Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Automaatti-ilmastoinnin läppämoottorit

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Automaatti-ilmastoinnin läppämoottorit

Mistäköhän kannattaisi ruveta vikaa selvittämään. Kaikki kolme läppämoottoria ovat maadoittamattomina testerin mukaan. Voiko olla niin, että yhdessä moottorissa olisi maadoitusvika, niin kaikki muutkin sitten ovat "jumissa". Vai onko todennäköisempää, että ilmastoinnin ohjainyksikkö olisi viallinen. Ei millään huvittaisi ostella kokeilumielessä kalliita osia.

Piuha irti ilmastoinninohjausboksin takana? Siellä on muistaakseni 4 liitintä, joista nuo kaikki moottorit taitaa olla saman liittimen takana.

Comment

Hankala vielä sanoa, mutta ihan hyvä veikkaus. Käyköhän A4:n vm-98 ohjainyksikkö tuohon minun A6:een. Sellainen olisi tarjolla edullisesti, netistä olen yrittänyt selvitellä ja ainakin ensimmäisten a4:n ohajinyksikkö kävisi, vai olenko väärässä? Lopuksi vielä, että mistäköhän voisi noita tilaus-/tyyppi-koodeja selvitellä läppämoottoreille, ohjainyksikölle jne, koska Laakkosella eivät suostu niitä kertomaan. Ainoastaan vain hinnat sanovat. Ei kovin hyvää asiakaspalvelua....

Comment

Ohjausboksi: 4A0 820 043 K ( tämä boksi löytyy: A100 93-95, A6 95-97, V8 89-94 )

Moottorit:
        - lämmönsäätö: 443 820 511 A
        Läppämoottorit:
        - 4A0 820 511 (sininen liitin)
        - 4A0 820 511 B (punainen liitin)

Comment

Juu eli minulla oleva ohjainboksi ei ilmeisesti sovi. Koodi on
          5HB 007 608-10
          8LO 820 043 M

Kuulakärkikynällä kirjoitettu AUDI A3 -97

Ei käy ainakaan AUDI 100 V6 2.6 -93

Käyttöauto ainakin minulle kertoi millä koodilla omaani aikanaan etsin ohjainta.

Kristian

Comment

Kävin itse tänään romikselta lähes samoilla koodeilla olevan boksin. Voi olla, että sekään ei sitten käy. Noihin bokseihin kait kuitenkin pitää ohjelmoida ne auton tiedot. Esim. moottorin koko ja sitten oli jotakin merkitystä, että oliko Zexel/Nippondenso-kompura. Sain semmosen manuaalin jossa on lähes sata sivua ohjeita kuinka VAG 1551-testerillä niitä arvoja kokeillaan ja syötetään tuolle ohjaimelle. No itselläni ei semmosta testeriä ole, mutta onhan noita mielenkiintoisia lukea ja miettiä, että tietävätkö autokorjaajatkaan noita kaikkia juttuja. No ensi viikolla tuota ohjainta pitää kokeilla. Omassa alkuperäisessä on jokin maadoitusvikaepäilys..aika kallista vian etsimistä, ei voi muuta sanoa. Kiitoksia sinulle vaivan näöstä!

Comment

Lopultakin vika korjattu. Ilmastoinnin ohjausyksikkö viallinen(kylmäjuotos). Tilalle purkuautosta vanha ohjain ja hyvin toimii. Onpa mukava ajella sateellakin, kun saa lämmintä ilmaa tuulilasille.

Comment

Working...
              X