Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämppärin kenno tukossa (siis oli!)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lämppärin kenno tukossa (siis oli!)

    Kun kaikki säätömoottorit toimii, nestettä on riittävästi ja lämppärikennon tulo- ja lähtöputket lämpenee jokseenkin samaan tahtiin MUTTA LÄMPÖÄ EI VAAN TULE, niin oisko lämppärikenno tukossa?
    Onko kokemusta kennonpuhdistusaineista tai muista taioista, joilla voisi elvytellä kennoa ennenkuin alkaa vaihtoon.
    Onko mahdollista, että kennossa on "ilmakupla"? Entäs ilmaus, sen jälkeen kun letkut on ollut irti?

    #2
    Lähtisin siitä, että kennossa on ilmaa... esim. yksi kikka ilmaukseen (minun mielestä aika hyvä ja todettu toimivaksi) on että nostat auton keulan ylös, tai ajat todella jyrkkään mäkeen ja käyttelet sitä siinä lämpöjä tarkkaillen lämmityslaite täysillä.

    Voi se kennokin mennä tukkeeseen, mutta sitten epäilisin että siellä on pelkät vedet sisässä ja kenno tukkeessa ruosteesta tai joskus joku on voinut kaataa syylärisementtiä?!

    Comment


      #3
      Ei kyllä paluuletkun pitäisi lämmetä jos kenno olisi tukossa eli ilma ei vaan kulje nyt sen läpi syystä x.

      Comment


        #4
        Näissä B4/B5 autoissa ei ole mitään hyötyä tuosta lämppärin täysillä pitämisestä ilmatessa koska siellä ei ole vesiventtiiliä vaan kennossa on jatkuvasti täysi kierto.

        porkkis: mikä on teoriasi tuohon että molemmat letkut voivat olla lämpimät ? Vesi kulkee mutta ilmalukko.

        Tuohan on helppo testata mikäli on vesipiste käytettävissä, kaksi letkua kennon lähtöihin, toisesta kuumaa sisään, paluu vaikka lavuaariin. Nyt jollei tule lämppäristä kuumaa niin peli lienee selvä. BTDT (A4 -97 160tkm).

        Comment


          #5
          Kyllä kokemuksen perusteella aina lämmintä tulee jos letkut ovat lämpimät vaikka kennossa ilmaakin olisi.

          Comment


            #6
            ^ Samaa mieltä, varsinkin kun tässä tapauksessa on jo testattu lämmönsäätöläppiä manuaalisesti kääntelemällä ettei ole säädinvika.

            Comment


              #7
              Välikiitokset kaikille vinkkaajille! Talonpoikaisjärkihän tuntuu olevan hyvä työkalu autonkorjauksessa(kin).
              Järjestelmä huuhdeltu 11/-04 @104 000km. Sisällä on punaista (oikenlaista?) nestettä. Edellisten omistajien sementti -ym edesottamuksista en voi sanoa mitään.
              Vesipiste löytyy, ja aionpa tuupata kuumaa sisälle ja katsoa, lämpeneekö. Samallahan kenno huuhtoutuu... Oisko puhdistusaine paikallaan tässä samalla?
              Pistän kommentteja tuloksista.

              Comment


                #8
                KESÄ TULI TAKAISIN (tai ainakin lämpö)!
                Lääkkeenä oli ensin kennon huuhtelua molempiin suuntiin lämpimällä painevedellä.
                Tuli melkolailla punertavaa, hiekkamaista törkyä.
                Ja kun kenno oli täynnä kuumaa vettä, eipä tullut lämpöä, ei -eli melko selvä tukos.
                Sitten sisälle Bilteman jäähdyttimenpuhdistusaine, joka vaikutti ohjeen mukaiset 10 minuuttia ja muutamat edestakaiset huuhtelut vedellä niin avot: LÄMPÖÄ TULEE.
                Kiitokset kaikille projektissa etänä mukanaolleille.

                Comment


                  #9
                  Järjestelmä huuhdeltu 11/-04 @104 000km
                  Tuosta pitikin sanomani että jos on huuhdeltu jauhe/raemaisella aineella niin tiedätte kyllä minne se pesiytyy kun kennon lähdöt on yläpäässä molemmat.

                  Comment


                    #10
                    Huuhtelun teki Audi-huolto Saksassa, enpä tiedä millä.
                    Kuten en myöskään tiedä, mitä edelliset omistajat ovat järjestelmään mättäneet.

                    Comment

                    Working...
                    X