Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4f päivävalot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 4f päivävalot

    xenonit palaa päivälläkin vaikka valo katkaisin on auto asennossa,tuulilasi
    on vaihdettu tummennusraidalliseen.onko vika lasissa vai oisko vaan joku
    koodaus juttu????

    #2
    Onko vika ollut ennen lasinvaihtoa?
    Onko valotunnistimen johto kiinni?
    Meneekö tummennusraita tunnistimen päälle?
    Onko tunnistin asennettu oikein?
    Onko lasi varmasti oikea?

    Comment


      #3
      lasi edellisen omistajan vaihdattama,joten siitä ei tietoa
      mikä johto,missä?
      peilin jalan eteen menee osittain,peilin eteen ei (kummassa tunnistin?)

      Comment


      • #4
        Lainataan tätä viestiä, kun itsellä tuo valotunnistin sytyttää omasta mielestä nuo xenonit vähän liian aikaisin.
        Eli saako tuota valotunnistinta säädettyä, että antaisi vähän enemmän hämärtyä ennen kuin sytyttää xenonit.
        Nyt pilvisellä säällä lähtee xenonit aina päälle.

        Comment


          #5
          Samaa vikaa itselläni. Tosin nyt on vuoden hämärin aika, joten päivävalot palavat vain ihan poikkeustapauksissa noissa ehjissäkin autoissa. Säätöä en ole löytänyt VAG-COMilla, eikä vikakoodejakaan ole, joten vian korjaaminen lähtisi kuulemma tunnistimen ja sen liiman vaihdolla. LMS:ltä tiesivät kertoa, että jos en laittaa kiinni väärällä liimalla lasinvaihdon yhteydessä, niin voi tulla tuon tyyppistä vikaa.

          Comment


            #6
            Eikös ihan MMI:ssä ole joku vipunen ajovaloautomatiikalle? Ei mikään herkkyyssäätö tainnut olla, mutta muistelen että siellä jotain on.

            Comment


              #7
              Jotain, ei tietoa tarkemmin mitä: http://www.audi-portal.com/en/diagno...ors_17275.html

              Comment


                #8
                Juu on siellä valinta, päivävalot käytössä tai ei käytössä. Koodauksesta sitten riippuu, miten valot käyttäytyvät, jos päivävalot eivät ole päällä. Esim suomikoodauksella se xenon muistaakseni palaa silloin aina katkaisijan ollessa Auto-asennossa.

                Tämä MMI:n valinta tai koodaus ei kuitenkaan vaikuta syttymisherkkyyteen mitään. Se herkkyys tulee vain ja ainoastaan sen taustapeilin takana sijaitsevan lasiin liimatun sade/valotunnistinanturin kautta.

                /edit tuossa jasson linkissä on tsekattavia asioita koodaukseen.

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja ari Näytä viesti
                  xenonit palaa päivälläkin vaikka valo katkaisin on auto asennossa,tuulilasi
                  on vaihdettu tummennusraidalliseen.onko vika lasissa vai oisko vaan joku
                  koodaus juttu????
                  Kokeile valaista valontunnistinta vaikka taskulampulla.

                  Comment


                    #10
                    [*]Esim suomikoodauksella se xenon muistaakseni palaa silloin aina katkaisijan ollessa Auto-asennossa.)



                    mistäkohän ton koodauksen ohjeen löytäs???

                    Comment


                      #11
                      koodasin noi päivävalot pohjoismaihin(eli 2 viimeiseksi numeroksi).Nyt palaa valot kirkkaalla kelillä, myös takavalot!

                      ps.jokohan noihin lyötyy toimivia ledipolttimoita?

                      Comment


                      • #12
                        Joko tällaisia on joku kokeillut?
                        http://www.ebay.com/itm/2x-1156-BA15...f05c00&vxp=mtr

                        Comment


                          #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Markus V Näytä viesti
                          laitetaas ny tähänkin ketjuun, että can-busit toimii ilman vikailmoituksia, MUTTA 4F:n aikaansa edellä oleva polttimonvalvonta vilkuttelee LED:ejä päältä pois päällä ollessa(katkoo virtaa) ja antaa pulsseja sammuksissa oleville. Eli tietää siis jo eteenpäin ajaessa, että toinen pakkivalo on pimeänä - normipolttimo ei noihin pulsseihin kerkiä reagoimaan.

                          Vaatii siis jonkin sortin konkan pitämään Ledit palamassa katkojen ajan sekä jonkin termistorin(vaimikäsenytoli), jotta virta menee läpi ohi Ledistä eikä sytytä sitä noiden pulssien aikana.

                          Comment


                            #14
                            ...

                            Sellainen ajatus tuli mieleen, että mites toimisi prefacelift umpiot faceliftin ohjausyksiköllä?

                            Luulisi, että tuohon ba15s polttimon paikalle löytäisi LED polttimon, joka vastaisi lähelle LED-rimpsun virrankulutusta.

                            Vai onko joku saanut toimimaan releellä+vastuksella ilman räpsymistä?

                            Voisin vaihtaa umpiotkin, mutta AFS olisi paikallaan ja LED valollisia Facelift umpioita AFS:llä on harvassa.

                            Comment


                              #15
                              Kyllähän se releellä ja vastuksella tietysti toimii ilman räpsyjä.

                              Comment


                                #16
                                ...

                                Onko tosiaan niin, että rele ei kerkiä reagoimaan noin nopeaan pulssiin vai vaaditaanko joku aikarele tms.?

                                Olisi huvittavaa, jos sitten rele väläyttäisi päivävaloja xenoneilla ajettaessa. Tulisihan sillä tietty tilaa tiellä:-)

                                Comment


                                  #17
                                  Ei rele ehdi reagoimaan, kun ei polttimokaan ehdi. Katkot ovat vain niin lyhyitä, että ohjainlaite ehtii mittaamaan piiriä.

                                  Comment


                                    #18
                                    ...

                                    ..jotta ei tarvitsisi vastusta lämpenemässä siellä niin onko kellään kokemusta, että mites toimisi prefacelift umpiot faceliftin ohjausyksiköllä?

                                    Sieltähän pystyisi VCDS:llä koodaamaan cold diagnosticia pois päältä muistakin lampuista, jos vaihtaisi vilkutkin LEDeiksi...

                                    Comment


                                      #19
                                      Faceliftin päiväajovaloja ajetaan 100 Hz:n signaalilla, jonka pulssisuhde määrittää valojen kirkkauden. Sillä ei välttämättä voi lediä ohjata suoraan, koska umpioissa on ledien ohjauspiiri. Mutta jos ohjaat sillä jotain yleismallin led-driveria niin voisi toimiakin.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X