Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

90 typ89 etuovien johdot+sähkölasi-kysymyksiä/rojektia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 90 typ89 etuovien johdot+sähkölasi-kysymyksiä/rojektia

    Eli askarruttavia kysymyksiä ennen kuin aloitan koko projektin. Kaikki vinkit tervetulleita,kehittävä ja negatiivinen palaute.Alkuselostus kestää mutta...

    Eli lähtökohtana olisi tämmöinen:
    Tuli hankittua sporttisisusta tuohon <--.(sportti Quattron suht hyvähappiset penkit ja ovipahvit kun vanhat penkit ovat saaneet osakseen osumaa.) Siinä sitten noita pahveja pyöritellessä tuli mieleeni tuo että vaihtaisin lasit eteen sähkötoimisiksi. Varaosa 80:ssä edellinen sälli oli tuon tehnyt mutta päällepäin suht tökerösti.Väitti ainakin noiden toimivan.kokeilemaan en ole päässyt.

    Lähes samaan aikaan tuon sähkölasihomman kanssa tuli mieleeni jatsikoneiston päivitys joten tänään tuli sitten poikettua paikallisen poppikonekauppiaan luona ja ostettua vähän ämyreitä mukaan HALVALLA kuten sen "mammalle" ilmaisin.

    Pitkän selostuksen jälkeen kysymyksiä:
    1.Onko 90 tehty edes sähkölaseilla?Ainoat kaksi mitkä livenä olen ehtinyt kokemaan olivat veiveillä.Ja jos niin missä orkkis auki/kiinni-nippelit sijaitsevat?Koitin netistä ettiä kuvia mutta ei oikein onnistanut.
    2.Onnistuuko johtojen vienti ihan helposti tuota haitariputkea pitkin esim rautalangalla etuoviin vai tuottaako kirosanoja?(Kaijuttimien lisäksi suunnittelin mahdollista lasienavaus-mekanismia ovien "kiinnivetokahvoihin"),tämä oli kuitenkin vain suunnitelma.
    3.Kukaan muokannut veivilaseista sähkömallisia ja vinkkejä toteutukseen.

    Jos/kun homman saan luistamaan,koitan kehitellä jonkinmoisia kuvia jos vaan kamera sattuu olemaan tallilla asemissa.
    Kiitos etukäteen kaikesta mahdollisesta infosta/piruilusta:)

  • #2
    1. toki on tehty. napit ovat ovessa kahvan vieressä.
    2. mikä on helppoa? onnistuu kyllä.
    3. en ainakaan minä

    Comment


    • #3
      Hoplaa!
      Tykki:päs oli nopea,ei kerinnyt kun nortin polttaa:)
      1.Osto-osastolle siis ilmoa kehiin jospa vaikka tärppää niin ei tarvi säveltää omia kolvauksia!kiitän!Jos jostain vielä löytyis kuva niin olisi hieno homma.
      2.Tosiaan en ole tutustunut asiaan,tämän takia kysyin.(edellisessä vääränmerkkisessä jouduin sohimaan aikani jos jonkinmoisilla rasseilla.
      3.Meikä aatteli nyt yrittää!

      Comment


      • #4
        hommaa jostakin electric life-merkkinen sähkölasisarja autoos. sarja sisältää nostimet kaikkiin neljään oveen ja maksaa varmaan vähän päälle 100e. itellä kyseinen sarja 80:ssä ja hyvin toimii.

        Comment


        • #5
          Yks vaihtoehto on myös hommata alkuperäiset osat purkaamolta. Lopputulos on ainakin siistinnäköinen ja toimiva.

          Comment


          • #6
            Kannattaa sitten vähän katsoa, mihin sen kajarin sijoittaa. Ei nimittäin ole sellaista tehtaalla siihen tarkoittaneet, joten voi olla vähän särväämistä että saa sen "pois tieltä". Siinä sitä ollaankin jos jää justiin jonkun sähköikkunan systeemien tielle. Noihin ikkunoihin kannatan kanssa ehdottomasti orkkisten etsimistä, näyttää hyvältä ja ennen kaikkea toimii.

            Comment


            • #7
              Sähkölasillisen ja manuaaliveivisen ovipahvin kahva on erilainen eli kuskin puolella ei ole sitä "ylempää" läpireikää sähkölasillisessa. Pitää kehittää sinne alle joku suojalevy sitten ettei johdot näy.

              Comment


              • #8
                Kajareille on valmisteilla kotelot noiden oven sivulokeroiden tilalle joten reikiä en ovipahveihin ole tekemässä.Eli siitä ei pitäis olla ongelmia.
                Hyviä vinkkejä!
                Ja jos nurkista löytyy asiaan liittyvää sälää niin tarjota saa sopuhintaan.

                Comment


                • #9
                  Minä tein oman autooni sähkölasit kun sattui löytymään kytkimillä varustetut ovipahvit sopivasti. Edessä on alkuperäiset sähköiset lasinnostimet jotka menevät alkuperäisen mekaniikan tilalle ja taakse sovelsin purkaamolta haettuja automerkki X:n sähkölasimoottoreita.
                  Johdotuksessa oli hieman pähkäilyä ennekuin kytkimien kytkentä selvisi, mutta sitten johdotuskin kävi näppärästi. Lapsilukkokin tuli laitettua toimimaan alkuperäiseen tapaan tupakansytytinta lukuunottamatta. "So wird es gemacht" korjausoppaassa oli kytkentäkaaviot myös noille sähkölaseille eteen ja taakse.
                  Eikö käyttöohjekirjassa ole muuten kuvaa noitten kytkimien paikoista? ainakin kuskin konsolista löytyy muistaakseni kuva.

                  Comment


                  • #10
                    Eikö käyttöohjekirjassa ole muuten kuvaa noitten kytkimien paikoista? ainakin kuskin konsolista löytyy muistaakseni kuva.
                    Eipäs tullut mieleenikään.Tarviipa kattookin huomenaamulla.

                    Comment


                    • #11
                      Vähän etenemistä ja samalla myös pakkia rojektiin:
                      +Kaiutinkotelot alkais oleen valmiina verhoiluun,omasta mielestä ihan onnistuneet ainakin tähän asti.
                      -Takapakkia tuli taas noitten sähkölasien kanssa.Varaosa-auton nostinmoottorit kun on leivottu joistain mazdan versioista.Eli homma alkaa taas lähes puhtaalta pöydältä.

                      Eli tarjota saa osaa jos nurkista löytyy!

                      Comment


                      • #13
                        Oliko tuo levy joku valmis pohja, vai teitkö koko paneelin itse kuidusta?

                        Comment


                        • #14
                          Toi aluslevy on vanerista väkästetty.Eli ihan "hatusta" on tuo muoto vetästy.Porailin ekaks vaan tuon ovessa olevan säilytyskotelon niiteistä irti ja sitten vaan pahvista väkertelin jonkinmoisen mallin pohjalle.Sen sitten siirsin vanerille.
                          Siihen sitten rinkulat vähän koholleen ja vahvaa mutta venyvää kangasta päälle tuplakerros.
                          Ja mikä hauskinta,tuossa ei ole kuitua ollenkaan.Pinnan tasoittamiseen ei tarvinnut menettää hermojaan.
                          Hartsin ja tuplakankaan yhdistelmä tuntuis kestävältä joten kuidun kanssa en alkanut pelaamaan.
                          Tuohon soikioon olis tarkotus pistää oooo-merkki kun vaan saan ne hommattua.

                          Tommosia 6 1/2 olis tarkotus laittaa pari per puoli sitten kun on sen aika.
                          http://www.powerset.fi/autohifi/hertz/hz-esk165.jpg

                          Comment


                          • #15
                            Katohan, enpäs ole tuollaista koskaan kokeillut.

                            Comment


                            • #16
                              Toi oli mullekin suht uus homma.
                              Kaveri tota mulle rupes tallilla puhuun,oli itekkin joskus noin tehny kun enempi pelas jatsivehkeitten kans.
                              Ihan kätevä homma,pinnan hinkkaus on suht vaivatonta.
                              Esim. A-pilariin kun diskantteja sovittelee niin tuo kangashomma on ihan näpsä.

                              Comment


                              • #17
                                Eli kangas vain kovetetaan hartsilla?

                                Comment


                                • #18
                                  Juuri näin!Tosiaan tuo kangas oli todella joustavaa mutta vahvaa,sitä kun kaksinkerroin tuohon pingotti niin tuntuis kestävän.Hartsin kanssa tuli lutrattua muutaman kerran.

                                  Comment


                                  • #19
                                    Kylläpä tuntuu olevan kiven alla nuo mekanismit sun muut. Olen soitellut useampaan purkaamoon ja tulokset olleet heikkoja. Tuota electricin sarjaakin kyselin mutta sekin tuntuu olevan harvinaisuus.
                                    Projekti on täysin jäissä ilman noita. Eikä ostopalstan ilmo täälläkään ole tuottanut tulosta...Winkwink:)

                                    Comment


                                    • #20
                                      Hämärä muistikuva kertoo että Lahdessa oli yhdellä purkaamolla vielä viime kesänä keulakolhittu t89 80 sähkölaseilla. Ovipahvit oli paikallaan ja kytkimet kaikki tallella joten muutkin palikat siellä todennäköisesti oli vielä ainakin silloin kotona. Purkaamo oli Lotilassa, osoite Heloittajankatu, Hiojankatu tai jotain sinnepäin, ei nyt ole Lahden puhelinluetteloa juuri käsillä. Onhan tuosta aikaa kun siellä kävin, mutta ei noita palikoita kovin moni etsi joten voisivat vielä siellä olla tallella.

                                      editti: Lahden Autopurkamo Oy, Heloittajankatu 9, 15520 Lahti, 03-734 9664

                                      Comment


                                      • #21
                                        Hienoa!Täytyy ottaa huomenissa yhteyksiä ja kysellä paremmin,kohta alkaa tuntumaan että pakko saada,maksoi mitä maksoi.
                                        Jarille suuri kiitos!Jos vinkki tuottaa tulosta,pistän kyllä kossutapin postiin:)

                                        E: parit kuvat väliaikatapahtumista
                                        http://i6.photobucket.com/albums/y23...n/SA500001.jpg
                                        http://i6.photobucket.com/albums/y23...n/SA500002.jpg
                                        http://i6.photobucket.com/albums/y23...n/SA500005.jpg

                                        Comment


                                        • #22
                                          Eipä ollut enää tuolla Lahden autopurkaamossa tuota autoa kun soittelin ja kyselin,piru vie...

                                          Comment


                                          • #23
                                            www.varaosahaku.fi

                                            Ainakin mä löysin tuolta kokonaisia 90:siä, tiedä sitten onko lasinnostimet/muut paikalla, mutta soittamallahan se selviää? Ja eiköhän siihen uppoa ihan 80:sen/S2:sen/100:sen/200:sen nappulat ja ikkunannostimet? Joku joka tietää voi korjata.

                                            Comment


                                            • #24
                                              Siinähän se propleema onkin kun en tiedä minkä mahdollisen muun mallin hilppeet tuonne käy.Varaosahakuakin olen kattellut mutta vielä tuloksetta.Mutta ei auta pienestä lannistua...:)

                                              Comment


                                              • #25
                                                Minä voin etkaa sulle selailla tänään illemmalla, ja katsoa täsmääkö varaosanumero jonkin muun konsernin laitteen kanssa :)

                                                Comment


                                                • #26
                                                  No se olis kyllä enemmän kuin mahtava homma.Tampereella oli yhdessä paikassa satkun sähköhilppeet mutta purkaamon jannu oli sitä mieltä ettei käy
                                                  <-- tuohon

                                                  Comment


                                                    #27
                                                    Mulla on ysikympissä jostain sarjasta edellinen omistaja asennuttanut sähkölasit eteen (kytkimet ei alkup. paikalla), ja samalla 6½ infinityt asennettu oviin, eli kyllä tuollaisia sarjoja ainakin on joskus ollut saatavilla...

                                                    Mitä nyt tosi nopeasti aktesta katoin niin ainakaan täysin samalla koodilla ei lyötynyt kuin typ89 tai b4 80/90/avantista. Tosin esim. satkun moottorin koodissa vai alkuosa eroaa, eli sopinee, en tiedä noista numeroinneista. Ps. joku voi varmasti laittaa yv:nä mistä voisit mahdollisesti tuollaisen softan hankkia.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X