Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 2.8 quattro vm.92 ABS valo palaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Ja nyt testattu AC:llä mitattuna takapyörän anturit 80km/h 1.5v ja 2.0v. Abs nappulasta kun painaa niin rele napsahtaa takapenkin alla. Enää jäljellä ohjausboksi ja se toinen rele siellä abs hydrauliikkayksikän luona. Mites se Abs pumpun toiminta testataan? Ainiin ja mittaristo tarkistettu kytkennät ok. Neuvot on jo vähissä. Virtalukon pohjakin vaihdettu viimekesänä.

    Comment


    • #32
      Eli se iso rele ohjaa pumppua V39. Ota vanhasta releestä suojakuori pois ja laita kärjet käsin yhteen, pumpun pitäisi nyt lähteä käyntiin.
      Tässä samaa vikaa, jossa ilmeisesti juuri ko. pumppu jumitti : http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&highlight=V39

      Comment


        #33
        Käväisen huomenna hallilla tsekkaamassa numerot noista abs-kilkkeistä. Boksi vielä autossa purkamatta kuten muukin jarruihin liittyvä.

        Tsekkasin tuosta 80:sesta ( ja myös hallilla olevasta 100:sesta).Olivat 0 265 103 050 numerolla, eli jotain eroa on. Olisko se ettei noissa ole ollut ABS-nappulaa....
        Sopivuudesta ristiin ei mitään hajua. ebay.comista löytyi tasan yksi abs-yksikkö tuolla sinun numerollasi- jenkeistä. n 50 taalaa suomeen toimitettuna.
        Viimeksi muokannut Benkku; 13.2.2012, 19:42.

        Comment


        • #34
          Pumpun toiminta testattu ja toimii. Seuraavaksi odotellaan uutta boksia jenkeistä.

          Comment


          • #35
            Eipä auttanut uusikaan boksi(käytetty), noh pitää käyttää vikakoodin luvussa sellasessa liikkeessä jossa se onnistuu. Ja koittaa resetoida airbag ja abs ongelmat jos onnistuu.

            Comment


            • #36
              Merkkiliikkeessä käyty..liitin 30 ei saa virtaa! Siitäpä lähdetään taas itse ratkomaan missä vika...

              Comment


                #37
                Hydrauliyksikön päävirta vai ?

                Comment


                • #38
                  Ei kyllä merkkiliikkeen asentajakaan tiennyt mitä liitin 30 tarkoittaa. Olis kuulemma pitänyt hakea kytkentäkaavioit ja siitä olis lähteny 80EUR/H velotusta. Sanoin että yritän itse tutkia. Vikakoodien luku ei onnistunut eikä minkään muunkaan kun testerit ei saaneet minkäänlaista yhteyttä mihinkään boksiin. Ja siitä tuli sitten tuo virheilmoitus. Yhden jutun minkä mittasin ja ehkä se ei sitten toimi. Eli se monitoimireleen kanta 87? Mutta sitten toinen ihmeellinen havainto. Se johtosarjan liitin, joka menee ABS yksikölle, ei tule mihinkään nastaa jännitettä?

                  Ja tämä liitin 30, tarkoittaakohan tämä positiivista käyttöjännitettä(30) kun kytkentäkaavioissa lukee näin:
                  - Positive connection(30) ,in dash panel wiring loom
                  Ja se tieto löytyy täältä: http://www.s2central.net/S2_Schematics/B/B58.PDF

                  Apuja kiitos!

                  Comment


                    #39
                    Mittaa tuleeko mustaan diagnostiikkapistokkeeseen jännite.

                    Kaaviot löytyy kyllä jos tarvetta. Sulakkeet oot varmasti tarkastanut monesti 29 ja 31 ?

                    Runkonumeron 10:s kirjain ja juokseva sarjanumero olis hyvä, niin vois varmistaa että mitä osia siellä on.
                    Viimeksi muokannut Sleepy2; 17.3.2012, 11:24.

                    Comment


                    • #40
                      Mustaan diagnostiikkaliittimeen ei tule jännitettä, valkoiseen tulee. Mitäs se sitten meinaa? Toki ei pahitteeksi ole sähkökaavioille..
                      Ja runkonumeron 10s kirjain on: N ja juokseva sarjanumero valmistenumeron viimeiset numerot 141446.
                      Viimeksi muokannut Seref82; 20.3.2012, 19:19.

                      Comment


                      • #41
                        Kertokaapas onko teillä mittaristossa airbagin valona normaali poltin vai sellanen johon tulee 2 johtoa ja sen päässä poltin? liekkö mulla edellisen omistajan toimesta omia virittelyjä vai kuvittelenko? Ei tunnu tämä homma ratkeavan sitten millään...foorumia lueskelin ja huomasin, että vikakoodia ei pysty lukemaan jos vika on päällä? Kuulostaa ei järkevältä yhtälöltä.. Tuleeko siihen abs combireleeseen nastaan 87 virta silloin kun abs pitäisi tehdä mitä sen kuuluukin tehdä eli katkoa lukkoon mennyttä pyörää vai mitenkä?

                        Alkaa mennä jo maku tähän abs hässäkkään.. oliskin sama juttu että se hopeinen lanka poikki mutta ei kun pitää olla vaan niin tiukassa vika että..

                        ps. Tilasin ebaysta uuden releen 14e:n hintaan. Ei kallis kokeilu verrattuna alkuperäiseen 80e.

                        Comment


                          #42
                          Samanlainen airbagin johdotus on tuossa omassa b4 kasikympissä. Itsekkin epäilin että olisi tehty omia johdotuksia, mutta näköjään ihan tehtaalla tehty.

                          Comment


                          • #43
                            Ok, releessä oli vika. Löysin käytetyn ebaystä ja nyt toimii. Paitsi että vielä airbag valo joka palaa käynnistyksen jälkeen 3min. Pitäisi katsastus sedän mukaan laittaa kuntoon jos auton meinaa katsastaa.. Onko kellään tiedossa reset toolia joka käy näin vanhaan katiskaan? Ei huvittais merkkiliikkeeseen viedä, kun viimeksi velottivat 50e siitä että laittoivat töpselin kiinni ja sanoivat että ei saa yhteyttä boksiin...10min ja 50e hyvä tuntipalkka joo..

                            Comment


                            • #44
                              Vikakoodit luetettu merkkiliikkeessä. Eivät meinanneet löytää pistoketta mistä lukea vikakoodit. Löytyi keskikonsolista erillinen lukupaikka airbagille. Koodit olivat seuraavanlaiset:
                              01025 031 Vikavalon ohjaus viallinen, katkos/ oikosulku maadoitukseen vika satunnainen
                              00588 033 Airbag sytytin(kulj.puoli)- N95
                              vastusarvo liian pieni. Vika staattinen eli pysyvä.

                              Onkos neuvoa tähän probleemaan?

                              Comment


                                #45
                                Ratin kierrejohdinta vois veikata. Toinen koodi saattaa häipyä nollaamalla vikamuisti.

                                Comment


                                • #46
                                  Voiko sitä ratin kierrejohdinta mitenkään saada kuntoon? tarkoitus olisi alkaa sitä tänään tutkimaan..
                                  Voiko yleismittarilla mitata mitään vastusta ja paljonko sen pitäisi olla. Ja mistä pitää mitata..

                                  Comment


                                  • #47
                                    Ratti käytetty irti, mitattu punaisesta liittimestä liekö airbagin kuitenkin 2 johdinta tulee siihen liittimeen. Vastusarvo 0.8 ohm onko vika nyt siinä spiraalissa vai itse airbag ohjainyksikössä? tiistaina ois laakkoselle aika varattu ja huomenna vielä aikaa ratkaista ongelma..

                                    Comment


                                      #48
                                      Omasta mittasin viime kesänä tuon kierrejohtimen, löysin yhdestä kohtaa vähän korkeamman resistanssin kierukkaa pyörittämällä. Laitoin elektroniikka kliineriä ja pyörittelin johdinta laidasta laitaan, merkkivalo sammui tällä konstilla, mutta syttyi parin kuukauden päästä uudestaan. Aibagin ohjausboksiin pääsen kyllä käsiksi ihan sulakeboksista löytyvällä diagnostiikka liittimellä ja vag-comilla.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Lisättäköön vielä pieni havainto..Rattia käännettäessä kuului ennen kahina / rahina ja silloin airbag valo paloi 3min ja sammui. Laakkosella oli vikakoodin luku ja sen jälkeen valo jäi palamaan kokoajaksi, ja rahinaakaan ei kyllä enää kuulunut. Lueskelin foorumeilta, että kierrejohdin on monessa tapauksessa ollut syypää. Tänään vaan en uskaltanut sitä purkaa kun kokemusta siitä ei ole,että mitä siinä tapahtuu kun ne ruuvit aukaisee ja jne.. Pitäisikö minun huomenna purkaa se kierrejohdin ja suihkutella contact cleaneria sinne vai tilaanko jostain uuden / käytetyn kierrejohtimen tai siis sen koko härpäkkeen. Laakkosella varmaan osaavat velottaa siitä osasta eikä huvittaisi sinne jättää autoa rahastuksen vuoksi..

                                        Comment


                                          #50
                                          Connect multimeter V.A.G 1526 to airbag unit connector. Specified value < 1 ? (continuity) If the specified value is not reached, replace coil spring.
                                          Alkupään yksiköissä nuo diagnostiikkaliitimet suoraan airbagin ecussa. Sulakerasian liittimistä ei saa yhteyttä.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Eli näillä näkyminkö minun coil spring on kunnossa? Omani näytti siitä punaiselta liittimeltä mitattuna ratin ylämuovin alla, on juurikin 0.8ohm. Totta tuo että sulakerasian liittimestä ei ainakaan minun audiin saanut yhteyttä vaan itse airbagin boksin vikadiagnostiikka liittimistä ainoastaan.
                                            Viimeksi muokannut Seref82; 23.4.2012, 15:04.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Tällä hetkellä tilanne seuraavanlainen.. Käytin autoani merkkiliikkeessä contact sprayn suihkuttelun jälkeen ja kokeilivat nollata koodin ja se tällä kertaa onnistui! Eli suoraan katsastusasemalle ja leimaan. Tilasin myös airbag reset toolin viimeviikolla ja se saapui eilen, vastaisuuksien varalla. Kiitoksia kaikille avusta nyt on audilla taas 1v ajoaikaa edessä.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X