Onko tuo IV golffin climatronikin logiikka tommonen että ei auto-asennossa puhalla tuulilasille kun lehmän henkäyksen? Ei pysy lasi huurteettomana ellei pidä huurteen poistoa päällä. Autolla puhaltaa lähinnä jalkotilaan. Ässässä puhaltaa aika lähelle fifti fifti tuulilasiin ja jalkotilaan kylmällä kelillä. Pystyykö tuota vag-comilla säätämään enempi tuulilasille? Lattiat on kuivat, joten ei johdu siitä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Golffin tuulilasi huurtuu AUTO-asennossa
Collapse
X
-
Kai ikkunat on pesty hyvin myös sisältä? Yksi vaihtoehto voisi olla myös ilmastoinnin läppämoottorin vikaantuminen, siis se joka ohjaa ilmaa tuulilasille (defrost flap motor). Itse meinaan juuri vaihdoin kyseisen palikan Audista kun tuulilasi meni jatkuvasti huuruun, nyt näkee taas pihalle. Rikkinäisenä noi pitää naksumista, varsinkin kun auton sammuttaa niin kuulee hyvin.
Comment
-
Huurteenpoisto napista puhaltaa vaan tuulilasille. Eli siis läppä toimii kyllä, eikä pidä mitään ääniä. Auto asennossa alkaa hetken ajon jälkeen vetää huuruun, koska puhallus on niin olematon, juuri ja juuri kädellä tuntee vaikka puhallusteho olisi lähes täysillä. Jaloilla kyllä käy puhuri. Että eikä wolfsburgin insinööri ole ajatellut että talvi/sadekelissä kenkien mukana tuleva kosteus höyrystyy ylöspäin ja tuulilasia tarviaa myös puhallella.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viestiHuurteenpoisto napista puhaltaa vaan tuulilasille. Eli siis läppä toimii kyllä, eikä pidä mitään ääniä.
Comment
-
Olen viimeisen 6 vuoden aikana tullut siihen tulokseen, että volkkarilla on mennyt vähän vituiksi climan auto-asento suunnitteluvaiheessa. Lasille ei tosiaan tule juuri puhallusta. Itse käytän talvi-kevät välillä econ-asentoa, siinähän voi valita minkä tahansa variaation puhalluskohteista. Enemmän tämä on auto-mallinen, muuta en tässä asennossa räpläile kuin lämpöpyyntiä riippuen takin paksuudesta.
Se on vaan ominaisuus että auto-asento ei ole käyttökelpoinen volkkarissa. Audissa taas on, miten voi olla kun samasta tehtaasta...jne ;).
Comment
-
Se on vaan ominaisuus että auto-asento ei ole käyttökelpoinen volkkarissa. Audissa taas on, miten voi olla kun samasta tehtaasta...jne ;).
Comment
-
Se on ominaisuus. Itsellä oli nelosgolfissa samaa ongelmaa juuri tälläisillä keleillä. Piti aina laittaa päälle käsin ikkunalle+keskelle+jaloille ja vähän propelliin pykälä voimakkuutta lisää. Siinä meni oikeasti ikkunat huuruun aina todella helposti. AUTO-asento oli hallaa myös sen vuoksi, että rajakeleillä kytki kompuraa päälle ja pois, mikä aiheutti julmetut kosteudenvaihtelut. Takaikkunat olikin sitten aina joko huurussa tai jäässä. Niihin ei auttanut mikään :)
Climassa on olemassa adaptiokanavia, mistä voi hienosäätää asetuksia. Eri asia on, onko 4-golfissa vielä riittävän kehittynyt clima moiseen.
Comment
Comment