Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 2001 Avant quattro takaluukku jumissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C5 2001 Avant quattro takaluukku jumissa

    Noniin, tuli itsenäisyyspäivän tervehdys Ingolstadtista; otsikon aparaatin takapaksi otti ja jämähti kiinni. Toimi aiemmin tänään vielä aivan normaalisti, mutta arviolta tunnin parkin aikana tapahtui kummia.

    Lukkopesä ei syö kumpaakaan avainta kuin puoliväliin, ja tuntuu kuin kiinni hitsatulta. Ei liiku milliäkään kumpaankaan suuntaan. (Tämä lienee ollut jo ostettaessa [lokakuussa], mutta ei vain ole tullut testattua.)

    Kakesta kun painaa kumpaa tahansa avausnappia, kuuluu selkeä ääni lukkomoottorista. Kun aukaisun jälkeen nykäisee kahvasta, kuuluu lukkomoottorista avausta muistuttava ääni, joskin ehkä hieman laiskahko. Luukku nousee säkällä millin, sen verran että juuri ja juuri huomaa sen liikkuvan. Tälloin konttiin syttyy valot, ja FIS kertoo että auki on. Kun luukkua painaa kiinni, sekä FIS:n merkkisignaali että luukun valo sammuu.

    Ei vaikutusta myöskään sillä että avaa keskuslukon avaimella kuskin ovesta. Eikä sillä että avaa ovet aukaisunapista auton käydessä.

    Koodeja en pääse katsomaan kun ei ole vehkeitä siihen.

    Onneksi jäi mukuloiden tuplarattaat luukun ulko-, eikä sisäpuolelle... Milläs loitsuilla tuota voisi houkutella takaisin elävien kirjoihin?

    #2
    Tuolta ohjeet millä onnistuu kikkakakkosella olettaen että ei ole ihan oikeasti lukko rikki. Vikakoodien luku varmaan onnistuu Tampereen seudulla. Lukkopesän toimimattomuus johtuu varmuudella siitä että sitä ei ole kukaan kymmeneen vuoteen käyttänyt.

    Comment


    • #3
      Lienee viisasta jättää tommoset kikat viisaammille. Kiitoksia kuitenkin.

      Taidanpa laittaa lukon WD-40 -kylpyyn, josko se vaikka heräisi. Minkä hintasia nuo luukun lukkovermeet on? Työ ei liene montaakaan minuuttia ammattilaiselta, olettaen siis että vika on luukun päässä.

      Comment


      • #4
        Sähkömoottori vetäisee mekaanisesti salpaa auki (säädettävä varsi) ja ilmeisesti jotain tapahtuu, kun aukeaa puoliksi. Itse epäilen mekaanista vikaa tai vettä ja jäätymistä, kun salpa ei aukea kokonaan. Jos lukkopesä tuntuu kiinni hitsatulta, niin ainut hermoja säästävä keino kyllä saada se toimimaan on purkaa pois ja viedä lukkoliikkeeseen. CRC ei pesän reiästä mene paikkaan, että se lähtisi toimimaan. Toki luukku ja verhoilu pitää saada auki ensiksi, että lukkoa saa irti.

        Auto lämpimään ja koittaa sitten aukeaako että pääsisi korjaamaan. Tai väkivallalla verhoilu irti (ja uuden osto jos ja kun kiinnikkeet menevät rikki).

        Comment


        • #5
          Kävin perjantaina ekaa kertaa pesussa tuon kanssa, pe ja la pelasi vielä normaalisti. Eilen en kokeillut, ja tosiaan tänäänkin pelasi kertaalleen oikein. Pakkasta oli muutama aste pe-la, ja eilisillasta eteenpäin 2-5 astetta. Tänään auto oli lämpimässä hallissa vajaan tunnin. Ainakaan se ei tehnyt eroa käytökseen.

          Tarvinnee järjestää auto kunnolla lämpimäksi ja toivoa parasta.

          Comment


          • #6
            Eipä auta sulattelut :/

            Pidin 8h ajan 1200w sisälämppäriä takaluukussa, lukkoa kohti suunnattuna, varoituskolmio irroitettuna, tuloksetta. Ulkolämpötila oli +0-+4C.

            Comment


            • #7
              Päivitystä;

              sisäpuolelta en ole kokeillutkaan, kun ei ole tietoa siitä lähteekö verhoilut rikkomatta irti kun luukku on kiinni. Jonkun ohjeen löysin searchilla mutta siinä olevat kuvaurlit olivat aikansa eläneet, eikä pelkällä tekstillä oikein päässyt jyvälle.
              Sen sijaan annoin kunnon kylvyn WD-40:ä lukolle muutamana päivänä, ja eilen illalla kävin tökkimässä lukkopesään pienillä kuusiokoloilla ja miniruuvarilla. Aimo annos hiekkaa yms. kuraa tuli ulos, ja annoin uuden kylvyn.

              Tänään n. 15min yrittämisen jälkeen meni avain kokonaan sisään, eikä lukkopesä hievahtanutkaan, kumpaankaan suuntaan. On nyt siis pystyasennossa. Jälleen kunnon kylpy ihmeainetta. Aikani kokeilin, ja sain sen verran elpymään että nyt liikkuu klo. 11-1. Siihen kuitenkin tyssäsi.

              Voiko tuo sähköpuolen viallisuus aiheuttaa itse lukolle jonkun mekaanisen lukkotilan, että se ei aukeaisi avaimellakaan? Tosiaan aika pitkään jurnutin, mutta en saanut auki tuota 11-1 väliä pidemmälle. Avitin avainta myös papukaijapihdeillä sen mitä uskalsin, ei tulosta.

              Comment


                #8
                En usko tuohon sähkön aiheittamaan mekaaniseen vikaan. En jaksa uskoa, että saisit elvytettyä suolahiekkakurapaska kylvyssä uineen lukkopesän.
                Mekaaninen läpyskähän se on millä luukkukin aukeaa, ollessa pois lukitusta tilasta. B5/b6 malleissa tuo em. läpyskä on mikrokytkimellä.

                Comment


                • #9
                  Joo onhan toi aika varmasti ajanhukkaa, ei siitä mihinkään pääse. Olisiko kellään heittää ohjetta verhoilun purkuun sisäpuolelta?

                  Comment


                    #10
                    Sisäpuolen kiinnivetokahvan pohjalla on yksi ruuvi ja varoituskolmion takana toinen. Loput on sitten ihan painoklipsejä. En ole kyllä lainkaan luottavainen että tulee ehjänä pois jos luukku kiinni.

                    Lukkopesän herätteleminen ei tässä tapauksessa auttane tosiaan mitään. Ajele tännepäin niin kokeillaan tuota mun kikkakakkosta.

                    Comment


                    • #11
                      Lähteekö klipsit helpoiten irti suoraan ulospäin, vaiko johonkin viistoon? Montako niitä on ja missä kohdissa?

                      hopsis; en taida ehtiä tämän vuoden puolella, mutta alkuvuodesta voisin tulla piipahtamaan :)

                      Comment


                        #12
                        Elsa antaa hyvät kuvalliset ohjeet, en nyt yhtään muista että mihin suuntaan ja montako klipsiä siellä on. Illalla olen menossa omaa autoa ropaamaan niin voin tarkistaa ja saan mä sen Elsan purkuohjeenkin tänne portattua jos ei joku muu siihen mennessä ehdi.

                        Comment


                        • #13
                          Kiitos jo etukäteen :)

                          Comment


                            #14
                            Nyt tuli joulu aikaisin. Sain aikaiseksi ottaa työkoneelta (WinXP) etäyhteyden 25km päähän kotikoneeseen (Win7), siitä koneesta työpöydältä virtuaalikone (Win2000) tulille ja parit kikkailut print2pdf sydeemien kanssa. Olo on kuin Inceptionissa...

                            Vassokuu.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #15
                              Muistaakseni neljä ylhäällä tasasin välein ja toiset alhaalla. Ne jalat katkeaa helposti ja varmaan jo poikki, jos joku kylmässä ja tietämätön repinyt auki.

                              Syöpyneen lukon saa elvytettyä, mutta vaatii lukon irroituksen ja purun. Pari lukkoliikkeessä elvytettyä olen nähnyt toimivan kuten uudet.

                              Comment


                              • #16
                                hopsis: :D kannattanee lotota...

                                jounii: lähteekö lukko kotikonstein auki/irti jos pääsen siihen käsiksi?

                                Saako niitä kiinnikkeitä vaihdettua vai meneekö sikapaskahommiksi jos verhoilut ottaa voimalla irti?

                                Comment


                                • #17
                                  Tulipa mieleen että mahtaako se luukku aueta sillä hyppylankasysteemilläkään jos se ei aukea kakella? Kun se luukku ei mitä ilmeisimmin ole missään turvalukossa tms. kun siellä syttyy valot kun sitä koittaa avata.

                                  Verhoiluja kokeilen purkaa huomenna.

                                  Comment


                                  • #18
                                    huominen venähti vähän näemmä pitkäksi.
                                    äsken sain viimein aikaiseksi irroittaa verhoilut, jotka lähtivät kyllä helposti kunhan avasi varapyörän luukun. tässä pari videonpätkää lukon toiminnasta.

                                    tässä videossa käytän vain kaukosäädintä:
                                    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=wOXuFj3h-rU[/ame]

                                    tässä videossa kaveri yrittää avata takaluukkua ulkopuolelta:
                                    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=vkvSIGAG6Go[/ame]



                                    ihan kuten arvelinkin, lukkomoottori toimii oikein. kunhan lukon vipuvarren irroittaa niin moottori tekee täyden liikkeen, mutta itse lukko on jotenkin mystisesti jumissa. tuo Y:n muotoinen kalikka ilmeisesti ohjaa itse lukkotappia? jos pitäisi veikata, niin veikkaisin että tuo ei ilman rälläkkää aukea. ellei sitten ole jotain kikkakolmosta jolla lukon voisi vapauttaa. avaimella tai kakella sitä ei saa tehtyä.

                                    yritin myös irroittaa tuon rosterisen pellin joka on luukun alareunassa, mutta sitäkään ei saa rikkomatta irti ellei lukkoa saa ensin auki, eikä siten myöskään sitä hahloa johon luukun lukko lukittuu. myöskään koko lukkopakettia ei saa irti ellei sitä saa ensin auki tai rikki.

                                    apuja odotellessa :)

                                    Comment


                                      #19
                                      Ainut konsti tilaa uusi lukko tai käytetty on todennäkoisesti rikki.

                                      Sitten kun uusi lukko kädessä tai toimiva käytetty maksoi ruotsin purkamolla 25e käytetty 2viikoa sitten, sama lukko löytyy myös A2 sesta.

                                      Ota kaksi mutteria luukkuosasta ja kaksi johtoa lukosta ja nosta luukku ylös. Vanhan saa vain väkisin pois vääntämällä meisselillä haitan sisälle.

                                      Vohan sillä tietenkin ajaa kun vetää naruilla luukun kiinni jos haluaa tutustua rikkinäiseen ennen uuden tilausta.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Onko urlia heittää? Ei oikein tuo ruotsi taivu =)

                                        Voishan tota tietty suomenkin romiksilta kaivella. Millähän nimellä se löytyisi?

                                        Comment


                                          #21
                                          Kaivan sulle sen varaosanumeron ilalla, saat sen kyllä omastakin sitten kun lukko kädessä on aika ovelassa paikassa.

                                          Googleta sillä numerolla varmaan löytyy lukko.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ok kiitos. En pura tuota ennen kuin on uusi osa tilalle, niin ei tarvi aukinaisen luukun kanssa kikkailla.

                                            edit: onko osanumero tällainen;
                                            4b9827505m?
                                            Viimeksi muokannut tumpsi; 25.12.2011, 15:32. Perustelu: lisäys

                                            Comment


                                              #23
                                              4b9 827505 H oli ainakin -01 a6 1.8tq ssa.

                                              http://www.bildelsbasen.se/


                                              http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=20492827
                                              Viimeksi muokannut audi a4 tdi; 26.12.2011, 11:47. Perustelu: linkki lisätty

                                              Comment


                                              • #24
                                                Marmorilta 47 eurolla, eipä oikein ole järkeä ostaa purkuosaa 38 eurolla. Kiitos kuitenkin.

                                                Sain luukun auki tökkäämällä Y-kalikan juureen pienellä ruuvimeisselillä. En vielä irroittanut lukkoa niin en tiedä saako siitä kalua, todennäköisesti ei, joten Laakkoselle tiistaina uutta metsästämään.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Onpa vain halpa lukko. Ei aina voi ymmärtää nuita hinnotteluja.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    osa vaihdettu, luukku käy ja kukkuu. en ihan ymmärrä mitä sille lukolle oli tapahtunut, kun koko sisuskalut oli n. viidessä eri osassa. en alkanut avainpuolta öljyämään kun luukun verhoilut oli sen verran heikossa hapessa (=vissiin aiemminkin kiukutellut) etteivät olisi menneet enää yhdessä osassa takaisin.

                                                    toivottavasti pysyy kakepuoli kunnossa seuraavat 320tkm.


                                                    edit: osanumero oli siis 4b9827505m
                                                    Viimeksi muokannut tumpsi; 27.12.2011, 14:35.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Hyvä homma että lähti pelaamaan. Ja erikoisen halpa lukko. Olisin marmorihinnaksi arvellut enemmänkin jotain 90 euroa. Liekkö noita sitten teetetty varastoon enemmänkin, kun on ollut ongelmia monilla..

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Joo kyllä se aikamoinen yllätys itsellekin oli, varsinkin kun purkuosat ovat noinkin hinnoissaan. Ei vissiin ole sitä perinteistä Audi Premium -kerrointa tuossa kun on Seatin ja Volkkarinkin logot paketissa =)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Aina noissa audin osissa on tuo Seat/WV/Audi logot. Tuollanen VAG paketointi.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Liekö sitten niin että vain audi only -osissa on premium-hinta, ja universaalimmissa sitten vähän inhimillisempi.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X