Pari kuukautta sitten ostettu nelkku piippailee/herjailee rengaspaineista. Kesärenkailla ei ongelmaa ilmennyt, sitten vaihdoin huonot talvirenkaat alle ja piippailu alkoi. Nyt vaihdoin uudet nakit alle ja sama jatkuu. Audin alut on molemmissa seteissä. Paineet ovat olleet tasaiset koko ajan. Mikähän tuon aiheuttaa? Voiko tuon koko featuren poistaa käytöstä jotenkin? Ainoa konsti millä saan itse sen pois on 'wheel change' valinta valikkohelvetistä. Alkaa kohta harmittaa...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 -06 rengaspainevahti kiusaa
Collapse
X
-
Voi nimittäin olla että talvirenkaiden vanteissa EI ole lähetinyksikköjä asennettuna (vanteissa rengaiden sisällä). Jos olet varma että lähetinyksiköt on asennettu niin seuraava todennäköinen syy on että niiden virtalähde on hiipunut. Paristo kestää noin 6 vuotta ja olen vaikutelmassa että sitä ei voi uusia vaan koko lähetinyksikkö pitää uusia (150,-/rengas). Olethan myös sopeuttanut uudet renkaat? Muuten järjestelmä etsii yhä kesärenkaitasi...
Jos muut asiat on kunnossa niin jopa vääränlaiset venttiilinhatut (jopa Audi myy kahta eri mallia, lähettimellä tai ilman) voi sotkea järjestelmiää. Koita kesärenkaista.
Järjestelmä on kuulemma hyvin vikaherkkä ja siinä joutuu äkkiä korjauskierteeseen. Googlella lisää.
Itse yksinkertaisesti laiton järjestelmän pois päältä MMI järjestelmän kautta. JOs rengas tyhjenee kerran kymmenessä vuodessa niin ehköhän huomaa sen...
Comment
-
B7:sa ei ole MMI:tä.
sitten vaihdoin huonot talvirenkaat alle ja piippailu alkoi.Ainoa konsti millä saan itse sen pois on 'wheel change' valinta
Varmaan ohjekirja auttaa myös.
Comment
-
-
No, ehkä se jäi vieläkin epäselväksi, jos ei ole asiaan perehtynyt. VCDS, Ross-Tech, Vag-COM, jne. kaikki samaa tavaraa: ohjelma (ja OBD-kaapeli), jolla saa muutettua VAG-konsernin ajoneuvoista (VW, Audi, Skoda, Seat) erinäisiä asetuksia, luettua ja nollattua vikakoodeja sekä ajettua diagnostiikkaa.
Sillä todennäköisesti saa kytkettyä tuon rengasvahdin pois päältä. Tosin ehkä helpointa on tosiaan ajaa marmorille (merkkihuoltoon) ja pyytää tekemään tuo temppu. Se tosin sitten maksaa jotain satasen huippeilla.
VCDS:llä saa myös enabloitua rengasvahdin ainakin joihinkin vaggineisiin. Tämä vahti perustuu luistoneston ja ABS:n antureihin. Se mittaa renkaiden pyörintänopeuksia ja jos joku rengas alkaa jatkuvasti pyörimään nopeammin kuin muut, auto herjaa alentuneesta rengaspaineesta. Se ei kylläkään taida näyttää että mikä rengas on kyseessä, vaikka senkin tuolla VCDS:llä saanee näkyviin.
Comment
Comment