Adaptiivinen vakionopeudensäädin tuppaa toisinaan tökkimään. Ajoittain toimii pitkäänkin ongelmitta, mutta useimmiten antaa jossain vaiheessa herjan: "ACC sensor blocked", jonka jälkeen vakkari putoaa pois päältä. Olen koittanut puhdistaa sen puolipallon muotoisen vekottimen huolella, mutta sillä ei näyttäis olevan vaikutusta ilmiöön. Mikä neuvoksi?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
ACC sensor blocked
Collapse
X
-
Hep! "Mukavaa", kun muillakin on samaa ongelmaa. Minulla tuo on blokkaus on liittynyt ensin sadekeliin ja loskan lentämiseen, mutta myöhemmin ihan kuivallakin kelillä. Nyt on sitten jotenkin ko. tutkan kalibrointi sekaisin, eli ei toimi ollenkaan. Tuloksena nyt mittariston tiedoitus "ACC not available". Lääkkeenä olisi viedä auto Helsingin Audille, kun siellä on se "erikoiskorjaamo", jossa on vehkeet tutkan kalibrointiin. En oo vielä jaksanut, mutta kai se on jossain vaiheessa pakko tuokin hoitaa kuntoon.
Mielestäni typerintä tuossa on se, että kun se tutka on jumissa, niin ei toimi cruise edes tavallisena vakkarina ilman holhoamista.
Mahtaiskos Tallinnan Audipajassa olla kalibrointivehkeet? Olis hippasen edullisempi tuntiveloitus. Herra tietää, kauanko tuommoista joutuu hieromaan kuntoon.
-
Pari kertaa on loka, paska ja jää tehnyt moisen ilmiön, mutta melkein on saanut olla lumi tai jääkerros siinä päällä. Ei se ihan herkästi pitäisi pois tippua. Huoltoon kai sun pitää marssia.
Puoliofftopikkina:
Mutta semmosen olen huomannut, että kuutostietä matkatessa on nyt kolmena kertana peräkkäin tippunut samassa kohtaa samalla ilmoituksella tuo tutka pois päältä. Käyttäköhän joku muu järjestelmä samoja taajuuksia vai mikäköhän yhteensattuma tuo oli. Minusta se ei ollut edes minkään teollisuusalueen vieressä, junaraiteita enemmänkin kyllä siinä ihan vieressä.
Comment
-
Mullakin oli tuossa vähän aikaa sitten päivän toimimatta. ACC not available herjasi auto. Vakkari alkoikin yhtäkkiä taas toimimaan, vaikka en sille mittään tehnykkään. Aikaisemmin on tullut tuo ACC sensor blocked teksti, mutta se on mennyt ohi putsaamalla se silmä.
Netistä koitin ettiä syitä tuohon ACC not available tekstiin. Jollakin oli ulkomailla ollut rikki se pyöreän kuvun lämmitin ja sitä kautta ei toiminu koko vakkari. Käyttöohjekirjassa luki myös, että jos jarrut liian lämpimät niin ei toimi acc. Olis kyllä hyvä jos sais tuon adaptiivisuuden pois käytöstä, ihan vain tulevaisuutta ajatellen. Näin audi-hinnoilla maksaa varmaan miljardin tuo uus "silmä."
Comment
-
Anturi maksaa muistaakseni marmorilla vajaat pari tonnia. Saksasta saa purkaamoilta parilla sadalla.
Comment
-
-
-
Mobile.de sivuilla on hyvät ohjeet myös kalibrointipeilin rakentamiseen. "Audi A4 8K ACC nachrüsten" hakusanalla löytyy.
Käytännösä tuo tarvii varustetasosta riippuen anturin, maskin ritilän, vakkarin viiksen ja johtosarjan. Jos autossa ei ole laajennettu väylä (kaukovaloassistentti, side assist, lane assist, yms.) niin tarvitsee lisäksi CAN/MOST-väylän ohjainlaite vaihtaa. ACC:n anturi ja väylän ohjainlaite ovat suojattuja ja avaus onnistuu vain merkkarilla. Myös kalibrointi täytyy tehdä paikassa, jossa on siihen tarvittavat välineet.
Comment
-
Mulla ACC NOT AVAILABLE-herja ilmestyi pari viikkoa sitten, vikakoodi ilmoitti että lämmitys on häiriössä. Omassa koslassa tutka on keskellä puskuria rekkarin alapuolella. Lämmitin on siinä suojalevyssä jonka otin irti ja mittasin vastuksen, joka osottautui vainajaksi.
Marmorilta uutta levyä hintaan 180€, paikalleen asennuksen jälkeen alkoi ACC pelittämään normaalisti. Lootasta löytyi suojalevyn osanumero 4F08536311QP tuolla löytyy tarvittaessa netistä vähän huokeammalla.
Comment
-
Sama vika, ACC NOT AVAILABLE ja VCDS kertoo että lämmitys ei pelaa.
Tuota osakoodia 4F08536311QP vain jäin ihmettelemään... Ebay antaa sillä noita kokonaisia etusäleikköjä, eikä sitä neliskanttista suojalevyä.
Jouduitko itse siis ostamaan koko säleikön?
Otin sen suojalevyn irti, mutta siinä ei näyttänyt olevan lainkaan osakoodia. Vain tarra jossa viivakoodi ja numerosarja 0061205077, sekä vastusarvo 4,37 Ohm ja vaimennus -1,09 dB
Olisko sinulla taijollakulla viisaammalla antaa vinkkiä millä löytäisi vain tuon viallisen osan jostain...
Comment
-
Eipä noita ebay:stä pahemmin löydä. Oikea varaosanumero riippuu on S-line vai ei ja maskin väri. Ei S-line musta 4F0853631 3FZ, S-line 4F0853631A 3FZ. Ei S-line harmaa 4F0853631 1QP, S-line 4F0853631A 1QP
Suojalevyn sivusta ulkopuolelta pitäisi osanumero löytyä.Attached FilesViimeksi muokannut KimmoL; 3.5.2015, 15:47.
Comment
-
Lainataan vanhaa aihetta. Eli loppusyksystä alkoi ACC oikuttelemaan ja heittämään "ACC not available" -herjaa. Talven aikana tuo lopetti sitten toiminnan kokonaan ja herja toistuu joka kerta kun yrittää vakkaria päälle laittaa. Laiskuuttani en ole vielä koodeja lukenut joten sieltä varmaan saa varmennusta oikealle vikakohteelle, mutta se mikä itseäni ihmetyttää on että kaistavahti toimii ihan moitteetta. Eikös kaistavahti käytä kuitenkin samaa "tutkaa" kuin tuo adaptiivinen vakkarikin?
Se tutkan edessä oleva suojalevy on kyllä aika kuluneen oloinen ja näytti halkikin olevan. Eli voiko olla niin yksinkertaista että levy ja lämmitysvastus on sitten vaan särki? Vikakoodit luen kyllä kunhan vaan aikaseksi saan.
Comment
-
mulla sanoi adaptiivinen vakionopeuden säädin itsensä irti...hajos ohitustilanteessa rankan vesisateen aikaan. oli tosiaan vakkari päällä ja lähdin kaasua polkemalla ohittamaan edessä olevaa autoa...pääsin ohitettavasta autosta ohi ja palatessa omalle kaistalle edessä oli toinen auto... no siinä vaiheessa kun pääsin omalle kaistalle edessä olevan auton perästä pöllysi lisää vettä keulalle ja johan alkoi adaptiivinen vakionopeuden säädin vilkuttamaan mittaristossa että olen liian lähellä edellä olevaa autoa ja hetken päästä tulikin teksit acc sencor blocked eikä oo sen jälkeen toiminut.... näiköhän tuo hajosi "elektroniikan ylikuormituksesta" kun tosiaan oli vakkari kokoajan päällä ja tarjosin väkipakolla vaan kaasua " vakkaria vasten" enkä ottanut vakkari pois päältä ohitustilanteen ajaksi ?
uusi sensorihan maksaa aivan erkeleen paljon marmorilta.. onkohan kukaan saanut kotikonstein korjattua tuota tutkaa vai onko vaan mentävä nöyränä tilamaan merkkarilta uusi tutka ?
ja tosiaan vika ei poistu vaikka nollaa vikakoodit....
Comment
-
Ei ole mitään merkitystä vaikka ajaisi kaasulla itse ku vakkari on ollut päällä, silloin vakkari kytkeytyy pois päältä ja aktivoituu takaisin kun kaasun nostaa. Marmorin sijaan kannattaa etsiä tutka purkuosana, säästää pitkän pennin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Harjula Näytä viestiEi ole mitään merkitystä vaikka ajaisi kaasulla itse ku vakkari on ollut päällä, silloin vakkari kytkeytyy pois päältä ja aktivoituu takaisin kun kaasun nostaa. Marmorin sijaan kannattaa etsiä tutka purkuosana, säästää pitkän pennin.
Alkuperäinen kirjoittaja välkky Näytä viestiSiis tuohan on ihan normi toiminto että kaasulla ohi vakkari päällä. Mitä vikakoodeja siellä oli?
Comment
-
merkkarilla kävin luetuttamassa aikaisemmin koodit ja ajattelivat kanssa sitä että jos ois suuntauksessa ollut vikaa mut suuntaus oli ihan ok. huoltoukko antoi tälläisen lausunnon.. " sulake ehjä ja etäisyyden ohjainlaitteelle tulee virtaa, ohjainlaitteen yksi liitin näytti vähän vihreältä, ruiskuteltu kontaktispraytä liitokseen, tehty tasa-arvo vertailu, muutteli parametreja mutta vika ei poistu ohjainlaitteilta, ilmeisesti J428 ohjainlaite viallinen.
pitää vielä pyytää frendiä lukemaan nuo vikakoodit niin saan ne sit liitettyä tänne..
Comment
-
siin ois vikakoodit mitkä jää päälle vikakoodien nollauksen jälkeen
Comment
Comment