Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi keskuslukon kauko-ohjaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Uusi keskuslukon kauko-ohjaus

    Moi,

    ajattelin laitattaa uuden kauko-ohjauksen keskuslukitukseen. Tässä -95 A6:ssa kauko-ohjaus on vielä lapsenkengissä, eli se toimii infrapunalla. Melkoisen ärsyttävää aina tähtäillä tuohon mötikkään, mikä on etu- ja takaoven välissä. Kauko-ohjaus ei toimi kovin kaukaa, eikä suoraan edestä/takaa, vaan aina täytyy olla sopivasti auton sivulla. Lisäksi toisen avaimen kauko-ohjaus on rikki, joten myös tämän takia haluan päivittää sen uuteen.

    Onko kukaan laittanut vanhempaan autoonsa nykyaikaisempaa kauko-ohjausta? Mitä tuon infrapunamötikän alta mahtaa löytyä? Saako sen siististi pois?

    PS. Oulussa ainakin Powerflash Oy tekee asennuksia, hintaa on hieman yli 200 euroa.

  • #2
    Ebayssa on aika edukkaasti. Kahdella stilettiavaimella, lähes VAG -malliset. Helppo asentaa, muutama piuha takapenkin alta kiinni ja vilkkujen ohjaus. Itselläkin oli tuollainen, mutta en ehtinyt asentaa ja möin pois. Pitää bongata uusi tilalle.
    Noita B-pilarin paneeleitakin on näkynyt kaupan. Ei ole kai kovin vaikea irrottaa. Infrasilman tilalle kävisi ebayssa myytävaänä olevat quattro -merkit, kuten tässä saksalaismerkissä.

    Comment


    • #3
      Keskuslukitus asennettu

      Rouvan UrS4:ssä ei siis toimi tuo infrapunamallinen keskuslukko. Hankala kierrellä availemassa ovia, kun asian voisi hoitaa muutenkin.

      Aamulla UPS toi tuollaisen sarjan -olisi kannattanut asentaa jo aikaisemmin, sen verran helppo homma ja laite on mainio.

      Kahdella avaimella, pitää ainakin toinen käyttää lukkosepällä ja katsoa saako siihen haitat. Avain ei ole ihan viimeisen päälle tukeva, mutta sen voi jättää oman avaimen perään killumaan. Mukana tulee kasa rosvoliittimiä, joista en käyttänyt ainuttakaan, vaan abikohylsyjä.

      Asennusohjeessa on värikoodit kaikille audien ja mersujen kytkennöille.

      Asennus on tosiaan suoraviivaista: keskusboksiin tulee kymmenen piuhaa, josta suoraan voi liittää yhteen kolme paria audin tapauksessa. Pöydän ääressä voi liittää vilkuille meneviin johtoihin mukana tulevat diodit ja laittaa kutistesukkaa päälle.

      +12V löytyy akun vieressä olevasta keskuslukitusboksin ylemmästä liittimestä ja maa löytyy akun vierestä keskitunnelista.
      Kuskin ovelta tuleva vihreä-sininen ohjausjohto katkaistaan ja boksin vastaavat johdot kytketään tilalle. Vilkun johtojen sijainti takapenkin vasemmalla sivustalla ja värikoodi onkin saksankielisessa asennusohjeessa kerrottu ja vastaavat johdot boksilta kytketään näitten rinnalle.

      Sitten vaan boksin pistoke kiinni ja jännityksellä testaamaan -toimii! Tässä vaiheessa voi ottaa puolet asennusoluesta ja testailla terassilla, miten etäältä radioavain toimii. Ainakin kymmenen metriä katveesta pelaa mainiosti.

      Sen jälkeen teippiä liitosten suojaksi ja ylimääräiset johdot nippuun. Penkki paikalleen ja asennus on valmis tältä osin ja toinen puolikas asennusoluesta ansaittu.

      Avaimessa on siis avaus- ja sulkunappi sekä ilmoitusnappi, jolla auton saa vilkuttamaan esim. parkkiksella, niin löytyy helpommin.

      Seuraava homma onkin sitten pimentää infrapunasilmä eli irrottaa paneeli ja kehitellä jotain silmän sijaan. Kun otin silmän käteeni, havaitsin paneelin olevan ainakin kahdella torxilla kiinni sivuistaan.

      Jos jotakuta alkoi laite kiinnostamaan hankin kaukaa viisaasti yhden ylimääräisen, koska laite ei ole tosiaan hinnalla pilattu ja sen asentaa kätevästi itsekin. Tiedustella voi privalla.

      Comment


        #4
        Jari, otit vilkun ryöstön takapenkin alta sieltä kuskin puolelta? Mitkäs johdot siinä nipussa on vilkkujen? Mulla on tuo kytkös vielä vaiheessa. Josko tässä selviäisi ilman yleismittaria ja nuppineulatestiä.

        Comment


        • #5
          Siinäpä se ihan ovan alakulmassa, paksu nippu, jossa on takavilkuille puolentoista neliön musta-valkea ja musta-vihreä johto.

          Comment


            #6
            Kiitos! Olisi näköjään voinut arvata. Mun kauko-ohjausboksista lähtee nimittäin juuri tuon väriset johdot vikkukytkentää varten.

            Comment


            • #7
              Nuo on aika hyvin räätälöity tietyille merkeille sopivaksi.

              Comment


              • #8
                Avaimen muokkaus: kävin lukkosepällä kyselemässä sarjoitusta WT-F200 -avaimeen. Sanoi, että tuo raaka-avain ei mahdu hänen koneeseensa, vaan avainosa pitäisi irrottaa perästään.
                Sarjoitus olisi ollut omalle raaka-aihiolle hieman halvempi kuin normaali 9?.
                Menin kotiin ja mietin hetken. Sitten otin orkkisavaimesta kaiken irtoavan pois ja rälläköin avainosan irti infrapunaosasta.
                Uudesta kaukosäätöavaimesta irrotin raaka-avainosan, joka on pitkällä ruuvilla kiinni.
                Käyttäen mallina uuden avaimen kiinnitystä, Dremeliä ja viilaa apuna käyttäen veistin alkuperäisavaimen kiinnityksestä uuteen sopivan ja ruuvasin kiinni.
                Sopivuus on täydellinen. Pitää rakentaa vielä toinen.

                Comment


                  #9
                  Sitten kun avaimesta on paristot loppu, tulee avaimen nimi helposti mieleen.. wtf =)

                  Comment


                    #10
                    Saako tuollaisia blankoja "stilettimallin" avaimia jostain? Saattaisi nimittäin sopia hälärin kaukon sisuskalut moiseen...

                    Mutta mutta.. Ajonesto, voiko sen "kynänpään" jotenkin siirtää avaimesta toiseen? Helppohan se olisi jemmata paikallensa. Lähtökohtana tässä kuitenkin olisi avaimen toimiminen käytössä.

                    Comment


                    • #11
                      Mnojoo, tuollakin olisi tuollaisia eräänlaisia kauko-ohjauksia...

                      http://www.nettiosa.com/products.php?g1=6909e1

                      täytyy vähän kysellä enemmän. Tuossa 115 euroa maksavassa on hälytinominaisuus myös mukana, joskaan se ei ole VAT hyväksytty...

                      Comment


                      • #12
                        WTF=FUBAR=SNAFU
                        Tämä on siitä kiitollinen lisävarusteasennus, että siinä ei oikeastaan voi ryssiä mitään. Ovet saa aina auki avaimella.
                        BTDT jälkiasennusvarashälyttimellä varustettua autoa joskus lähestyneenä: patteri loppu avainperästä, eka reaktio: avain lukkoon, ovi auki ja jumalaton meteli hälyttimestä. Olet sisällä, mutta et voi tehdä mitään, koska auto ei kuitenkaan käynnisty hälytyksen takia aktivoituneen ajoneston takia.
                        Lähde hakemaan vara-avain kotoa, että saat auton liikkeelle.

                        Comment


                          #13
                          VAT-hyväksyminen on turha, parhaat hälärit kun ovat hyväksymättömiä (ikäviä ominaisuuksia pullollaan)..

                          Comment


                            #14
                            Onkohan ko. laitteen (WS-F200) asennus yhtä suoraviivaista B4 Avantiin? Onko kokemuksia? Pimeä tulee, eikä lukkoa löydy ==> naarmuja oveen!

                            Comment


                            • #15
                              kertokaa nyt noviisille miten toi WS-F200 kytketään?? virrat tiiän ja vilkut mutta lukituksen kytkentä ja mistä piuhat löytyy? ja mihin ootte purkin jemmannu?

                              /jope

                              Comment


                              • #16
                                Melkein ootkin kaikki piuhat kytkeny 8)
                                Pumppu on takapenkin alla vissiin matkustajan puolella pehmusteissa. Etsit vihreä-sinisen kaapelin, katkaiset sen ja kytket keskusboksilta tulevat harmaan ja vihreän piuhan katkaistujen johtojen päihin. En muista onko tulo ja menojohdolla eroa, kannattaa kokeilla. Tuolla pari kuvaa.
                                Purkin voi laittaa lepäämään pumpun viereen. Herkkyyttä laitteella riittää muutamaan kymmeneen metriin, joten ei ole niin väliä minne boksin laittaa.

                                Comment


                                • #17
                                  mites noi linkit? ei toimi?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mie oon laittana VDO:n ja FK:n kaukoja noihi wag-lukituksiin. (plus johkii japseihin). VDO oli kallein ja vittumaisin kytkeä (liikaa piuhoja/toimintoja). Viimeisimpänä lykkäsin passattiin stilettiavaimella varustetun kaukon. Varsin näppärä, enää ei roiku turhaan avaimessa kaikenmaailman hiluja ja kiluja. Se on FK tai joku muu halpis (en muista ja paketissa ei lue), mutta on simppeli kytkeä ja paketissa on valmiina vokkeloon sopivia avainrunkoja. Ja halpakin vielä.
                                    Kytkytykset tein A-pilarin juureen, audissa voi olla kätevämpi paikka takapenkin alle (jos akku on siellä). Tuo toimii hyvän matkan päästä, parhaimmillaan koklasin töissä 4:ssä kerroksesta josta parkkikselle jokunen kymmenen metriä, ja niin vaan alkoi paskatin vilkut sykkiä....
                                    Näitä saa http://www.autovaruste.net/

                                    Comment


                                    • #19
                                      Olen asentamassa tuota samaista WT-F200 räpellystä omaani.Mutta kun asennusohje väittää että autossa on "Masse gesteurt" lukitus (mitä sitten ikinä tarkoittaakaan).Ja mielestäni se on kuitenkin suht samanlainen kuin esim.C4 malleissa,eli paineilma.Joten asennanko A6 ohjeilla,vai hä?

                                      Comment


                                      • #20
                                        A8:lle ohje.
                                        A-pylvään tienoilla kaapelinipussa lienee ruskea-keltainen ja ruskea-punainen johto. Näitten rinnalle kytketään sininen ja vihreä johto ohjausboksilta.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tämä selvä.Mutta mites noiden vilkkujen laita? Netin käännöskoneet eivät saa tuosta juuri mitään selkokielistä,johtuu varmaan siitä etten saa noita uy kirjaimia näppiksestä pihalle.
                                          Eli boksi kannattaa varmaan asentaa kojelaudan sisään?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Teretulemast saksageelise ihmeelliskommervenkkise maalima!

                                            Vilkkukytkimelle, taakse vasemmalle kaapelinippuun tai suoraan takavalojen musta-valkeaan ja musta-vihreään johtoon kytketään sen Blinkeransteuerung -kuvan mukaan ohjainboksin violetti johto ja mukana olevat diodit väliin kuvan mukaisesti.

                                            Vielä avaus-sulku -napaisudesta: Audin ruskea-keltainen johto boksin vihreään johtoon.

                                            Boksin saa vaikka nippusiteellä roukkumaan johonkin hyvään paikkaan.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X