Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ECU rikki?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Tuo 078133517E (078133517F uusin numero) on EVAP venttiili ei MAP. Bensanhöyryjen kierrätykseen liittyvä venttiili.
    Attached Files

    Comment


    • #92
      Toi numero ei oo kyl mikää MAP anturi vaa joku solenoidi ventiilli mil ilmaa ohjataan.

      Comment


      • #93
        Oli MAPpi tai mikä, mutta siinä vika. Kiitos KimmoL.

        Comment


        • #94
          A4 B6 käyntihäiriö (polttaa sulakkeita)

          A4 2001 1.8T (AVJ). Ajoin kierroksen jäärataa ja jätin tyhjäkäynnille, sammui parin minuutin päästä itsekseen.
          Vaikutti bensansaanti ongelmalta. Pumppu ja rele vaihtoon, mutta ei pumppu äännellyt vieläkään. Sulaketaulusta olin aikaisemmin katsonut jo pumpun sulakkeen. Nyt kuitenkin tuli katsottua lisäksi nuo "Engine Management" sulakkeet. Kaksi pimeenä. Näihin uudet niin saatiin pumppu hyrräämään ja auto käyntiin. Polttaa kuitenkin ainakin toisen jatkuvasti.
          Auto lähtee käyntiin viimeistään toisella yrittämällä, vastaa kaasun jotenkin, ei kierrä kuitenkaan ajossa yli 3000rpm. Mittarissa palaa jos jonkinlaista valoa.
          Ulkomaisilta foorumeilta löytyi näitä sulakeongelmia ja joku viittasi vialliseen ecuun. Kaivoin sen esiin ja näyttää olevan LMS tarra kyljessä, joten olisiko lastutettu? Oliko näissä juotetuissa lastuissa jtn ongelmia?
          Joku neuvoi kokeilemaan että nappaa ecun pois välistä ja starttaa, jos ei polta sulakkeita näin, niin olisi ecussa vikaa. Uskaltaako tuon ottaa pois välistä vai meneekö jotain sekaisin?
          Koodeja ei ole luettu.

          Comment


            #95
            Harvemmin itse ecussa on vikaa. Omasta on joskus hajonnut puola niin, että poltti yhtä ecun sulaketta, ja oireet olivat saman tyyppiset.

            Comment


              #96
              Joku neuvoi kokeilemaan että nappaa ecun pois välistä ja starttaa, jos ei polta sulakkeita näin, niin olisi ecussa vikaa.
              Jokua ei kannata kuunnella. Ecu voi ohjata viallista toimilaitetta, joka sitten polttaa sulakkeen, joten tuolla kokeilulla ei ole minkaalaista arvoa.

              Kytkentäkaaviot käteen ja katsomaan mitä sulakkeiden takana on. Sitten voi toimilaitteita irroittelemalla kokeilla, että loppuuko sulakkeen palaminen. Tai jos ihan haluaa hullutella, niin voi vaikka yleismittarilla mitata kytkentäkaavioiden perusteella, että onko joku oikarissa.

              Vikakooditkin yleensä antaa suuntaa tai jopa kertoo suoraan, että mihin toimilaitteisiin vika rajoittuu.

              Comment


              • #97
                Minkä sulakkeen polttaa jatkuvasti, tarkka paikka?

                Comment


                • #98
                  #34 ja #43 sulakkeet.
                  Puolan johtosarja näyttää jollain menneen, millä tämän toteaa jos ei ulkoisesti näy jälkiä. Onko helppo mittailla yleismittarilla? Onko jotain ongelmapaikkoja mistä johtosarja yleensä kärsii?
                  N249, voiko tämä olla syypää. Kannattaako kokeilla ohittaa? Voiko N75 oireilla tähän tapaan?
                  Viimeksi muokannut Lige; 8.3.2018, 13:38.

                  Comment


                  • #99
                    sulakkeen 43 takana on ahtopaineen säätöventtii.i(N75)

                    sulakkeen 34 takana on , polttoaine pumppu, mol. lamdat,turboahtimen ohivirtaus vent.,evap vent.,MAF, jälkipolttoilma suihkutus järjestelmän solenoidi.

                    Comment


                    • Kiitos noista sulaketiedoista, vika löytyi ja taas toimii.
                      N75 johtoa seuraamalla, yhdistyy samaan nippuun MAF:n kanssa. Päällä on kankainen suojasukka, jossa oli noin 1cm pieni vaalea jälki. Sukka auki ja siellähän oli koko johtonippu sulanut yhteen kiinni. Kolvi kuumaksi ja nippu selviteltiin, jonka jälkeen auto toimi normaalisti ja sulakkeet pysyy ehjänä. Varmaan liian lähellä pakosarjaa/ahdinta on tuo johtosarja päässyt roikkumaan.

                      Comment


                      • Hyvä homma

                        Comment


                        • Audi A4 1.8 turbo -98

                          Autolla pääsee 20km kerralla ja polttaa ohjainlaitteen sulakkeen,mikä vikana?

                          Comment


                            Lue vikakoodit.

                            Comment


                            • Audi A4 1.8 -98 sammuilee

                              Sammuu hetken ajon jälkeen,polttaa ohjainlaitteen sulaketta,muistissa oli tuollainen vikakoodi 17978.Mikä voisi olla avuksi???

                              Comment


                              • Immo lyö päälle, ajonesto? http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...8/P1570/005488

                                Comment


                                • Ajonesto ei kyllä anna edes lähteä ajamaan, sen verran hätäisesti moottori sammuu heti käynnistymisen jälkeen. Niinkuin toisessakin ketjussa neuvottiin, luetuta vikakoodit VCDS:llä eikä millään perunalla ja kopioi täysi vikakoodilistaus tänne.

                                  Comment


                                    Juu ei, se on nimenomaan käynnistyksenesto. Ei mitään tekemistä ajon aikaisen sammumisen kanssa eikä immo polta sulaketta missään vaiheessa.

                                    Onko autolle tehty mitään tuuninkia tai viritystä? Jos kaikki vakiota niin tarkistaisin ensin ecun ja sytytyspuolien välisten johdotusten kunnon, vaikka niin että ehjällä sulakkeella laittaa auton käymään tyhjäkäyntiä ja sitten heiluttelee/taivuttelee johtoja konehuoneessa.

                                    Jos ei johdoista mitään löydy niin äkkiseltään taipuisin näkemättä ehdottamaan puolavikaa. Ne voi vikaantua tuolla tavalla. Montaa muuta sähkönkuluttajaa ei taida ecun sulakkeiden takana olla, olisko joku purge valve ainut?

                                    Jos kestää Vammalaan asti niin voidaan täälläkin lukea VCDS:llä koodit tai sitten voin ajella läppärin kanssa pientä pulla ja kalj... ...kahvikorvausta vastaan jos auto jossain tässä lähellä on.

                                    Comment


                                    • Lainataanpa ketjua. Keltainen moottorin merkkivalo syttyi ja luin vikakoodit. Onkohan ECU vaihdettava? Vai onkohan joku muu probleema? Auto on Audi A6 2006 3.0TDi C6 4F5 eikä siihen ole laitettu mitään viritys- tms. ohjelmia.
                                      Viimeksi muokannut okkim; 23.11.2020, 15:29. Perustelu: Älä laita vikakoodeja kuvana. Syy: https://www.audiclub.fi/audifinns/forum/yleiset/esson-baari/101997-vikakoodien-esitys-kuvana-miksi-se-on-huono-juttu

                                      Comment


                                        Väittäisin ecun olevan ehjä. Vikakoodi viittaa imusarjan läppiin.
                                        Löytyy tältäkin foorumilta paljon juttua, esim tuossa https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...anifold-runner

                                        Comment


                                        • Pystyykö Q7 vaihtamaan vioittuneen yksikön tilalle käytetyn ecun? Jos voi niin täytyykö se koodata merkkiliikkeessä? Missähän hinnoissa tämä on? Vai pitääkö tilata uusi? Onko vinkkejä mistä kannattaisi tilata?

                                          Comment


                                            Kyllä sen voi vaihtaa, mutta ajonesto täytyy koodata.
                                            https://www.youtube.com/watch?v=Rndt4joO5Ok

                                            Esim tuolta voi katsella käytettyjä: https://ovoko.fi/osat/dyc53279-4l091...nlaite-moduuli

                                            Comment

                                            Working...
                                            X