Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Airbag ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Airbag ongelma

    kyseessä 92 vm audi s4. airbagin valo palaa minuutin eli liian kauan, tuli hylky katsastuksessa. kuinka saan sen toimimaan kun ei pääse boxiin sisään, olen käyttänyt kolmessa paikkaa kokeilemassa!

    #2
    Millä kokeiltu.
    Tuo ongelma johtuu alhaisen jännitteen vikakoodista. Ei pitäisi olla syy hylkäykseen, kun valo sammuu kuitenkin.

    Comment


    • #3
      Ei ole hylkäys syy. Kyseisen auton valo palaa merkkinä, että aiemmin on vikakoodi ollut, joka on poistunut. Itsellä on joka kerta uskottu sanomalla, että se sammuu kyseisestä ominaisuudesta johtuen.

      Ei pysty lukijalla nollaamaan normaalia kautta, koska mitä suurimmalla todennäköisyydella airbag boksin liittimet ovat itsenäiset, kojetaulun sisässä olevat.

      Nämä suoraan omaan boksiinsa liittyvät liittimet löytyvät, kun purat ilmastoinnin näytön pois ja kaivelet sieltä pohjalta boksilta lähteviä piuhoja. Eivät todellakaan ns. hyppää silmään, koska ovat suojattuna sillä harmaahkolla pehmikkeellä. Itsellänikin meni tovi etsiessä, kun ei tarkkaa sijaintia ollut. Ovat boksista n. 15cm piuhojen päässä.

      Ei kun konttorille sanomaan, että tämä ei ole siis hylkäysperuste, koska vikakoodia ei ole päällä. Turha sitä tarkastusmaksua on maksaa uudestaan, vaikka koodit nollaisikin. Tuo tuppaa tulemaan helposti uusiksi talvella, jos on huono akku.

      Comment


      • #4
        Tuo tuppaa tulemaan helposti uusiksi talvella, jos on huono akku.
        A6Q AKE:n akku kuoli tässä to-pe yönä ja Webasto antoi viimeisen niskalaukauksen. Startatessa vilkkui yhdet, jos toisetkin vikavalot, jotka hävisivät paitsi tuo Airbag jäi pysyvästi palamaan, kun apuvirralla höräytettiin.

        Vikakoodi: Address 15: Airbags Labels: 4B0-959-655-AI8.lbl
        Control Module Part Number: 4B0 959 655 E
        Component and/or Version: Airbag Front+Kopf 1001
        Software Coding: 00406
        Work Shop Code: WSC 02325
        VCID: 32610150FE34403
        2 Faults Found:

        65535 - Internal Control Module Memory Error
        00-10 - - - Intermittent
        00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95)
        33-10 - Resistance too Low - Intermittent

        Nuo yritin nollata ja sain vastauksen : Unexpected gMsg=0A after Erase Code Requist. Tuo resistanssi-koodi on ollut ennen tätä akun nollausta listalla, mutta ole sitä aiemmin yrittänyt poistaa.

        Eivät poistuneet vikakoodit, eikä Airbag-herja hävinnyt näytöltä. Pari päivää ennen juuri katsastin auton, joten on aikaa siivota tuo, josko joku kertoisi miten ? Akku on muuten 3,5 v / 100 tkm ikäinen Exide, joten kai tuon vielä olis pitänyt jaksaa..

        Comment


        • #5
          Isäukon samanvuotisesta a6 1.9tdi:stä saatiin tuo koodi pois sellaisella airbag reset toolilla. Kyykkäsi vissiin startatessa akkujännite kun se tuli juuri kovimpien pakkasten aikaan kun sen piti lähteä jonnekkin ilman lämmittelyjä.

          Tämän näköinen se reset tooli oli: http://www.e-ville.com/fi/22-obd-nol...-nollaaja.html, mutta jostain ulkomailta se tuli kun ohjainyksikön numerolla sopivaa googlettelin. Tuo oli silloin meillä vaihtoehtona, mutta päädyttiin ulkomaantilaukseen koska siellä oli eriteltynä osanumeroilla ne purkit mihin se oli tarkoitettu.

          Comment


            #6
            Jep, tommosella reset toolilla hoituu tuo internal control module herja.

            Comment


            • #7
              Onkohan tuollasta purkkia jollakin nurkissa esim. Lahden / Varkauden / Kotkan seudulla ? Tuntuu isolta investoinnilta ehkä vain yhteen napin painallukseen.. Täytyypä kysäistä Varkauden Laakkoselta painalluksen hintaa perjantaina, kun poikkean hakemaan yhden muovinpalasen.

              Comment


              • #8
                Napin painallus Varkaudessa 40 EUR. Elämä on... Eihän löydy purkkia eihän ?
                Samaa kysellään näköjään toisella säikeelläkin.
                Viimeksi muokannut Kalastelija; 17.2.2012, 20:57.

                Comment


                  #9
                  Laakkonen ei pysty nollaamaan memory erroria.

                  Comment


                    #10
                    Menee ehkä saivarteluksi mutta:
                    Jos tehtaan testerillä ei voi sitä nollata, onko sitä sitten tarkoitettu nollattavaksikaan?

                    Mikä tuon vian aiheutta ja mitä tekee tuollainen bulkkinollain kun saa sen nollattua?

                    Edit. Kysymykseni juontaa siis siitä, kun joillain nollaimilla saa poistettua törmäystiedot ohjainlaitteen muistista. Tehdas kuitenkin ilmoittaa, että ohjainlaite on uusittava kolarin jälkeen, jos törmäystiedot ovat tallentuneet. Toimiiko ohjainlaite enää oikein seuraavassa osumassa?
                    Viimeksi muokannut pulla; 17.2.2012, 21:46.

                    Comment


                    • #11
                      Laakkonen ei pysty nollaamaan memory erroria.
                      En siis tarkoittanut, ettei Laakkonen olisi hommaa kyennyt tekemään. Oli vaan hinta sama kuin kyseisen purkin (reset tool) hinta. Siksi tässä kyselen josko jollakin olisi ko. laite ja homman hoitaisi kohtuullisella vastikkeella..
                      Viimeksi muokannut Kalastelija; 18.2.2012, 18:09.

                      Comment


                        #12
                        Mikä tuon vian aiheutta ja mitä tekee tuollainen bulkkinollain kun saa sen nollattua?

                        Edit. Kysymykseni juontaa siis siitä, kun joillain nollaimilla saa poistettua törmäystiedot ohjainlaitteen muistista. Tehdas kuitenkin ilmoittaa, että ohjainlaite on uusittava kolarin jälkeen, jos törmäystiedot ovat tallentuneet. Toimiiko ohjainlaite enää oikein seuraavassa osumassa?
                        Tän jossain aikasemminkin selitin vastaavassa ketjussa.
                        Vika tulee yleensä alentuneesta jännitteestä ja muistin CRC check jää juuri kriittisellä hetkellä kesken.
                        Reset tool kirjoittaa muistin uudestaan.
                        Samoja vikoja on muissakin ohjainyksikössä, tuli itsellä mm ECUun. Tahkolla kun akku kyykkäs. Sit kun jännitteet kunnossa, niin kaikki pelaa normaalisti. Airbagissa se on vaan määritelty niin kriittiseksi, ettei anneta nollata normaalilla keinoilla.

                        Airbagohjaimen "pakkovaihto" laukeamisen yhteydessä on luultavasti varmuuden maksimointia ja rahastusta. Vaikea kuvitella, että siitä jotain hajoaa.

                        Comment


                          #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                          Tän jossain aikasemminkin selitin vastaavassa ketjussa.
                          Vika tulee yleensä alentuneesta jännitteestä ja muistin CRC check jää juuri kriittisellä hetkellä kesken.
                          Niinpä muuten kerroitkin, ei vaan muistunut mieleen. Ehkä nyt muistan. :)

                          Comment


                          • #14
                            Lainataan topicia, pidin omaa autoani c4 satasta 2.6 koneella viikon seisonnassa ja tämän jälkeen airbag valo palaa koko ajan virrat päällä? Ilmeisesti jokin liitos vika kun kerran seisonnan aikana tullut?

                            Comment


                            • #15
                              Osaako kukaan antaa vinkkejä? Irroitin penkin alla olevan liittimen ja putsasin kontaktisprayllä, mutta ei auttanut, palaa edelleen.

                              Comment


                                #16
                                Nollasitko koodit?
                                Airbag on turvaväline, joten se on hieman tarkempi sille, että viat pitää nollata jotta valot sammuu.

                                Comment


                                • #17
                                  Voiko noita siis nollata millään muulla kuin jollain tuollaisella laitteella? Nollaako vikakoodit jos ottaa akun pois, kuten joissa toisissa autoissa?

                                  Comment


                                    #18
                                    Airbag viat ei nollaanu akun irtiotolla.
                                    VAG-COMilla tai VCDS:llä voi nollailla.

                                    Comment


                                    • #19
                                      No voi paska. Haluaako joku laitteen omaava tulla painamaan nappia korvausta vastaan?

                                      Comment


                                        #20
                                        Lisäyksenä riippuen mistä koodista kyse tarvinee airbag reset toolin.
                                        Selviää kun VCDS:llä käy läpi.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Käytin vikakoodin luvussa ja tälläistä koodia antoi:
                                          024C, sytytyspiiri 1 korkea ohminen

                                          Osaako joku selventää missä vika, tarvis perjantaina katsastaa :D

                                          Comment


                                            #22
                                            Huono kontakti. Liittimien rassaus ja kontaktispray auttanee.
                                            Nuo suomennokset on niin kuraa, ettei tuosta suoraan selviä, että mikä bagi, mutta tuon ikäisessä niitä ei taida montaa olla.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kuskinpuolta se sanoi. Onko tuossa liittimiä jossain muuallakin, kun tosiaan penkin alla olevan liittimen otin irti ja roiskin tuolla kontaktisapraylla, mutta ei auttanut?

                                              Comment


                                                #24
                                                Se että otit irti ja roiskit tuolla kontaktispraylla ei sammuta valoa, pitää ensin nollata vikakoodi ja katsoa tuleeko se heti takaisin, siis vikakoodi ja valo taas syttyy...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  En näköjään tuossa aiemmassa viestissäni huomannut sanoa että koodi myös nollattiin useasti, mutta näkyi heti uudestaan kun luki koodit uusiksi.

                                                  Ja tosiaan ensin räpläilin liitintä ja sen jälkeen käytin nollauksessa...

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ok, sitten spiraali/liukurengas todennäköisesti viallinen. (A6tonen lainaten :)! ).

                                                    EDIT: nyt kun luin paremmin kirjoitit että penkin alla oleva liitin, ei autossasi ole sivubägejä, eihän?
                                                    Joten akku irti ja ratista bägi irti, sitten liittimien puhdustus ja kontaktispray ja uusi yritys. Samalla voi katsoa liukurenkaan kunto.
                                                    Viimeksi muokannut Killeri; 28.6.2012, 22:41.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kiitos, täytyy kokeilla. Lakkaako tuo airbagvalo palamasta jos vika korjaantuu, vai täytyykö joka korjausyrityksen jälkeen käydä nollaamassa? (Muutenkin kuin alkoholin avulla?)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Vaikka vika korjaantuisi, silti pitää nollata vikakoodi jolloin airbagvalo lakkaa palamasta.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Jostaki muistasin että jotain 50 käynnistystä ilman uutta vikaa sammuttais vikavalon. Voin olla vääräski mutta sellanen muistikuva on.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Jessus että menee hankalaks. No, eihän se auta kuin renata nyt kaikki liittimet uudestaan ja käydä sitten kokeilemassa taas onnea nollauksessa. Vai pitäisköhän vaan ottaa hyppyvirta jostain toisesta merkkivalosta?

                                                            Elämä oli paljon helpompaa kun Taunuksia harrasti, ei mitään turhia hienouksia, eikä myöskään turhia korjauksia ;D

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X