Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

200 20vt sytkäongelma.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 200 20vt sytkäongelma.

    Vaihdoin autoon uudet tulpat laitoin käyntiin, kävi n.5min jaa sammui. eikä lähde enään käyntiin.

    Testasin vanhoilla tulpilla jolloin huomasin että 4 tulppaa täysin märät ja 1 kuiva. eli sytkä puuttuu 4 pytyltä.

    Mikähän tämän tekee?

    Autossa 1.8t puolat.

    #2
    Puolasarjan maapiuhat on varmaan tiukasti kiinni? Omassani oli sama härö ja monta tuntia etsin vikaa, kunnes huomasin että maapiuha oli löysällä.

    Comment


    • #3
      juu kiinni on.

      Comment


      • #4
        Akun piuhan käytin irti niin sen jälkeen kävi hetken normaalisti ja sammui taas ja sama vika päällä.

        Comment


        • #5
          testaa vielä se maapiuha. Olisko mennyt jostain poikki.

          Comment


          • #6
            Tarkastelin vielä uudestaan mutta ehjä on.

            Comment


              #7
              Todella kummalliselta kuulostaa.

              Comment


                #8
                Jännä että akun irrotus autto hetkellisesti. Vikakoodeja?

                Comment


                • #9
                  Yritin lukea mutta en osannut. En pääse sisään pelkät virrat päällä ja kovin hyvin en käymään saa vaan 1 pytyllä.

                  Jos kone kylmä niin käy n. minuutin kunnolla ja sammuu ja 4 pyttyä tippuu pois pelistä.

                  Comment


                  • #10
                    Kuulostais siltä, että tulpissa tai piuhoissa pakosti vikaa. Kuivaa vielä ne vanhat tulppas ja kokeile niillä uudelleen. Kun lähtee käyntiin, niin pidä kierroksia koneessa. ( 2000 - 3000 rpm. )

                    Comment


                      #11
                      Niin kuulostas. Se yks pytty mikä toimii on todennäkösesti sen ylimääräsen liittimen perässä, mikä johtosarjaan on lisätty?

                      Comment


                      • #12
                        Vikakoodeina oli käyntinopeuden anturi ja kampiakselin asentotunnistin mutta ei tullut nollauksen jälkeen enään takaisin. tulppia kokeiltu vaihdeltua. Mustaa savua pukkaa hallin täydeltä ja kaasulla saa pidettyä käynnissä.

                        Comment


                          #13
                          Jos hall anturilta ei tuu signaalia ni ei lähde käyntiin. Kampiakselin asennon tunnistin=nokkapyörällä näissä. Haku ammuntaa, mut onhan maffin johto kiinni/ehjä. Tuo viimeisin vian kuvaus sopii nimittäin näkyyn, kun maffin piuhan ottaa irti.

                          Comment


                          • #14
                            Onhan piuhat varmasti oikein?

                            Comment


                            • #15
                              Auto toiminut tällä kokoonpanolla kohta pari vuotta, eli piuhat pitäisi olla oikein.

                              Kai sitä joutuu vaan osa kerrallaan alkaa hakemaan vikaa.

                              Maffin piuha irti = ei muutosta käyntiin.

                              Kannen päässä olevan vedenlämpöanturin piuha irti = auto ei lähde käymään edes sillä yhdellä pytyllä.

                              Tässä on halli jakajassa.

                              Comment


                                #16
                                Yleismittarilla testaamaan tuleeko kaikille puolille käyttöjännite ja maa

                                Comment


                                  #17
                                  Jos maadoitus pelaa, niin voisko olla tulvimisongelma, eli kipinää tulee, mutta soppaakin tulee ihan reilusti, niin ei vaan syty? Hieman samanlainen ongelma urssissa oli; tulpat pois, moottori johdon päähän lämpiämään, paikat varmasti kuiviksi, kasaan ja uudestaan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eikös tässä ole moottorina 3B eli on virranjakaja ja vain yksi puola + virtavahvistin . Virranjakajan kävisin nyt läpi.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Monet tulpat, etenkin nuo audin suorasytkäkoneiden orkkistulpat ovat todella herkkiä vaurioitumaan kastuessaan. Kuumennus ja kuivaus voi ehostaa niitä tilapäisesti, mutta täysin pelikuntoisia niistä ei saa enää millään..

                                      Comment


                                        #20
                                        Eikös tässä ole moottorina 3B eli on virranjakaja ja vain yksi puola + virtavahvistin . Virranjakajan kävisin nyt läpi.
                                        Kyllä ja ei.
                                        Rollen kone on 3B johon laitoin 1.8t puolakonversion aikanaan eli hall tulee jakajasta.
                                        Olen kanssa Kenax:in kanssa samaa mieltä, että tulpat ei kärsin kovin paljoa palamatonta tavaraa.

                                        Pumpun rele tai sulake irti ja katsomaan lyökö kipunaa. HALL-anturin mittaus?
                                        Katso vielä varulta se "jakorasia" apparin jalkatilasta? Triggeröinti?
                                        Viimeksi muokannut GTI 2.0; 8.1.2012, 14:06.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Juu. Tänään jatkuu painiminen.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Noniin. Puolille tulee virrat.

                                            Kokeilin nyt vielä uudestaan käyttää maffin piuhan irti ja nyt se käy selkeästi paremmin.

                                            Piuha kiinni: joutuu väkisin pitämään käynnissä/ kone heiluu ja mustaa pukkaa.

                                            Piuha irti: tuntuisi käyvän kaikilla, ei savuta. Tyhjäkäynnillä ei pysy. vähän lämmettyään alkoi pysymään.

                                            Sen ei kai ihan kunnolla kuulu toimiakaan piuha irti?

                                            Nyt se(maf) on irti, mutta lanka on ehjä. Kai sen vian silti täytyy olla siinä.

                                            Huomenna vw:lle vaihtamaan uuteen ja uusi yritys.
                                            Viimeksi muokannut rolle|; 8.1.2012, 22:25.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Maffi vaihdettu takuuseen uuteen ja taas toimii.

                                              Ei kauaa uusi maffi toiminut. Pari päivää alle vuoden.

                                              Viimeksi kun lanka poikkesi, auto silti toimi, kävi vaan ahdoilla laihalla.

                                              Nyt veti niin rikkaalle että auto ei jaksanut käydä.
                                              Viimeksi muokannut rolle|; 11.1.2012, 22:32.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ja taas.

                                                Uus ilmamassamittari kesti tähän päivään saakka...

                                                Mikähän näitä syö?

                                                Vai olisko nää uudet jotenkin hepposempia?

                                                Tällä kertaa tosin oireet päinvastaiset, eli kävi todella laihalla, paitsi ahdoilla ok.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Oks tää vakio vai viritelty?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Viritelty.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Onko miten rankalla kädellä? Vakio maffin langat ei vissiin kestä hirmusia ilmavirtoja.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kait se aika kipurajoilla on (maffin suhteen)

                                                        Ekasta(ehkä alkuperäsestä) meni lanka poikki, mutta nää uudet on hajonnu jotenki muuten vaan.

                                                        Ensimmäinen kesti vuoden ja toinen 2viikkoa. :)

                                                        Varmaan vaikuttaa sekin kun se on paine puolella.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Haluisin motronicin pitää, mutta ei ole varaa "joka päivä" uutta ilmamassamittaria ostaa.. :)

                                                          Joten lötköön tulee hestec.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Tuleeko hestec32 vai vanha??

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X