alta ruuvi auki: Kuva
      Olikohan tuo sama aukko mistä saa myös vaihdekepin suojapussin kehyksen ruuvin avattua, tai sitten se muovi siitä käsijarrukahvan ympäriltä piti nostaa ensin ylös, jotta sen ruuvin saa avattua.
      Nyt sen taaimmaisen muovi osan pitäisi irrota, nousee kyllä ylös, tekee vaan ahdasta käsijarrun kohdalla, sieltä alta vain johdot varovasti irti, jos on tupakin sytytinta tjms siinä kiinni. Sen jälkeen ilmastoinnin tai puhaltimen reunapaneelit irti, ja pääsee ottamaan sieltä kaksi ruuvia irti: kuva
      Tuon jälkeen vain pieni veto, ja se keskikonsoli irtoaa, näkymä tuon jälkeen: tällainen

      Ja tuo toinen vaikuttaisi juuri siihen että pommi on vaihtokunnossa, haulla löytyy sanalla pommi asiaa jonkin verran tuosta.

      Comment


      • #4
        Jos autossa on automaatti ilmastointi, niin sen ohjausyksikön irroittamalla pääsee käsiksi lisämittareiden taustavaloihin. Hiukan hankalaa se kieltämättä on, mutta sitäkin kautta polttimoiden vaihto onnistuu. Polttimo on mittarin yläreunassa ja lähtee pois kantoineen hieman kiertämällä. Kannasta polttimo irtoaa vetämällä, samoja polttimoita kuin keskikonsolin kytkimissä.

        Toimii ainakin vanhanmallisen (GM) ilmastoinnin kanssa sedanissa, miksei siis myös coupessa?

        Comment


        • #5
          Kiitoksia hyvistä neuvoista. Muuten irrotushomma on kohtuuhyvin hanskassa, mutta lämmityslaitteen säätöpaneelin takana sijaitsevat kaksi ruuvia eivät suostu paljastumaan. Kuuluuko säätöpotikoiden ympärillä olevan paneelin irrota vääntämällä vai miten ruuveihin pääsee käsiksi? Tuo automaatti-ilmastoinnin ympärillä oleva kehys näyttää ainakin olevan irtiväännettävää mallia. Kuva kertoisi jälleen enemmän kuin tuhat sanaa.

          Comment


          • #6
            Jos Sinulla on ihan "normaali" manuaalisesti säädeltävä lämppäri, niin ruuvit löytyy niiden säätönupikoiden alta. Elikkä kaikki kolme nupikkaa (lämmön säätö, puhallus ja suutinten valinta) vedetään irti ja niiden alta löytyy ruuvit.

            Comment


            • #7
              Kuinka kovaa väkivaltaa vaatii automaatti-ilmastoinnin ympärillä olevan kehyksen irroitus ? Tarkoituksena kaivautua liusämittareihin kiinni ja lamppua uusiksi sek' samalla mennä mattojen alle oven ja keskikonsolin puolelta ja fyllit pois peltiin asti. Nyt ei vielä ole matto keskikonsolin reunasta irti.

              Paljastui nimittäin tulva eilen apuskuskin penkin takaa ja edestä kun PÄÄLLIMMÄINEN takalisämatto oli aivan märkä.

              Sain imuroitua vesi-imuriin varovaiset 6-8 litraa vettä ja defa puhaltamaan maton alle + 2 isoa ventilaattoria puhaltamaan lisäkiertoilmaa. Fyllit irti ja patterin päälle kuivumaan. Yön yli kuivatuksen jälkeen ei merkkiäkään kuivumisesta, joten taitaa kestää.

              Musta lattiamatto olikin aamulla kohtuu kuiva. Enää pitää selvittää, mistä se vesi tuli.
              1. Pesulinjan painepesu lauantaina ja jostain raosta ?
              - toisaalta ei tuntunut ollenkaan pesuainevedeltä vaan puhdasta
              2. Kattoluukun vesipoistolinjan letku kusee A-tolpan sisään ? Miten letkutus menee ?
              - letkun alapää lirittää suoraan oven alasaranan päälle.
              3. Ilmastointilaitteen ilmakanava maton alla (oli pölykuiva, joten ei täältä)
              4. ilmastoinnin kondenssivesiletku (oli irti minimissään 1 päivän, boksiropauksen takia)
              - puhalsin ilmaa kondenssivesiletkuun ja ulisi kuin tapettava sorsa jossain rintapellin ulkopuolella.
              - fyllit boksin lähellä vaan olivat liian kuivan oloiset, jotta olisi kondenssivettä ja noin paljon.

              Tänään ajattelin vielä irroittaa kondenssivesiletkun ja katsoa kuinka paljon tulee ja mitä reittiä. Imurilla vedet pois jos tulee. Kattoluukkukouruun kastelukannulla vettä ja tutkimus mihin vesi lorisee.

              Comment


              • #8
                Tommy, tarkasta konepellin avausvaijerin läpivienti sulakekotelon vieressä.

                Ilmastoinnin kehys vanhemman GM-ilmastoinnin kanssa vaatii päättäväisen otteen, uudemmasta mallista ei kokemusta.

                Comment


                • #9
                  Vesi pelkääjän - ei kuskin - lattialla, joten avausvaijerin läpivienti mielestäni hieman kaukaa haettu syyllinen.

                  Comment


                  • #10
                    Vanhaa topiikkia vesivuodosta: Miten valumisreijät rintapellin muovin alla=ovatko roskia täynnä vai auki? Entä onko lohkölämmittimen sisäpistokejohto tiivistetty läpiviennisssä?

                    Comment


                    • #11
                      ei lohkolämmitintä ja raitisilmafiltterikin kohtuu puhdas. Nuo tulvareiät pitää vielä tarkistaa. Onneksi ei käynyt kuin Oravaisissa...

                      Comment

                      Working...
                      X