Tarkoitus olisi laittaa autoon tuollainen Bluetooth autosarja. Onko kenelläkään forumilaisella kokemuksia asentamisesta tai käytöstä? Vaikuttaa ainakin tietojen perusteella aika hyvältä laitteelta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Bluetooth HF-autosarja
Collapse
X
-
Asentamisesta ei oo kokemusta ko värkin suhteen. Mut käyttänyt olen eräässä Italian ihmeessä eli Iveco-merkkisessä kuorma-autossa jonkin verran puhelimena oli 6110 muistaakseni. Kyllä se ihan hyvin pelitti ku oppi käyttämään sitä ja ilmeisesti toisessa päässä kuultiin ihan hyvin ku eivät mitään ilmaisseet, autoon kuului ainaskin hyvin. Ja kyseessähän oli iso hyttinen kuorma-auto. Parempi toi on käyttää ku korvanappi hf:t, ei ainaskaan oo ikäviä johtoja kiusana. Ihan käyttökelpoinen laite.
-
ck-7w HF
Hei
Toista vuotta ollut ck-1w ja ck-7w sarjat autoissa käytössä. Toimii käytännössä niin että kun astuu autoon ja laittaa radion päälle niin herätejohdolla (sininen) käynnistyy myös HF sarja ja puhelin kytkeytyy automaattisesti siihen tekemättä itse mitään...
Onnistunut ratkaisu ainakin minun mielestä.
Vikoja ollut vähänlaisesti, joskus ehkä kerran kk. ei pariliitos synny omaan luuriin. En ole jaksanut tutkia mikä siinä on.
Asennushommissa auttaa jos saa autoradion johtosarjaa sen verran esille että pystyy tekemään liitokset powerin, muten, herätteen ja maan osalta ISO johtosarjaan. Muita ei tarvi.
Omatoimisen autoradioasennuksen jälkeen tuo on yhtä helppoa hommaa.
Comment
-
Asennus on kohtuu helppo, lähinnä piuhojen vetoa ja pienen laatikon piilottamista. Ei kuitenkaan ihan plug and play. Jos epäröi omaa asiantuntemusta niin ammattitaitoinen asentaja tuon asentaa parissa kolmessa tunnissa.
Käytössä aivan ehdoton, edellisessä autossa oli Nokian bluetooth hf ja nykyisessä Parrotin vastaava missä integroitu GPS vastaanotin. On se vaan mukavaa kun ei tartte piuhojen kanssa räplätä kun on autossa ja joku soittaa tai itse pitää soittaa.
Puhelimien softissa on ollut vähän bugeja, esim sellaista että ei aina muodostu yhteys mutta ei pahemmin. Nykyään itsellä Nokian 6630 uusimmalla softalla ja toimii perfetto.
Edit: Heikiltä näköjään samantyyppiset kommentit :)
Comment
-
Seuraavaan autoon asennan tuon kyllä siten, että ostan motonetistä autoradion isoliittiin parin, autokohtasen johtosarjan ja teen siihen juotoksen hf:lle, ei juotoksia autossa, tökkää-ja-liitä asennus ja saa samalla puheen kuulumaan auton omista kajareista voi sen yhden pöntön piilottamisenki unohtaa.
Miksi ihmeessä ei nokia ole tälläistä huomannut ite tehdä, myis vaikka 19,90 lisämaksusta.
Comment
-
Tuollaisen anlen mainitseman purkin saa lisävarusteena eli kaiutin-iso-liittimen väliin tulee purnukka joka syöttää äänen auton kaiuttimiin hf-boksilta. En vaan muista enää liikettä josta niitä voi ostaa.
Itsellä noksun ck1w ja pariliitoshommat ja käytettävyys ovat suunnilleen täydellisiä, mutta...
Itse kuulen aina kaiken täysin kirkkaasti mutta vastapuoli ei paitsi paikallaan auto sammutettuna. Ottaa siis häiriöitä jostain. Toistaiseksi selvittämättä mistä.
Comment
-
Onnistuuko sarjalla myös Audi Concert järjestelmän mykistäminen? Tuo olisi kyllä hyvä ratkaisu jos äänen saisi tosiaan syötettyä auton omiin kajareihin. Autossa kun menee concert järjestelmän setup valikkoon on siellä myös valikkko puhelimelle josta ääni kuuluu, mitähän tekoa tällä on? Autossa on valmiina HF-teline siinä kojelaudan oikessa reunassa.
Comment
-
Rehtis
Onnistuu mykistäminenkin kun vaan kytkee mute-johdon kiinni Concert II takapaneelin. Tähän tarvitset muistaakseni 8 pinnisen isoliittimen ja samalla liittimellä voi kytkeä myös puhelinäänen tulemaan auton kaiuttimista. Ainakin omassa Concertissa kaikki lähti toimimaan ilman setup-valikoita.
Kytkentäohjeet ja liitinkuvaukset löysin Audin Sähkömanuaalista, joka saa ostaa netistä Audin Erwin sivuilta. http://erwin.audi.de
Comment
-
Kytkentäohjeet ja liitinkuvaukset löysin Audin Sähkömanuaalista, joka saa ostaa netistä Audin Erwin sivuilta. http://erwin.audi.de
Comment
-
Rehtis
Manuska on suojattu varsin hyvin ja siihen saa vuoden lisenssin kerrallan. Yritin ottaa manuaalista irti kuvaa "screenshotilla" tai printata siitä yhden sivun PDF:ää mutta ei onnistu...
Toisaalta, EUR 18,40 ei ole kovin paha hinta audin originaalitavarasta, taitaa olla sieltä halvimmasta päästä....
Comment
-
Concert soitin otettu irti ja takapaneelista löytyykin ISO-liitin valmiina? Piuhat on kiinni jo kolmessa alimmassa valmiiksi. Soittimen tarran mukaan ainakin mutessa ja kahden muun tarkoitus jäi hieman epäselväksi. Autossa on siis puhelin valmius, mutta tuon liittimenhän voi sitten hyödyntää suoraan Nokialalsen sarjan kanssa?
Onko kenelläkään kokemusta kuljettajan puolen A-pilarin purkamisesta? Mistä pitää lähteä irroittamaan kun tarkoitus olisi vetää mikrofonin piuha sinne yläkulmaan?
Comment
-
Aurikolippa irti ja kauhukahva. Sen jälkeen varovaisesti vetää verhoilun irti. Ylhäältä alkaen. En ottanut koko verhoilua irti vaan raotin senverran että sain johdon pujotettua rautalangan avulla. Alta paljastuu "räjähteitä". Näin ainakin sedanissa. Itse irroitin vielä katossa keskellä olevan sisävalo- härdellin ja kiskoin mikin johdon sinne.
Comment
-
HF sarjan Mic asennus
Hei
Itse taiteilin mikrofoonin johdon siihen A-pilarin suojan alle ja kattoverhoilun suojiin ihan painelemalla varovasti johtoa sinne verhoilun reunan alle.
Comment
-
Nyt on sarja paikallaan ja hienosti toimii :) Mikki vedettiin kattovalopaneelin yhteyteen ja äännenlaatu vastaanottajalle on hyvä. Itse ohjausboxi meni piiloon sulakerasian sisään. Concert soittimessa olleen liittimen pystyi hyödyntämään erittäin hyvin. Alkuperäisten piuhojen tilalle vain Nokialaisen kaapelit, ainut "ongelma" piuhojen kanssa oli kun IGN-piuhan joka on soittimen takana liitti Nokian boxiin niin puhelin löytää sarjan vaikka virta-avain on irti. Ilmeisesti IGN-piuha olisi pitänyt ottaa virtalukosta.
Mykistys ja omien kaiuttimien käyttö toimii erittäin hyvin.
Comment
-
Kaivetaanpa vanha topic esiin, koska olen itse asentamassa juuri tuota mainittua CK-7W -sarjaa TT:heni. Asennus sujui hienosti, mutta toiminnassa onkin sitten hieman ongelmia... tarkoituksena oli kytkeä niin, että puhe kuuluisi auton omista kajareista, vaan kun ei kuulu. Ei kuulu mitään. Muuten kaikki toimii niinkuin pitääkin.
Tässä vähän "projektikertomuksen" tynkää:
http://pajalle.com/howto.php?id=tt_hf
Mahtaako johtua Bosesta vai mistä, olisiko arvon lukijoilla mitään vinkkiä/linkkiä heittää?
Vai alanko suosista asentaa sitä orggiskajaria... siitäkin olen kuullut, ettei ole asennuspaikan suhteen kovin ronkeli, kuuluu hyvin jopa ihan kojetaulun sisältä.
Comment
-
http://de.openobd.org/audi/rns.htm#56_1
Koodi:{Radiosysteme (Generation I)} Steuergerät Codierung (bis Modelljahr 2001) STG 56 (Radio-/Navigationssystem) auswählen STG Codierung -> Funktion 07 00?xx: Anzahl der passiven Lautsprecher 0 - keine passiven Lautsprecher (Bose-Soundsystem) 1 - 1 passiver Lautsprecher vorne links (Bose mit Telefon) 2 - 2 passive Lautspr. vorn und 2 aktive Lautspr. hinten 5 - 2 passive Lautspr. vorne, keine aktiven Lautspr. hinten 00x?x: Soundsystem -Korrektur 0 - Standard (kein Bose-Soundsystem) 1 - Bose-Soundsystem 00xx?: Radiokonfiguration +1 - ferngespeiste Antenne +2 - CD-Wechsler +4 - Zweitdisplay (Radio/Navigation)
Siihen mikin asennukseen voisi koittaa huminoiden pienentämiseksi esim. sinitarraa tms. tiivistystä, ettei kojelaudan sisäpuolinen meteli pääsisi esteettömästi mikin äänireikään, vaan ainoastaan matkustamon puolen äänet kuuluisi. Soita vaikka niin voin opastaa paremmin.
Comment
-
Mites Heikki jos ei ole Bosea, vaan tämä normi aktiivisysteemi subilla. Koskeeko samat säännöt, eli edelleen pitäisi käyttää passiivikaiutinta?
Olen noita Nokian satseja asentanut useampaa autoon ja niissä on kyllä se, että mikki pitäis saada mahdollisimman lähelle äänilähdettä. Kun se on lähellä, taustamelu peittyy puheen ajaksi puheella, kun sitten taas toisessa päässä oleva puhuu ja itse olet hiljaa niin silloin jälleen kuuluu tuota taustamökää.
Siksi olen päätyny aina lopulta siihen, että paras paikka on A-pilari. Ja se ei ole A6:ssa ainakaan hyvä paikka, kovasti kuuluu puheenkin läpi taustamelua. Vissiin ratkaisevasti leveämpi auto kuin esim. Passat, A4 jne.
Toki kannattaa kokeilla noita Heikin neuvoja, mikäli saatte jonkun hyvän ratkaisun aikaan, niin otan neuvoja uteliaana myös vastaan...
Comment
-
Manuska on suojattu varsin hyvin ja siihen saa vuoden lisenssin kerrallan. Yritin ottaa manuaalista irti kuvaa "screenshotilla" tai printata siitä yhden sivun PDF:ää mutta ei onnistu...
Toisaalta, EUR 18,40 ei ole kovin paha hinta audin originaalitavarasta, taitaa olla sieltä halvimmasta päästä....
Comment
Comment