Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Virtalukon metalliliuska poikki

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Virtalukon metalliliuska poikki

    Lukon ja pohjan välinen metalliliuska meni poikki, onkohan uuden virtalukon vaihto ainoa ratkasu vai saako liuskaa vaihdettua? Mitähän uusi virtalukko maksaa? Kiitokset etukäteen! (Audi 80 2.0E -92)

    #2
    Uusi lukkopesä josta siirrät klipsun vanhaan niin ei tarvitse sarjoituksia muuttaa. Kuulemma virtalukkoa ei oikein sarjoitella eli muuten pitäisi muuttaa auton muut lukot sen uuden virtalukon mukaiseksi tai 2-avainsysteemiin tottua.

    Comment


    • #3
      Juu, ei saa. Kokonainen lukkosylinteri 4A1 905 855 avaimineen ja liuskoineen maksaa noin 80?. Keväällä tein juuri tuon klipsun vaihdon.

      Comment


        #4
        Tarvikkeena alle puolet muistaakseni.

        Comment


          #5
          Saakos sen klipsun vetästyä pohjan kautta ihan helpostikin pois ja uuden tilalle kun en päässyt oikein kurkkimaan sinne lukkopesään. Sentin mittanen ja katkennut metallinpätkä sieltä kuitenkin tippu käteen kun pohjan irrotti.

          Comment


            #6
            Pesä pitää vetää pois poraamalla pieni reikä sinne päälle. Uudesta pesästä selviää mihin. Mittaristo pois, 5min homma. Ohjeita löytyy kumpaiseenkin täältä jos jaksaa kaivella.

            Comment


              #7
              ...ONNISTUI! \o/

              Eli uudesta lukosta mittasi sen lukitusklemmarin paikan, porasi letkuvarrella runkoon ylhäältä reijän, painoi sopivalla meisselillä klemmarin alas ja samalla tökkäsi pohjan kautta vanhan lukon irti. Uusi virtalukko tuli alkuperäisenä ruotsista kahdessa päivässä ja maksoi 84? merkkiliikkeen kautta.

              Comment


                #8
                Joo katkesi mullakin tuo kyseinen palanen tuolta sylinterin ja pohjan välistä. Ymmärsinkö oikein-> etsin jostain vaikka käytetyn sylinterin ja otan siitä sen metalliliuskan irti ja laitan vanhaan rikkinäisen tilalle?

                Comment


                  #9
                  No jos jostain löydät moisen... osta uusi niin pääset helpommalla ja saat kuntoon!

                  Comment


                    #10
                    Meidän B4:ssa tuli tämä aiheelliseksi. Kävin jo hakemassa uuden pohjan, mutta eihän se riitä. Onneksi haku löysi nämä topikit vasta nyt, eikä eilen tai toissapäivänä..

                    Porkkis tuolla aiemmin mainitsi, että vinkkejä hommaan löytyy, kun jaksaa kaivella, mutta kaikki asiaan viittaavat linkit on vanhalle (poistetulle) boardille. Jos jollain on linkkejä tai ihan vinkkejä, niitä voisi jakaa ja saataisiin taas tieto talteen.

                    Comment


                      #11
                      Vieläkin peräänkuuluttaisin vinkkejä tuon lukon irroitukseen. Eikö sitä muuten saa pois, kuin poraamalla?

                      Uusi lukko Motonetistä postikuluineen 25€, kun paikallinen paja pyytää 95€.

                      Comment


                        #12
                        Ei saa kuin poraamalla. Uudesta katot oikeen kohdan mihin reikä pitää tehdä. Ei siinä mitään ihmeellistä muuta ole.

                        Comment


                        • #13
                          Mun piti omaani vaihtaa loppupeleissä koko lukkorunko. Turhaan porailin sitä lukkopesää pois paikallaan. Pesän ja pohjan välissä oli (ainakin mulla) vielä tavaraa jossa vika oli. Itse lukkopesän sain merkkiliikkeestä valmiiksi vanhalle avaimelle sarjoitettuna, eli ei siihen kahden avaimen systeemiin niin pakko ole totutella. Nii ja tuo koko runko oli melkolailla helpompi irrottaa kun se lukkopesä siellä paikallaan. Jos nyt jokupäivä muistais laittaa räjäytyskuvat koko systeemistä.

                          Comment


                            #14
                            Joko C4:n systeemi on erilainen tai sitten puhut Flea puhuu samasta tapista, kuin muut ylempänä. Tuo tappi näkyy olevan lukkopesässä sokalla kiinni oleva tatti. Tatin jalka (tappi) taitaa olla se katkeava osa.

                            Sokan pois poraaminen on vähän arpapeliä. Jostain pitäisi keksiä uusi sokkakin.

                            Mitenkähän tuo koko sylinteri tulisi pois? Jos vaikka antaisi muijan opetella 2-avain systeemiin.. =) Joku jousiliuska tuossa uudessa näytti olevan, mutta ei tuo taida olla suunniteltu vaihdettavaksi.

                            Comment


                              #15
                              Poratusta reiästä painetaan sitä jousiliukaa, sen jälkeen lähtee lukkopati vetämällä irti.

                              Comment


                                #16
                                Ahaa.. Selittänee.

                                Taivastelin tuossa tuota systeemiä aikani ja meinasin jo ruveta repimään koko rattilukkoa pois. Se kun näyttää olevan erillinen nikale. Eipä sekään ihan ilmaiseksi tunnu irtoavan. Pitää kai koittaa porata paikoillaan..

                                Comment


                                  #17
                                  Se on tehty. Oikeanlaisen poran puutteessa jouduin hiertämään käsin sen reijän, mutta tehtyä tuli. Kiitokset vaan vinkeistä ja erityiskiitos Tepolle ratkaisevasta vihjeestä. =)

                                  Pitää huomenissa katsella josko saisi kuvitetun ohjeen tuosta taiottua, kun vanhat näkyy hävinneen bittiavaruuteen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Joo mitenköhän rupee porailemaan ku ei oo vermeitä.. prkl! itellä kans sama.. Onneksi tilasin pohjan kans samalla koko sylinterin. nyt vaan pitäs saada se vaihdettua. :(

                                    Comment


                                      #19
                                      No käyt vaikka ostamassa parinkympin dremel- kopion. Ei luulis maailmaa kaatavan.

                                      Comment


                                        #20
                                        Itse taisin kairata käsipelillä poranterällä reijän silloisen B4:n lukkopesään, kun iski hoppu, eikä ollut vehkeitä. On melko pehmeää tavaraa tuo.

                                        Comment


                                        • #21
                                          no perkule. mitotus sitten on vähän toinen homma ku pitää peilin kautta katsella. :(

                                          Comment

                                          Working...
                                          X