Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 tyhjentää akun, sähkö-ongelmia?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi A6 tyhjentää akun, sähkö-ongelmia?

Eli viime aikoina on ollut sellainen ongelma että on akku on ollut täysin tyhjä kun olen yrittänyt käynnistää auton yön jälkeen. Uusi akku on vaihdettu sinne noin kuukausi sitten. Ovikytkin on reistallu silleen että jalkatilan valot jää päälle kun auto ei ole lukossa, kun sen laittaa lukkoon niin valot myös sammuu.
    Kun olen kattonut voltti-mittari ajossa niin se on välillä ollut vajaa 12V.
    Voiko akku oikeesti menn ihan tyhjäksi yön yli vaan siitä että jos valot olisi jäänyt päälle vai pitääkö etsiä vikaa jostain muualta ?

Palaako latauksen merkkivalo mittaristossa kun ajon aikana volttimittari on alle 12 V? Jos kyllä niin vaikuttaa kuolonkourissa pyristelevältä laturilta. Jos ei, niin syttyykö merkkivalo kun laitat virrat päälle?

Jos jalkatilan (kuskin? etumatkustajan? kaikkien?) valot jää palamaan väärällä hetkellä, niin saattaisi myös olla oven johtosarjassa epäsovinnaista kosketusta (johtojen kuoria nirhautunut ja sähkö juoksee omin luvin). Mutta eikös kattovalonkin pitäisi tässä tapauksessa palaa, sikäli kun sen kytkin ei ole 0-asennossa?

Sisävalojen pitäisi sammua joka tapauksessa itsestään noin viiden minuutin jälkeen, vaikka ovia olisikin auki. Sen puolesta ei pitäisi syödä akkua tyhjäksi saakka. Mutta jos tosiaan sähköä vuotaa johdinsarjoista "ennen ohjainlaitetta" niin kyllähän tuo syö akkua, miksei miestäkin.

Jos ei vaikuta laturiongelmalta, niin kannattaisi varmaan yleismittarin kanssa mitata sulakerasialta virrankulutusta kun avain on poissa virtalukosta.
    Viimeksi muokannut MrMicke; 23.11.2011, 06:37. Perustelu: kirotusvihreitä

Comment

Ajon aikana kun lataus on ollut alle 12V niin se on ollut niin vähän alle 12V (ainakin mittarin mukaan) niin merkkivalo ei ole syttynyt. Kun laittaa virrat päälle niin merkkivalo syttyy mutta sammuu hetken päästä.
      Silloin kun jalkatilan valot on ruvennut palaa ajon aikana niin kattovalo syttyy myös, sen takia olen laittanyt kytkimen niin ettei ole 0-asennossa. Se on siis vaan kuskin puolen jalkavalot mikä on syttynyt.
      Ennen kun jalkavalot syttyi ajon aikana niin kattovalot piti "discoa", eli vilkkui kuin hidas strobo ajon aikana. Jotain sähkö-ongelmia siinä on, tiedä sitten mitä siinä on. Yleismittaria en omistaa niin on paha mennä tarkistaa.

Comment

Moinen mittari maksaa marketista ehkä kympin... Ei näihin perusdiagnooseihin mitää Flukee tarvita.

Comment

A8 ja ja A6:ssa on ominaisuus jossa kahvaa nostamalla lämpenee mm. lukkopesä. Voisiko olla mahdollista että oven rikkinäinen mikrokytkin lämmittää lukkoja koko ajan ja siinä sähkö kelpaa? A8 (D2:ssa -95) nuo jalkatilan discot sai loppumaan vetämällä hyppyjohto jalkatilavalojen negatiivisten napojen välillä. Kokeile.

Comment

En usko että mulla on sellainen hienous mun A6:sessa. Auto kävi audin huollossa nolla tuloksiin, akkua testattiin, laturia testattiin, ovikytkin myös. Kaikki on kuulema kunnossa. Purkusähköä mitattiin ja sekin on ok. Tuomio oli se että ei muuta kun sähkömiehelle aikaa ja heitetään lisää rahaa menee. Eli nyt viisaat audi-velhot, kertokaa mulle mitä vielä voisi testata ja kokeilla

Comment

Ajon aikana alle 12V viittaa kyllä risaan laturiin ja/tai säätimeen.

Comment

voiko esm joku käyntiongelma autossa vaikuttaa tälläiseen vikaan ? Aina välillä kun käynnistän auton niin se nostaa tyhjänkäyntikierrokset aika korkeelle, hetken päästä se taas menee takaisin siihen normiin...

Comment

Kaikki on mahdollista, mutta en usko kuvailemasi asia vaikuttaisi akun purkaantumiseen.

Comment

Working...
                  X