Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Airbag ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Irroittelin vielä kerran molempien penkkien alla olevat liittimet, sekä otin airbagin irti ja sen takana olevan liittimen. Puhdistin nämäkin ja käytin tänään taas nollauksessa, mutta ei vieläkään auttanut. Vielä viimeisenä keinona irrotan ratin ja putsailen tätä liukurengas tsydeemiä. Ajattelin myös kolvata penkkien liittimet, mutta mahtaako siitä olla mitään apua? Jos ei näilläkään keinoilla vielä saa nollattua niin sitten vien hyppyvirran toiselta merkkivalolta. Onko joku muu tehnyt tätä virtarosvousta, että mistä merkkivalosta se virta kannattaa ottaa?

    Comment


      #32
      Luultavasti oot vaan rassaillu vääriä liittimiä. Ratin airbag irti ja näkyvien liitinten käsittely.

      Comment


      • #33
        Kuten tuossa ylempänä sanoin, myös bägin alta oleva liitin irroitettu. Kuten myös ratin yläsuojamuovin alla oleva liitin.

        Comment


        • #34
          Ja jos tässä nyt jatketaan vielä jahkailua, niin mites tuo bagittömäksi katsastaminen, tarvii sen todistuksen maahantuojalta että on tuotu myös bägittömänä, mutta saako tuon pussin poistaa itse vai tarviiko teettää jossain liikkeessä ja heiltä todistus että on tehty maahantuojan ohjeiden mukaan?

          Comment


          • #35
            Vekotin katsastettu. Vika oli ilmeisesti siinä liukukello tsydeemissä tai mikä lieneekään. Sitä vähän liottelin elektroniikkasprayllä ja nyt sai koodit nollattua pysyvästi

            Comment


              #36
              Itsellä meni myös tovi aikaa selvitellä tuota airbag ongelmaa penkkien kanssa. Päänvaivaa tuottivat myös B6 korisesta "lainatut" Recarot. Vikakoodeja kun tarkasteli niin selvis, että ilmoittaa liian alhaisesta resistanssista. Penkeistä mitattu arvo ~2.5?. Useiden eri foorumeiden seilailusta ilmeni, että ~3-3.3? vastus jokaisen liittimen päähän niin valo sammuu, kun vikakoodit nollataan. Mutta tällöin bägejä ei voi kytkeä, joten lyhyen matikan opein lisätään (3.3-2.5=0.8?) puuttuva vastus järjestelmään ja vola! Valo sammui ja bägit kytkettynä. Tämä tietysti autosta A4 B5 vm. -97 joten muista korimalleista paha sanoa. Jälkikäteen ISO kiitos myös tämän foorumin käyttäjille, joilta sain osviittaa lähteä etsimään tuolla vastuksen avulla toteutettua korjaus menetelmää.

              Comment


              • #37
                Jaha, päivitetääs taas :D Yllättäen taas just ennen katsastusta syttyi bagin merkkivalo. Kävin kaikki samat liittimet kuin viimeksikin, eli nyt pitäisi koodin nollaantua. Oli vaan tuolla viime kertaisella korjaamolla lukulaite epäkunnossa tältä erää. Pääsisikö joku laitteen omaava viikonloppuna nollaamaan tuota laitetta Hämeenlinnaan? Jonkun vaivanpalkan voin toki maksaa.

                Comment


                • #38
                  Eipä tunnu noita laitteen omaavia olevan tässä lähistöllä. Eikä korjaamoillakaan ole saatu yhteyttä laitteeseen. Laakkosella en ole käynyt. Mikähän tässä nyt olis helpointa/järkevintä, ostaa netistä tuo vag 405 koodinlukija ja koittaa itse nollata, vai suosiolla muutoskatsastaa bagittömäks? Onko kukaan kokeillut Laakkoselta anoa noita lupia tuohon operaatioon?

                  Comment


                  • #39
                    Mitenhän tämmöinen ongelma ratkeaisi. A6 c5 -98 auton johdosarjasta airbagin liittimeen tulee kaksi kelta-vihreä ja kelta-sininen johto. Audin recaro penkistä taasen tulee ruskea, sininen ja musta johto. Yksi johto siis jää ilman paikkaa. Minnehän se pitäisi kytkeä? Onko tämä musta esim. maa? Mittaristossahan palaa tämän takia airbagin valo. Kummassakin etupenkissä sama homma. Pikainen apu on nyt tarpeen.

                    Comment


                      #40
                      Kokoruskea on audissa aina maa.

                      Comment


                      • #41
                        eli sen ruskean voisi kytkeä maihin, ja sinisen ja mustan johdon liittimeen ?

                        Comment

                        Working...
                        X