Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 starttausongelma

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• C4 starttausongelma

Mikähän kiikastaa urssissa? Startatessa ensimmäisellä avaimen käännöllä pyörittää todella nihkeästi, ikään kuin virta olisi vähissä. Jos avaimesta päästää ja starttaa heti uudelleen, pyörittääkin ihan OK ja moottori käynnistyy. Ilmiö on toistettavissa lähes 100% eli ekalla huonosti ja tokalla hyvin. Voiko virtalukon pohja jostain syystä toimia näin vai mistä asiassa mahtaa olla kyse?

Käykö kuitenkin hyvin eikä tupruta putken päästä ylimääräistä? Aloitetaan heti pelottelemaan: Kansipahvin vuoto voi joskus tehdä sen että neste valuu sylinteriin ja sit pistää startatessa vastaan.

Comment

En minä tuollaista epäile. Jos yhden männän päällä olisi vettä niin starttauksesta tulisi varmaan erilainen saundi kuin tyhjällä akulla. Sitä paitsi, minne se vesi häviää sillä välin kun avaimesta laskee irti? Starttauksen kesto ei nimittäin vaikuta tähän ilmiöön, tuota tahmeaa pyörittämistä jatkuu niin kauan kuin starttausta jatkaa tai kone tuurilla käynnistyy. Tokalla kertaa pyörittää kunnolla heti välittömästi.

Comment

Virta/maajohtojen ja liitosten tarkastus. Akunkengät kunnossa ja kiinni ?

Comment

Mulla oli hieman samanlaisia oireita hetki sitten, ei tarkalleen samoja. Mulla jätti sitten yks päivä pyörittämättä kokonaan ja vika johtui startista, joka oli jumissa. Kerran varoitti jo puoli vuotta aikaisemmin kun ei ekalla eikä tokalla avaimen käännöllä pyöräyttäny ja sit kuitenkin pyörähti käyntiin normaalisti.
          Mut Sleepy2 tossa sanoi niin piuhojen tarkastelu varmasti paikallaan

Comment

Jeps startti seuraavana listalle, jos piuhat ja liitokset ok.

Comment

Viittaa solenoidin päävirta "kärkien" kuluneisuuteen, ei ekalla osu ihan kohdalleen -solenoidi vaihtoon.

Comment

Working...
              X