kyseessä 92 vm audi s4. airbagin valo palaa minuutin eli liian kauan, tuli hylky katsastuksessa. kuinka saan sen toimimaan kun ei pääse boxiin sisään, olen käyttänyt kolmessa paikkaa kokeilemassa!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Airbag ongelma
Collapse
X
-
Ei ole hylkäys syy. Kyseisen auton valo palaa merkkinä, että aiemmin on vikakoodi ollut, joka on poistunut. Itsellä on joka kerta uskottu sanomalla, että se sammuu kyseisestä ominaisuudesta johtuen.
Ei pysty lukijalla nollaamaan normaalia kautta, koska mitä suurimmalla todennäköisyydella airbag boksin liittimet ovat itsenäiset, kojetaulun sisässä olevat.
Nämä suoraan omaan boksiinsa liittyvät liittimet löytyvät, kun purat ilmastoinnin näytön pois ja kaivelet sieltä pohjalta boksilta lähteviä piuhoja. Eivät todellakaan ns. hyppää silmään, koska ovat suojattuna sillä harmaahkolla pehmikkeellä. Itsellänikin meni tovi etsiessä, kun ei tarkkaa sijaintia ollut. Ovat boksista n. 15cm piuhojen päässä.
Ei kun konttorille sanomaan, että tämä ei ole siis hylkäysperuste, koska vikakoodia ei ole päällä. Turha sitä tarkastusmaksua on maksaa uudestaan, vaikka koodit nollaisikin. Tuo tuppaa tulemaan helposti uusiksi talvella, jos on huono akku.
Comment
-
Tuo tuppaa tulemaan helposti uusiksi talvella, jos on huono akku.
Vikakoodi: Address 15: Airbags Labels: 4B0-959-655-AI8.lbl
Control Module Part Number: 4B0 959 655 E
Component and/or Version: Airbag Front+Kopf 1001
Software Coding: 00406
Work Shop Code: WSC 02325
VCID: 32610150FE34403
2 Faults Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-10 - - - Intermittent
00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95)
33-10 - Resistance too Low - Intermittent
Nuo yritin nollata ja sain vastauksen : Unexpected gMsg=0A after Erase Code Requist. Tuo resistanssi-koodi on ollut ennen tätä akun nollausta listalla, mutta ole sitä aiemmin yrittänyt poistaa.
Eivät poistuneet vikakoodit, eikä Airbag-herja hävinnyt näytöltä. Pari päivää ennen juuri katsastin auton, joten on aikaa siivota tuo, josko joku kertoisi miten ? Akku on muuten 3,5 v / 100 tkm ikäinen Exide, joten kai tuon vielä olis pitänyt jaksaa..
Comment
-
Isäukon samanvuotisesta a6 1.9tdi:stä saatiin tuo koodi pois sellaisella airbag reset toolilla. Kyykkäsi vissiin startatessa akkujännite kun se tuli juuri kovimpien pakkasten aikaan kun sen piti lähteä jonnekkin ilman lämmittelyjä.
Tämän näköinen se reset tooli oli: http://www.e-ville.com/fi/22-obd-nol...-nollaaja.html, mutta jostain ulkomailta se tuli kun ohjainyksikön numerolla sopivaa googlettelin. Tuo oli silloin meillä vaihtoehtona, mutta päädyttiin ulkomaantilaukseen koska siellä oli eriteltynä osanumeroilla ne purkit mihin se oli tarkoitettu.
Comment
-
Onkohan tuollasta purkkia jollakin nurkissa esim. Lahden / Varkauden / Kotkan seudulla ? Tuntuu isolta investoinnilta ehkä vain yhteen napin painallukseen.. Täytyypä kysäistä Varkauden Laakkoselta painalluksen hintaa perjantaina, kun poikkean hakemaan yhden muovinpalasen.
Comment
-
Napin painallus Varkaudessa 40 EUR. Elämä on... Eihän löydy purkkia eihän ?
Samaa kysellään näköjään toisella säikeelläkin.Viimeksi muokannut Kalastelija; 17.2.2012, 20:57.
Comment
-
Vieras
Menee ehkä saivarteluksi mutta:
Jos tehtaan testerillä ei voi sitä nollata, onko sitä sitten tarkoitettu nollattavaksikaan?
Mikä tuon vian aiheutta ja mitä tekee tuollainen bulkkinollain kun saa sen nollattua?
Edit. Kysymykseni juontaa siis siitä, kun joillain nollaimilla saa poistettua törmäystiedot ohjainlaitteen muistista. Tehdas kuitenkin ilmoittaa, että ohjainlaite on uusittava kolarin jälkeen, jos törmäystiedot ovat tallentuneet. Toimiiko ohjainlaite enää oikein seuraavassa osumassa?Viimeksi muokannut pulla; 17.2.2012, 21:46.
Comment
-
Laakkonen ei pysty nollaamaan memory erroria.Viimeksi muokannut Kalastelija; 18.2.2012, 18:09.
Comment
-
Mikä tuon vian aiheutta ja mitä tekee tuollainen bulkkinollain kun saa sen nollattua?
Edit. Kysymykseni juontaa siis siitä, kun joillain nollaimilla saa poistettua törmäystiedot ohjainlaitteen muistista. Tehdas kuitenkin ilmoittaa, että ohjainlaite on uusittava kolarin jälkeen, jos törmäystiedot ovat tallentuneet. Toimiiko ohjainlaite enää oikein seuraavassa osumassa?
Vika tulee yleensä alentuneesta jännitteestä ja muistin CRC check jää juuri kriittisellä hetkellä kesken.
Reset tool kirjoittaa muistin uudestaan.
Samoja vikoja on muissakin ohjainyksikössä, tuli itsellä mm ECUun. Tahkolla kun akku kyykkäs. Sit kun jännitteet kunnossa, niin kaikki pelaa normaalisti. Airbagissa se on vaan määritelty niin kriittiseksi, ettei anneta nollata normaalilla keinoilla.
Airbagohjaimen "pakkovaihto" laukeamisen yhteydessä on luultavasti varmuuden maksimointia ja rahastusta. Vaikea kuvitella, että siitä jotain hajoaa.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viestiTän jossain aikasemminkin selitin vastaavassa ketjussa.
Vika tulee yleensä alentuneesta jännitteestä ja muistin CRC check jää juuri kriittisellä hetkellä kesken.
Comment
-
Ok, sitten spiraali/liukurengas todennäköisesti viallinen. (A6tonen lainaten :)! ).
EDIT: nyt kun luin paremmin kirjoitit että penkin alla oleva liitin, ei autossasi ole sivubägejä, eihän?
Joten akku irti ja ratista bägi irti, sitten liittimien puhdustus ja kontaktispray ja uusi yritys. Samalla voi katsoa liukurenkaan kunto.Viimeksi muokannut Killeri; 28.6.2012, 22:41.
Comment
-
Jessus että menee hankalaks. No, eihän se auta kuin renata nyt kaikki liittimet uudestaan ja käydä sitten kokeilemassa taas onnea nollauksessa. Vai pitäisköhän vaan ottaa hyppyvirta jostain toisesta merkkivalosta?
Elämä oli paljon helpompaa kun Taunuksia harrasti, ei mitään turhia hienouksia, eikä myöskään turhia korjauksia ;D
Comment
Comment