Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 -99 AEB 1.8TQ jänniteongelmia!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 -99 AEB 1.8TQ jänniteongelmia!

    Terve
    Osaiskohan joku neuvoa hiukan, audissa tuntuu puuttuvan hiukan jännitteitä.
    Ensinnäkin, sulaketaulusta löytyy 3 sulaketta ECU:lle, mitkähän jännitteet näistä pitäis lähteä?
    Sulakkeet 29, 32 ja 34 "Moottorinohjaus"-merkitty, sulake 29 on suoraan yhteydessä maihin(0v), sulake 32 5,2V ja sulake 34 12,3V.
    Onko nämä niinku pitäs vai mikähän lie?
    Jostain löysin että HALL anturille(G40, nokka-akselin asentotunnistin) pitäis tulla 1-3 liittimien välille vähintään 9V jännite, niin siellä on nyt virrat päällä 4,9V.

    En tiiä mistä alkas ettiin vikaa. Oisko neuvoja kellään!?

  • #2
    Asiaa sen verran selvinny että G28 ja G40 antureille ei pidäkkään tulla kuin 5V 'käyttöjännite', G40 vaihdettu ja näyttäis toimivan, mutta tuo G28 joka antaa viestinä vaihtojännitettä ei vaikuttais toimivan, vaikka anturi on uus.
    Voisko joku ystävällinen käydä mittaamassa yleismittarilla G28 anturin jännitteet(AC-alue) kun auto käynnissä, liittimien 1-2 välistä???
    Sain tänään parhaillaan n. 4VAC jännitteen joka heittelee kyllä ihan oikein(mitä nyt fluken mittari pysyy mukana), mutta käsittääkseni jännitteen pitäisi vauhtipyörän hampaan ollessa magneetin(anturin) kohdalla olla n. 10VAC ja pudota sytytyskohdassa (2 hammasta puuttuu ) < 2VAC ?!
    Täytynee huomenna marssia takaisin varaosakauppaan ja ostaa uus anturi. V*tuttaa vaan suoraansanottuna kun auto ei lähde käyntiin, sytkää ei tuu eikä PA-pumpun rele vedä ku kääntäessä virrat päälle. Antureilta tuleva tieto siis puuttuu tai ECU paskana. Arvaappa sitte siitä.
    Ihan mitkä tahansa ehotukset on tervetulleita!!

    Nii ja kummanki anturin jännitteet tarkastettu ja viestikarvat menee ECU:n liittimille asti, ei maavuotoja viesteissä eikä +5VDC piuhoissa.

    Comment

    Working...
    X