Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 -06 rengaspainevahti kiusaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 -06 rengaspainevahti kiusaa

    Pari kuukautta sitten ostettu nelkku piippailee/herjailee rengaspaineista. Kesärenkailla ei ongelmaa ilmennyt, sitten vaihdoin huonot talvirenkaat alle ja piippailu alkoi. Nyt vaihdoin uudet nakit alle ja sama jatkuu. Audin alut on molemmissa seteissä. Paineet ovat olleet tasaiset koko ajan. Mikähän tuon aiheuttaa? Voiko tuon koko featuren poistaa käytöstä jotenkin? Ainoa konsti millä saan itse sen pois on 'wheel change' valinta valikkohelvetistä. Alkaa kohta harmittaa...

  • #2
    Eriparirenkaat tai epätasaisesti kuluneet?

    Comment


    • #3
      Voi nimittäin olla että talvirenkaiden vanteissa EI ole lähetinyksikköjä asennettuna (vanteissa rengaiden sisällä). Jos olet varma että lähetinyksiköt on asennettu niin seuraava todennäköinen syy on että niiden virtalähde on hiipunut. Paristo kestää noin 6 vuotta ja olen vaikutelmassa että sitä ei voi uusia vaan koko lähetinyksikkö pitää uusia (150,-/rengas). Olethan myös sopeuttanut uudet renkaat? Muuten järjestelmä etsii yhä kesärenkaitasi...

      Jos muut asiat on kunnossa niin jopa vääränlaiset venttiilinhatut (jopa Audi myy kahta eri mallia, lähettimellä tai ilman) voi sotkea järjestelmiää. Koita kesärenkaista.

      Järjestelmä on kuulemma hyvin vikaherkkä ja siinä joutuu äkkiä korjauskierteeseen. Googlella lisää.

      Itse yksinkertaisesti laiton järjestelmän pois päältä MMI järjestelmän kautta. JOs rengas tyhjenee kerran kymmenessä vuodessa niin ehköhän huomaa sen...

      Comment


      • #4
        En tiedä miten renkaat sopeutetaan. Valikossa on store pressures ja change wheel. Mikä tuo MMI järjestelmä on? Eli, miten ja missä voin kytkeä tämän hienouden pois päältä? En osaa sanoa onko renkaissa lähettimiä. Miten se todetaan ja mitäs jos lähettimiä ei ole?

        Comment


          #5
          B7:sa ei ole MMI:tä.
          sitten vaihdoin huonot talvirenkaat alle ja piippailu alkoi.
          Ainoa konsti millä saan itse sen pois on 'wheel change' valinta
          Niin, etkös oo tehny ihan oikein, ku oot vaihtanu renkaat ja painanu wheel changea. Vai mikä tossa nyt on ongelma?

          Varmaan ohjekirja auttaa myös.

          Comment


          • #6
            Ongelmana on se, että wheel change pitää tehdä 10min välein kun näyttö herjaa rengaspaineista. Ei jaksa ajella keltainen renkaankuva taulussa :o

            Comment


              #7
              Jaa, oisit heti kertonu.
              Eiköhän sieltä puutu painelähettimet talvivanteista. Ainakin VCDS:llä voi disabloida, mutta luulis valikoistakin löytyvän. Tai ohjekirjasta ohjeet.

              Comment


              • #8
                Jos haluaa runflat renkaita käyttää niin ne lähettimet on periaatteessa pakolliset. Muuten taitaa olla sellanen nice-to-have ominaisuus.

                Comment


                • #9
                  Jaahas. No sitten pitää enää tietää mikä on VCDS. Ohjekirjasta en löytänyt mainintaa paineanturiaiheesta. Taitaa tietää käyntiä piuhan päässä jossain Audi huollossa :(

                  Comment


                    #10
                    http://lmgtfy.com/?q=vcds

                    Comment


                    • #11
                      Toi Amalin vastaus on kyl paras ehkä pikkasen väsyny mut alko iha helvetisti naurattaa :D

                      Comment


                      • #12
                        No, ehkä se jäi vieläkin epäselväksi, jos ei ole asiaan perehtynyt. VCDS, Ross-Tech, Vag-COM, jne. kaikki samaa tavaraa: ohjelma (ja OBD-kaapeli), jolla saa muutettua VAG-konsernin ajoneuvoista (VW, Audi, Skoda, Seat) erinäisiä asetuksia, luettua ja nollattua vikakoodeja sekä ajettua diagnostiikkaa.

                        Sillä todennäköisesti saa kytkettyä tuon rengasvahdin pois päältä. Tosin ehkä helpointa on tosiaan ajaa marmorille (merkkihuoltoon) ja pyytää tekemään tuo temppu. Se tosin sitten maksaa jotain satasen huippeilla.

                        VCDS:llä saa myös enabloitua rengasvahdin ainakin joihinkin vaggineisiin. Tämä vahti perustuu luistoneston ja ABS:n antureihin. Se mittaa renkaiden pyörintänopeuksia ja jos joku rengas alkaa jatkuvasti pyörimään nopeammin kuin muut, auto herjaa alentuneesta rengaspaineesta. Se ei kylläkään taida näyttää että mikä rengas on kyseessä, vaikka senkin tuolla VCDS:llä saanee näkyviin.

                        Comment


                        • #13
                          Ok. Selkis. Ohjelma ja kaapeli. Ilmeisesti kytketään tietsikkaan tai vastaavaan. "Taitaa tietää käyntiä piuhan päässä jossain Audi huollossa".

                          Comment


                          • #14
                            Tai esim. liityt clubin jäseneksi niin muut varmasti auttavat asiassa noin pääsääntöisesti ilmaiseksi omilla kaapeleillaan.

                            Comment

                            Working...
                            X