Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b5 -96 vikakoodien lukeminen ei onnistu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 b5 -96 vikakoodien lukeminen ei onnistu

    Iltaa. Eli tämmönen ongelma on että vikakoodien luku ei onnistunut omalla yrittämällä vag-comilla eikä myöskään pikavisiitillä merkkiliikkeessä boschin omalla testerillä. Ei saa yhteyttä mihinkään laitteeseen autossa. Joten ajattelin kysyä täällä olisiko kellään tietoa/taitoa neuvoa tässä asiassa, että mistä kannattaa alkaa etsimään vikaa. Tuohon Obd pistokkeeseen tulee 2 napaan jännite, ensimmäiseen 12v ja toiseen 0.5-0.6v ja kolmanteen ei tule jännitettä ollenkaan, Ohmejakin yritin mittailla, mutta liekkö se mitään meinaa? tosin tuo mihin tulee 0.5v näyttää seilaavan ohmeina 780-850 paikkeilla?

    Edit: Airbagin valo palaa
    Viimeksi muokannut Jonttu895; 12.12.2011, 17:08. Perustelu: baginvalo syynä vikakoodien lukuun.

  • #2
    Mulla teki samaa. Tarvike mankka antoi häiriöö. Piuhat irti siitä niin johan sai yhteyden

    Comment


    • #3
      Kun ei ole mankka etes paikoillaan, piuhat on irti. Mutta en tiiä voiko tuo aiheuttaa sitten tuon eston yhteyteen kun on mankan johtosarjasta jompilla heitetty virta paikalleen johtosarjassa. Onko mitään muuta joka vois aiheuttaa tuon yhteydettömyyden?

      Comment


        #4
        K-linja vaikuttas olevan maissa. Obd pistokkeeseen tulee ton ikäsessä +12v, maa ja k-linja. Kun Akku on kiinni, n??n jännitteet vääristää resistanssimittausta. Ota akku irti ja mittaa resistanssi obd-pistokkeen napojen väliltä.

        Comment


        • #5
          Mittasin akun navan ollessa irti mutta mitään järin suurta vuotoa en havainnut. Täytyy töiden jälkeen mittailla lisää jos jotain uutta sattuis ilmenemään. Mikäs tämä k-linja tarkalleen ottaen on? Voikos tähän vaikuttaa se että alip. Pumppu ei ole kytketty paikoilleen koska johtosarja on hapettunut pilalle kontissa.

          Comment


            #6
            K-linja on nimenomaan se diagnostiikaväylä. Jos johtosarja on hapettunut, niin se voi vetää K-linjan alas. Alipainepumpussa on myös diagniostiikkaa, joten johto menee sinne myös.

            Comment


            • #7
              Selventi suuresti meikäläisen päätä, kiitoksia! Täytyy odotella uutta johtosarjaa pumpulle jonka ostinkin täältä clubilaiselta, kunhan vaan pärähtäis nopeasti postilaatikkoon niin pääsee testaamaan uudestaan tuota vikakoodien lukua!

              Comment


              • #8
                Joo, eli tänään oli postilaatikkoon tullut tuo liitin ja tinailin sen paikalleen, nyt alkoi pelaamaan keskuslukitus ja sisävalo myös. Mittasin noita obd liittimen jännitteitä ja nyt siihen k-linjaan tulee 1.8v sen edellisen 0.5 sijaan, mittailtiin kaverin a4 2.8Q tuota samaa k-linjaa ja siihen tuli n.11v? eli vielä joku mättää, tietäs vaan mikä. Mankan johtosarja ainakin on raiskattu aikasemman omistajan toimesta pilalle, sokeripala liitosta ym löytyy aika reilusti, oliskohan vielä siellä jotakin.

                Comment


                  #9
                  Mittasin akun navan ollessa irti mutta mitään järin suurta vuotoa en havainnut.
                  Selitäppä tuo ihan suomeksi.
                  Eli mitä ohmiarvoja sait K-linjan ja maan väliltä, entäs k-linjan ja +12V väliltä?

                  Jos vastus on pieni akun ollessa irti, on vika luultavimmin johtosarjassa. Ohjainyksiköt voi sulkea pois irroittamalla ne yksitellen ja katsoa jos resistanssi nousisi.

                  Myös akku kiinnitettynä (virrat pois päältä) voi irrotella ohjainyksikköjä yksitellen ja kattoa et millon K-linjan lepojännite nousee ~12 volttiin.

                  Tossa on vähän vastaava vianetsintä:
                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=104745

                  Comment


                  • #10
                    Teen tuon testin tänään töiden jälkeen kun vien auton tutulle jolla on pieni vag korjaamo, koitetaan siellä saada selvyys. Mutta, huomasin että kuskin penkkiin ei tule minkäänlaista johtoa/sarjaa? Kuuluuko kuskin jakkarassa olla tuo istuintunnistin? Vai onko ratin bägille jossain muualla samantyylinen tunnistin? Repsikan penkin alle en oo kurkkinu kummemmin, tuli vaan mieleen tuo kun kiskot on penkissä jotenki huonosti kun koko jakkara on aavistuksen vinossa oikealle ja heiluu aika voimakkaasti.. Entäs tuo obd pistoke, missä sille on sulake jos semmonen on ylipäätään?

                    Comment


                      #11
                      Ei ole istuintunnistinta, vai tarkoitatko Airbagia?

                      Istuimeen menee airbag, penkinlämppäri ja sähkösäädöt ja vain jos ne ominaisuudet autossa on.
                      Tuossa vuosimallissa ei tainnut vielä olla penkkien aibagitkään vakiona, joten sinne ei vättämättä tarvitsekaan mennä mitään piuhoja.

                      Comment


                      • #12
                        Eli airbagin tunnistinta penkissä, jota ei vissiin ole vaikka 2x bägit autossa on. Mutta! Nyt selvisi aika paljon illan aikana kun tutkailin, mittailin ja purin tuota vekotinta. Niinkuin aiemmin oli puhetta tuosta k-linjan matalasta jännite määrästä niin tein tuon testin amalinin neuvojen mukaan ja aloin irrotella moduleista liittimiä, ja kappas kummaa jännite pompsahti 11v, kun irroitin mittariston vasemman puoleisen liittimen, jonka jälkeen onni suosi vielä vag-comin kanssa ja sain senkin toimimaan ja luettua vikakoodit bägistä. Kun aloitin tuon lukemisen niin se valitti ensin jotain että sulje virta välittömästi ja odota 30 sekunttia ja sen jälkeen piti laittaa virrat takaisin ja se teki tuon lukemisen loppuun, mutta sieltä sitten löytyi 4 vika koodia ja jos niihin saisin jotain selvyyttä joltain fiksummalta!? Eli tämmöset..
                        00532 supply voltage b+ 07-10 signal too low - intermittent.
                        65535 shareware version. To decode all dtc's 00-10 please register/active - intermittent.
                        00588 shareware version. To decode all dtc's 32-10 please register/active - intermittent.
                        01025 trigger for on board diagnostic lamp: malfunction 31-10 open or short to ground - intermittent (vikakoodien lukuhetkellä ei siis mittaristo ole paikoillaan!!)

                        Edit: Eli viittaa aika vahvasti tuo k-linjan "aukeaminen" mittaristo vikaan. Onko muilla ollut tämmöstä vikaa? Onko mittaristo korjattavissa vai joutuuko ostamaan uuden vai pystyykö esim. käytetyn mittariston vaihtamaan tuohon? meneekö vaihtamalla käytetyn ajonesto tai mittarilukema sekasin?
                        Viimeksi muokannut Jonttu895; 14.12.2011, 20:47. Perustelu: Mittaristo kysymys

                        Comment


                          #13
                          Kannattaa mittariston sisään kurkata, jos näkyy jotain silmiinpistävää.
                          Kannattaa selvittää, että onko tuossa vuosimallissa erillinen ajonesto vai mittaristossa.
                          tuolla lisätietoa:
                          http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer

                          Comment


                          • #14
                            jos se nyt on tuossa mittaristossa niinku vahvasti epäilen, niin pystyykö "uuden" mittariston koodaamaan toimivaksi ja yhteensopivaksi auton kanssa?

                            Comment


                              #15
                              Pystyy, tuossa edellisen viestini linkissä on infoa. Suurin ongelma on PIN-koodin saaminen.

                              Comment


                              • #16
                                Mitenköhän tuon pin koodin löytää?

                                Comment


                                  #17
                                  Osaavalla avainsepällä voi olla sopivat vehkeet. On mullakin, mutta välimatka taita olla ongelma.

                                  Selvitä nyt ekaks, että onko ajonesto erillisessä purkissa vai mittaristossa. Sekä IMMO versio. Niillä tiedoilla voit perehtyä ihan ajatuksen kanssa tuohon linkin tekstiin, että mitä mittariston vaihti vaatii.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tämä selvä, kiitoksia tähän astiseen neuvon antiin!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Noniin, leueskelin tuota ross-techin sivuja ja siellä sanotaan tuosta immo gene 1 että "Immobilizer 1 can also be identified via the Immobilizer Identification/Serial Number. All VW, Seat and Skoda Immobilizer 1 Serial Numbers contain 3Z (for Example VWZ3Z0S1101234), if you see something else there it is unlikely you have this Generation at hand." Mutta vag-com antoi tämmöstä tuosta minun immosta AUZ9Z0T5815159 D77 ja sitten oli joku soft coding: 00000. Eli luultavammin ei tuo immo ole mittaristossa? Ja Extra fieldiin vag-comissa ei antanut mitään. Immolta pystyi kuitenkin lukemaan vikakoodin vaikka mittaristo ei ole kiinni.

                                      Edit: ja rosstechin sivuilla oli myös näin "Keys for vehicles with Immobilizer 1 usually have a small F on the key blade, which stands for Festcode (Fixed Code). " Mutta tuossa omassa avaimessa ei ollut F vaan joku kaksi kirjaiminen teksti.
                                      Viimeksi muokannut Jonttu895; 16.12.2011, 19:31. Perustelu: Typo ja avain juttu lisätty

                                      Comment


                                        #20
                                        Immo2:nenhan tuo aika selvästi on ihan niiden samojen Ross-Techin sivujen mukaan. Mutta jos mittaristo täysin irrotettuna pääsee IMMOon kinni, niin ilmeisesti sille on oma purkkinsa.
                                        Viimeksi muokannut jasso; 16.12.2011, 21:27.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Näin minäkin epäilin, eli pystyis Toisella mittarilla kokeilemaan suoraan ilman koodausta alkaako siihen k-linjan tulemaan virtaa sen ollessa kytkettynä. Täytyykös sen uuden mittariston olla myös immo 2 vai voiko se esim olla immo 1 olevasta autosta?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja Jonttu895 Näytä viesti
                                            Näin minäkin epäilin, eli pystyis Toisella mittarilla kokeilemaan suoraan ilman koodausta alkaako siihen k-linjan tulemaan virtaa sen ollessa kytkettynä. Täytyykös sen uuden mittariston olla myös immo 2 vai voiko se esim olla immo 1 olevasta autosta?
                                            Tietääkö kukaan??

                                            Comment


                                              #23
                                              Toista mittaristoa voit kokeilla. Ainakin K-linjan toimivuuden voit sillä varmistaa. Ajoneston koodaus sit on asia erikseen. Jos se Immo on erillisessä purkissa, niin ei tartte edes ajonestoa koodata.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Joo, eli kysymys kuuluukin sitten niin että olisko kellään clubilaisella lainata mittaria testiä varten, jos toimii niin voisin sitten ostaa pois? Ei huvittas alkaa ostelee mittaria jos vika ei olekkaan siinä.. Mites Amalin, oletko perehtynyt noihin mittareiden korjauksiin? Luin jostain, että oot rassannu. Mutta joo.. Vikakoodit pystyy lukemaan vaikka mittaristo irti niin luulis erillinen purkki löytyvän. Tosiaan mittaristoa jos saa lainaan jostain niin olisi todella hieno juttu! Paikallisessa purkaamossa on vaan vm.50-80 autoja joten ei apua sieltäkään! heh. Ja niin, no sehän on hyvä juttu että jos immo on erillisessä purkissa niin ei tarvitse toista mittaria edes koodata, eli plug and play periaatteella?.. Alkaa(ko) tunnelin päästä näkyä jo valoa A4 suhteen. Meinasin jo alkaa projekti osioon tarinoimaan tämän kanssa kun tuntuu olevan hommaa.. Vielä olis sisustuksen ehostus "vaihto" ja ylimaalaus hitusen toisenväriseksi!

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Ei tuo mikään tyyppivika ole, jotenvaikee sanoo, että onko korjattavissa.

                                                  Eli pääseekö lukemaan nimenomaan immobilizer yksikön koodit sillon kun on mittaristo irti? Sillähän se varmistus, että onko immo mittaristossa vai ei.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X