Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Airbag-ratin irroitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Airbag-ratin irroitus

    Kertokaa tietämättömälle miten airbagilla varustettu ratti irroitetaan. Käykö se yksinkertaisimmillaan kuten ilman airbagia eli kiskaistaan merkinantopainike irti ja mutteri auki, vai vaatiiko jotakin varotoimia. Pitäis irroittaa mittaristo valaistuksen kunnostusta varten kun on nuo syksyn pimeät tulossa. Tai mahtuuko mittaristo tulemaan pois paikaltaan kun vetää ratin niin taakse ja alas kun se liikkuu.

  • #2
    Mahtuu tulemaan ilman ratin irroitusta

    Comment


      #3
      ennenkö rupiat millään tavalla irrotamaan airbäkkiä niin akulta johrot irti vähintään puolituntia aikaisemmin et kerkiää "sähkö varaus loppua" ettei pussi räjährä silmille muuten normaalisti ??

      Comment


        #4
        Pyh se sieltä mihinkään räjähdä. Anna akun kengän vaan olla paikoillaan, se riittää kun otat virrat pois ja avaimen pois virtalukosta.

        Comment


          #5
          ei välttämättä räjähräkkääm mut jos siä tapahtuukin jotain mitä ei pitääsi niin sen jälkeen ei tartte enää irroirtella mitään enää ikinä ku on niskat poikki on meinaan mahroton voimma siinä päkis ja virta avaimien pois otto ei vaikuta yhtään mitään. oon nimittäin kolarikorjaamolla töis. et parenpi vara ku vahinko. ja on aikasen mukavan hintaisia nuo päkit jos poksahtaa.

          Comment


          • #6
            Pyh se sieltä mihinkään räjähdä. Anna akun kengän vaan olla paikoillaan, se riittää kun otat virrat pois ja avaimen pois virtalukosta.
            Kuuluisia viimeisiä sanoja :)

            Comment


              #7
              Bägien voimista puheen ollen: Airbagin pamautus Avi pätkä
              M.Niemen sivuilta vapaa lainaus: Laitoimme yhden airbagin maahan pussi ylös päin ja siihen noin 10 sentin päähän yläpuolelle tyhjän 30l kanisterin. Kannu käy noin 15metrin korkeudella. Latauksessa voi mennä hetki riippuen yhteysnopeudesta

              Comment


                #8
                Joo, anna sen ratin vaan olla paikoillaan, saat mittarin irti ja polttimot vaihdettua muutenkin. BTW se bägillisen ratin irroitus on sellaisten hommia joka tietää mitä tekee, tuskin se sieltä mihinkää räjähtää mutta saa sieltä johdinspiraalia yms helpostikin rikki.

                Comment


                  #9
                  http://www.big-boys.com/articles/airbagboom.html lisää airbägi boksauksia

                  Comment


                    #10
                    No ei se oikeastaan niitä ole. Mihis se bägi siitä räjähtää jos ohjainlaite ei anna virtaa? :P
                    Tuo bägien räjäytys on ihan mielenkiintoista hommaa, sillä saa yhdelle jos toisellekkin jotain muuta housuun kun kalsarit :)
                    Se mikä on pistänyt mietityttämään on se että jos kolariin ei kuole koska bägi räjähti, niin siihen sen tuottamaan tunkkaiseen ja kitkerään hajuun kylläkin. Muutaman kerran on takuuna vaihdettu ja sitämyöten räjäyttämällä tuhottu bägi syttynyt jopa palamaan..

                    Joku shitroenin kursseilla kerrottu urbaani legenda kertoo että jostain autosta oli molemmat pussit räjähtäneet kun auton omistaja oli heittänyt päällänsä olleen turkin kojelaudalle. Eli ilmeisemmin siinä laitteessa ei kuitenkaan kaikki olleet kohdallaan.

                    Loppukaneettina kuitenkin, että teki mitä tahansa, ni aina se silmille tulee :)

                    Comment


                      #11
                      no ei siihen välttämättä kuole ellei ohimo oo kiinni ratissa etc etc.. toisaalta se pussi maksaa ihan suhteellisen paljon + keskusyksikkö + työt + testaukset .... ;) kyllähän siitä kertyy hintaa kun se poksahtaa.. toisaalta lunnaiksi sen saa aika helposti siten.

                      Comment

                      Working...
                      X