Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Webaston polttoaineletku

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Webaston polttoaineletku

    Tässä on alkanut kelit viiletä ja olisi mukava saada webasto toimimaan niinkuin kuuluu...

    Ongelma tässä:
    Elikkä auto on Audi a6 2.4 v6 1998 ja käy bensiinillä. autossa oli alkuperäinen webasto vuodelta 1998 johon rupesi tulemaan sen verran kallista vikaa ettei kannattanu enää ruveta laittamaan vaan tilasin saksasta thermo top c webaston asennussarjoineen... webasto on asennettu samoille sijoille kuin entinenkin... polttoaine tulee auton paluuletkusta kuten vanhassa webastossa. tässä on nyt kuitenkin se ongelma että webasto pelaa ainoastaan kun tankissa on 3/4 tai enemmän polttoainetta... ikävän lyhyt käyttösäde ja autoa joutuu tankkaamaan usein mieli webastoa käyttää...

    Elikkä mistä olette yleensä ottaneet audissa polttoaineen webastolle?

    Tänään katselin tankin päällystä huoltoluukusta ja siellä ei näkynyt olevan tankkiin mitään vapaita "läpivientejä" Onko olemassa jotain keinoa millä viedä nätisti polttoaineletku läpi tuosta päällä olevasta korkista suoraan tankkiin?

    Onnellista uuttavuotta kaikille Audisteille ja kiitos jo valmiiksi vastauksista.

  • #2
    Mulla menee A4:ssa letku suoraan bensapumpun kannesta tankkiin. En nyt muista miten asennusohjeissa tankinottimen asennus oli neuvottu kun itellä oli se jo autossa valmiiksi asennettuna. Olisikohon ollut niinkin yksinkertainen juttu että kannessa on valmiiksi paikka mihin porataan van reikä tankkiotnta varten. Reijän ympärille tulee tankinottimen mukana tiivistesukka mikä asettuu reijän ympärille tiiviisti kun otin on asennettu paikoilleen.

    Comment


    • #3
      pitää kysellä tuota tankinottimen lämpiienti systeemiä alan liikkeistä... webaston oman asennussarjan mukana sitä ei tullut.

      Comment


      • #4
        Riippuu ilmeisesti automallista tarvitaanko sitä.. B6 A4:een se tarvitaan mutta mulla B7:ssa menee vaan pelkkä letku tankkiin..

        Comment


        • #5
          Äääh.. korjaan hieman!

          Siis siinä kannessa on sopiva kohta, johonka poraat vain tarvittavan kokoisen reijän tankinottimen kiinnitystä varten (mittaa se tankinottimesta). Tankin/pumpun kansi on syytä irroittaa porauksen ajaksi. Esim ELSA:sta löytyy tähän asennusohje (ainakin b6 malliin on), josta selviää myös tankinotin putken asennus pituudet ja kulmat.

          Omassa b6:ssa tämä ei enään käynnisty, jos viisari kummittelee lähellä punarajaa.
          Viimeksi muokannut Murre; 27.12.2011, 18:15.

          Comment


          • #6
            Noniin! kiitoksia avusta sain webaston pelaamaan kuten kuuluukin...

            kyseinen tankinotin sattui löytymään paikallisesta varaosaliikkeestä... suolainen hinta kylläkin pienestä pätkästä metalliputkea jolla saadaan putki tankin korkin läpi (77€).

            Jos joku lukee tätä saman ongelman kanssa niin tuo tankin korkin irrotus on välttämätön toimenpide koska tankinottimen kiinnitys tapahtuu mutterilla tankinkorkin "sisäpuolleta". Mitään mutkia tuohon ei tarvinnut tehdä koska ottimen sai sijoitettua niin että suora putki menee lähes tankin pohjaan asti.

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja eza2 Näytä viesti
              kyseinen tankinotin sattui löytymään paikallisesta varaosaliikkeestä... suolainen hinta kylläkin pienestä pätkästä metalliputkea jolla saadaan putki tankin korkin läpi (77€).
              Sut on taidettu ryöstää! Eberin vastaava ~25€ esim.tuolta http://www.hollenautosahko.fi/shop/p...ails.php?p=607

              Comment


                #8
                Minullakin on tarvetta moiselle jos jollain on ylimääräinen. Hoviasentaja työnsi pa-letkun pokkana tankkiin kalusteen kanteen poratusta reiästä ja tiivisti kanteen moottorisilikonilla. Jäihän se lyhyeksi joten aina pitää tankata ennen kuin tankki on 1/4 kohdalla, ja kun se on täysi tiputtaa se tietenkin löpöä maahan.

                Comment

                Working...
                X