Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Golffin tuulilasi huurtuu AUTO-asennossa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Golffin tuulilasi huurtuu AUTO-asennossa

    Onko tuo IV golffin climatronikin logiikka tommonen että ei auto-asennossa puhalla tuulilasille kun lehmän henkäyksen? Ei pysy lasi huurteettomana ellei pidä huurteen poistoa päällä. Autolla puhaltaa lähinnä jalkotilaan. Ässässä puhaltaa aika lähelle fifti fifti tuulilasiin ja jalkotilaan kylmällä kelillä. Pystyykö tuota vag-comilla säätämään enempi tuulilasille? Lattiat on kuivat, joten ei johdu siitä.

  • #2
    Oliko noissa semmonen laite missä pystyy manuaali asenossa pistämään puhalluksen vain yhteen suuntaan? tyhmä keksintö se ainakin on.

    Comment


      #3
      Kai ikkunat on pesty hyvin myös sisältä? Yksi vaihtoehto voisi olla myös ilmastoinnin läppämoottorin vikaantuminen, siis se joka ohjaa ilmaa tuulilasille (defrost flap motor). Itse meinaan juuri vaihdoin kyseisen palikan Audista kun tuulilasi meni jatkuvasti huuruun, nyt näkee taas pihalle. Rikkinäisenä noi pitää naksumista, varsinkin kun auton sammuttaa niin kuulee hyvin.

      Comment


        #4
        Huurteenpoisto napista puhaltaa vaan tuulilasille. Eli siis läppä toimii kyllä, eikä pidä mitään ääniä. Auto asennossa alkaa hetken ajon jälkeen vetää huuruun, koska puhallus on niin olematon, juuri ja juuri kädellä tuntee vaikka puhallusteho olisi lähes täysillä. Jaloilla kyllä käy puhuri. Että eikä wolfsburgin insinööri ole ajatellut että talvi/sadekelissä kenkien mukana tuleva kosteus höyrystyy ylöspäin ja tuulilasia tarviaa myös puhallella.

        Comment


        • #5
          Mulla profiilin autossa huurtuu hieman, ei ajoa häiritsevästi, auto:lla jos on 2 aikuista ja 2-3 pientä lasta kyydissä näillä keleillä. En ole ottanut asiasta ressiä, koska onhan se kosteus melkoinen mikä tuollaisen porukan vaatteista lähtee.

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viesti
            Huurteenpoisto napista puhaltaa vaan tuulilasille. Eli siis läppä toimii kyllä, eikä pidä mitään ääniä.
            Mullakin puhalsi huurteenpoistonapista lasille, mutta AUTO-asennossa veti silti huuruun. Eli ei osannut säätyä oikein keskivaiheille. Vikakoodeista sen kyllä näkee, onko hajalla vai ei.

            Comment


              #7
              Pitäskö/voiko läpät kalibroida?

              Comment


                #8
                Omassa A6:sessa antoi ostohetkellä vikakoodia suunnilleen jokaisesta läpästä jostain syystä. VCDS:llä ajoin sinne Basic Settingsit, eikä ole sen jälkeen koodeja tullut. Tuntui kuitenkin toimivan oikein, vaikka oli vika päällä.

                Comment


                  #9
                  A4 B5 avant (facelift). Räntäkelissä kahdella hengellä auto-asento ja 19C = huurtuu, 20C = ei huurru. Vähästä on kiinni.

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä se kovin kostealla kelillä vaatii lämpimän kabiinin, että tuulilasi pysyy riittävän lämpimänä ettei kosteus tiivisty. Kannattaa kanssa tarkistaa ettei kosteutta ole esim. lattiamatoissa mistä se sitten höyrystyy pintoihin.

                    Comment


                    • #11
                      Olen viimeisen 6 vuoden aikana tullut siihen tulokseen, että volkkarilla on mennyt vähän vituiksi climan auto-asento suunnitteluvaiheessa. Lasille ei tosiaan tule juuri puhallusta. Itse käytän talvi-kevät välillä econ-asentoa, siinähän voi valita minkä tahansa variaation puhalluskohteista. Enemmän tämä on auto-mallinen, muuta en tässä asennossa räpläile kuin lämpöpyyntiä riippuen takin paksuudesta.

                      Se on vaan ominaisuus että auto-asento ei ole käyttökelpoinen volkkarissa. Audissa taas on, miten voi olla kun samasta tehtaasta...jne ;).

                      Comment


                        #12
                        Se on vaan ominaisuus että auto-asento ei ole käyttökelpoinen volkkarissa. Audissa taas on, miten voi olla kun samasta tehtaasta...jne ;).
                        No ompahan hyvä syy vaihtaa audiin tuo kolffi:) Matot ei tosiaan ole märät, vaan ongelman syy on tuo vähäinen puhallus tuulilasille. Voihan tuon tosiaan käsin säätää, mut tottunu audissa siihen että AUTO asento toimii ja ei ole tarvinnu ku lämpötilaa räplätä.

                        Comment


                        • #13
                          Kyllähän tuon voisi korjata sopivasti vähän elektroniikkaa läppämoottorin johtimen väliin laittamalla jolloin säätökäyrä muuttuisi, tai sitten onko kyse vain puhaltimen puhallustehosta?

                          Comment


                          • #14
                            Onhan herrasväki tietenkin muistanut uusia raitisilmasuodattimen ?
                            Sekin vaikuttaa aika paljon tuohon huurtumiseen jos suodatin on kosteasta pölyp*skasta tukkeessa.

                            Comment


                              #15
                              Uusittu on.

                              Comment


                                #16
                                Omas moitin kans vähä tuota AUTO-asennon tuulilasille puhaltamista. Vois sanoa et 20% tuulilasille ja loput jaloille. En oo päässy vastaavaa B5:ta kokeileen et onko kaikis sama. Mitään vikakoodeja ei oo koskaa antanu ja läppiä oon kokeillu sopeuttaa.

                                Comment


                                  #17
                                  Se on ominaisuus. Itsellä oli nelosgolfissa samaa ongelmaa juuri tälläisillä keleillä. Piti aina laittaa päälle käsin ikkunalle+keskelle+jaloille ja vähän propelliin pykälä voimakkuutta lisää. Siinä meni oikeasti ikkunat huuruun aina todella helposti. AUTO-asento oli hallaa myös sen vuoksi, että rajakeleillä kytki kompuraa päälle ja pois, mikä aiheutti julmetut kosteudenvaihtelut. Takaikkunat olikin sitten aina joko huurussa tai jäässä. Niihin ei auttanut mikään :)

                                  Climassa on olemassa adaptiokanavia, mistä voi hienosäätää asetuksia. Eri asia on, onko 4-golfissa vielä riittävän kehittynyt clima moiseen.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X