Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Akku tyhjenee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Tarkista ensin mikä ei toimi kun olet tuon 4:s sulakkeen poistanut, sulakekotelo kannen nro kohtaiset tekstit ei välttämättä pidä paikkansa.

    Comment


      #32
      Onhan akussa riittävästi nestettä, eikä hihna luista?

      Comment


      • #33
        tietsikka ja kello mittaristosta pimeänä, sisävalot ja radio ei toimi. Muuten auto pelittää normaalisti

        Comment


        • #34
          Minua hämäsi samaa hommaa tehdessäni toi sisävalon viivästyskonkka, mikälie oikealta nimeltään... Amppeerimittari kiinni ja ~20 sek. jälkeen vasta putos kulutus reilusti.

          Comment


          • #35
            Jännä ilmiö. Käytin autoa hetkenaikaa ja ajoin pätkän. Sen jälkeen takaisin talliin, Auto lukkoon kaukosäätimestä. Sen jälkeen maakapeli irti ja akun navan ja maakaapelin väliin mittari, vuotovirta oli 0,15A. Muutaman minuutin (ehkä 5 min) kun mittari oli ollut kiinni, nousi siihen aiemmin mitattuun 0,83A:iin. Tähän en kyllä keksi selitystä ?

            Comment


              #36
              Compessa vähän samaa oiretta, 3-4pv tallissa ja akku ihan tyhjä. Ja akkuna kun on tuo 20Ah:n Odysseus niin ei isoa vuotovirtaa tarvita tyhjenemiseen. Sulake nro19 poissa ongelma näyttäisi poistuneen, eli pitäisi vaan jatkaa selvitystä, miten ongelma korjataan. Olisi ihan kiva saada keskuslukot toimimaan...

              Comment


                #37
                Ootko takaluukun johdotuksen korjannu?

                Comment


                  #38
                  Takaluukun läpivientiäkö tarkoitat vai onko siellä jotain muuta peikkoa?

                  Comment


                    #39
                    Siitä saranakohdastahan ne johdot poikki menee, eli läpivientien välistä. :) Aika tyypillinen vika ja kun pahaksi pääsee niin polttaa sulakkeen jonka alla on mittariston valot yms. BTDT.

                    Comment


                      #40
                      Onko radion antennilla oma vahvari tuossa?
                      Joku sellanen sen täytyy olla, mikä menee virtalukon ohi, tai sitten virtalukko antaa läpi syystä tai toisesta

                      Comment


                      • #41
                        Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v Näytä viesti
                        Haitarikumin sisältö kuskin ovesta tarkastettu?
                        Juu, haitarikumia kun painelee niin keskuslukon pumppu pärähtää eli jotain häikkää siellä on. Onkohan uusi johtosarja kallis ja vaikea vaihtaa ?
                        Ei taida tällä kuitenkaan olla mitään tekemistä akun tyhjenemisen kanssa koska keskuslukko ja hälyt eivät ole sulakkeen nro 4 takana.

                        Muuten: Vuotovirta tipahti 0,15A :iin kun auto seisoi tallissa 4 vrk (kuivui?). Tai sitten vikaa oli mittaristossa jonka käytin auki ja suihkuttelin aerosolilla.
                        Viimeksi muokannut korhoesa; 6.12.2011, 14:21.

                        Comment


                          #42
                          Eli siellä on johtojen kuoret puhki ja ottaa sitten maihin ovesta/ osuu toisiin paljaisiin johtimiin. Erkkaa/sähköteippiä ympärille näin alkuun ja ei maksa paljoa.

                          Comment


                          • #43
                            Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v Näytä viesti
                            Eli siellä on johtojen kuoret puhki ja ottaa sitten maihin ovesta/ osuu toisiin paljaisiin johtimiin. Erkkaa/sähköteippiä ympärille näin alkuun ja ei maksa paljoa.
                            Ajattelin laittaa uuden johtosarjan. Teppivirityksiä olen koittanut vältellä jo 7 vuotta. En viitsisi livetä nyt linjasta. Onkohan kukaan vaihtanut tuota johtosarjaa, millainen homma mahtaa olla ?

                            Comment


                              #44
                              Olettaisin, että ei ole mikään mahdoton urakka. Liittimillä se on joka puolelta varmasti kiinni, kuten on ollut näissä muissakin autoissa.

                              Comment


                              • #45
                                Alkuperäinen kirjoittaja korhoesa Näytä viesti
                                Ajattelin laittaa uuden johtosarjan. Teppivirityksiä olen koittanut vältellä jo 7 vuotta. En viitsisi livetä nyt linjasta. Onkohan kukaan vaihtanut tuota johtosarjaa, millainen homma mahtaa olla ?
                                Uutta johtosarjaa ei ole saatavana.
                                Avasin haitarin. Kaikista ohuin vihreä/sininen johto oli irti liitoksestaan eli oli korjattu apikolla aiemminkin. Ei pärähtele enää. Haitari oli aika hankala saada takaisin paikoilleen.
                                Plugia ei näkynyt lähelläkään oven pieltä ja johtosarjaan käsiksi pääseminen vaatisi koko kojelaudan irroittamista joten johtojen korjaaminen/liittäminen on ymmärtääkseni ainut vaihtoehto.

                                Comment


                                  #46
                                  Uusi piuha saranakohtaan ja kunnon jatkoliitokset päähän ja toiseen.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Laitetaas tänne omakin ropleema. Elikkäs jostain vuotaa, vuotovirtoja kun mittailin, niin 0.78-0.55 A väliä seilaa. Noin viiden sekunnin välein vaihtelee lukema. Ovet lukossa tai auki, ei eroa. Ongelmaa ilmenee siten, että jos ajan auton illalla parkkiin, ja lähdenkin seuraavana päivänä vasta iltapäivällä/illalla liikenteeseen, juuri ja juuri jaksaa pyörähtää käyntiin. Aamulla jos lähtee, ei mitään ongelmaa.

                                    Akku on vuoden vanha, ja sekin tuli jo kokeiltua, että nappasin vuorokaudeksi akun irti. Siihen päälle vielä puolen tunnin eeberöinti, ja lähti kuin palmun alta. Eli akku on kyllä ok.

                                    Toinen asia, en tiedä liittyykkö tuohon purkautumiseen, mutta laturilta mitattuna latausjännite on 14.3V, mutta akulla enään 13.8V. Mihin tuo puoli volttia voi oikein kadota? En siihen hätään malttanut ruveta purkamaan konetilaa, nähdäkseni mitä kautta tuo latauspiuha kulkee, mutta äkkiseltään näyttäisi, että se menee startin kautta. Onko näin, ja voiko startissa olla jotain semmoista häikkää mikä häivyttää latausjännitteen ja purkaa akkua? Solenoidi? Potilaana siis A4 B6 1.9tdi.

                                    Comment


                                      #48
                                      Lienee helpointa aloittaa sillä, että nykii sulakkeita yksi kerralla pois ja katsoo koska virrat tipahtaa.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Juu, tämä olikin tarkoitus saada tehtyä ensi viikon aikana. Lähinnä vaan kiinnostaisi, voisiko tuo kadonnut latausjännite ja vuotovirta olla naimissa keskenään.

                                        Comment


                                          #50
                                          Jatkan vielä 80:n virtasyöpöttelystä.
                                          Oma coupe syö akun (60Ah) tyhjäksi parin päivän seisotuksessa nyt kylmällä kelillä kuin myös viime talvena, lämpimällä näköjään starttivirta riitti.

                                          Sen huomasin sisävaloista, että takapenkin valo paloi koko ajan himmeästi jos se oli OFF-asennossa, sammui ja toimi normaalisti ON-asennossa (syttyi oven aukaisusta).

                                          Myös peräkontin valo paloi omia aikojaan, ei kuitenkaan yleensä silloin kun kontti oli auki. Otin polttimon veks.
                                          Myös mulla tuo keskuslukko pitää pör/hur äänen, ja alipainepumppu surisee vielä n.20sec lukituksen jälkeen.

                                          Sen enempiä en ole jaksanut tutkia vikaa ja olen aina ottanut maapiuhan akusta irti jos seisoo enemmän kuin yhden päivän. Mutta tuo valojen oma-aikainen palaminen kyllä viittaisi sen oven haitariputken sisällä menevien johtojen nirhautumiseen. Coupen luukussa ei läpivientejä niin siinä ei ongelmaa.

                                          Miten haitarikumin sisällä olevat johdot voisivat vaikuttaa peruutusvaloihin? Ne sattuvat palamaan samaan tyyliin kuin peräkontin valo, jos polttimo paikallaan.
                                          Eli syttyvät omia aikojaan ja pelottelevat takanatulijoita. Itse epäilin peruutusvalokytkintä (ei vaihdettu), mutta näillä sähköongelmilla vois olla yhteys?

                                          Comment


                                            #51
                                            Coupessa kattoisin ekana takavalojen sisään, ovat todennäköisesti todella hapettuneet ja ruosteiset johtoliitoksien osalta.

                                            Jos pumppu jää pörisemään lukituksen jälkeen niin viittais vähän alipaine vuotoon jossain pumpun ja oven välissä.

                                            Comment


                                              #52
                                              Korjaus aikaisempaan viestiin, olen jonkun verran tutkinut asiaa. Takavalot tiivistetty uudestaan (vuotivat reilusti) ja takavalojen levyt on puhdistettu-> ei vaikutusta. Takavalojen levyissä parikin liitoskohtaa maapiuhalle, jolloin maadoittaa eri rivin tai siis vetää oikosulkuun. En ymmärrä miks siinä on useampia liitosmahdollisuuksia.

                                              Joku alipaineputken liitos saattaa kyllä vuotaa, mutta aina lukitsee kaikki.

                                              Takasin virtasyöpöttelyyn, tutkin lämpimämmässä paikassa nuo haitarikumit.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Omakin tapaus on liikahtanut eteenpäin. Paikansin virtavuodon kuskin oveen, ovi-runko liitin irti, ja vuoto tippui 0.3A:n. Tuo johtosarja on ennenkin kiusannut, ja tälläkin hetkellä näyttää kuskin ovea kokoajan auki. Tästä sisuuntuneena päätin sitten uusia johdot aina door control modulelle asti. Homma tehtynä tyytyväisenä ajattelin tarkistaa vielä mikä on virrankulutuksen tilanne. Siitähän se ilo irtosi, pahenee vaan. Nyt vuotaa yhtä amppeeria pihalle. Ja oveakin näyttää edelleen auki.

                                                Ei muuta kun nykimään ovesta liittimiä irti, ja ovipahviin menevä iso liitin control modulelta irroitettuna taas tippui lukema tuohon 0.3A:n. Mikä tuolla ovipahvissa voisi olla semmoinen kohde, mikä vuotaa? Kuitenkin on kuivaa, eikä mitään liikkuvaakaan sähköissä ole. Vai onko tuo control module sitten vainaa?

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                                                  Ootko takaluukun johdotuksen korjannu?
                                                  Vaihdoin Cabrion takaluukun kannen oikeanpuoleisen johtosarjan uuteen. Vaihto oli mielenkiintoinen operaatio. Entisen katkaisin ja vedin pois molempiin suuntiin. Näytti ensin ettei uusisarja kaikkine blugeineen millään mene sille tarkoitettua reittiä. 1.5mm2 jäykällä sähkölangalla vetämällä se kuitenkin lopulta onnistui. Akun tyhjenemiseen tällä ei ollut vaikutusta. Pääsinpähän teippiliitosvirityksistä eroon tältä osin. Liitokset jouduin tekemään viimekesänä kun sähkökatto juonitteli katkeamaisillaan olleiden takaluukun johtojen vuoksi.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Vika löytyi. Löysin sen mittailemalla jo kuukausia sitten mutta en ole päivittänyt topikia koska halusin varmistua asiasta. Akku ei ole tyhjentynyt kuukausiin ja äsken auto seisoi lisäksi toista viikkoa käyttämättömänä ja lähti iloisesti käyntiin niin kuin akku olis juuri ladattu täyteen. Vika oli aktiivi subbarissa. En tiedä miksi syö sähköä lepotilassa mutta laitoin + linjaan releen ja ohjauksen radiolta niin hävikki loppui siihen. Subbari on Audi Cabrion alkuperäinen mallia Nokia. Viisaammat voisi selittää mikä subbarissa voisi olla vikana?.

                                                    Niin ja nopeusmittarikin on nyt kunnossa. Sillä ei ollut mitään tekemistä akun tyhjenemisen kanssa. Anturille menevät johdot olivat poikki ja kumisuoja rikki.
                                                    Viimeksi muokannut korhoesa; 5.5.2012, 10:33.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Toimiko se subbarin oma heräte radiolta?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        toimii

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Nyt se alkoi taas. Akku tyhjenee. Taidan nyppäistä sulakkeen nro 4 pois. Olkoon Tietsikka, peräkontin valo, sisävalo, Radio ja kello pimeänä seuraaviin suliin saakka.
                                                          Viimeksi muokannut korhoesa; 2.1.2013, 12:27.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Kyllä se vain lyhyestä ajosuoritteesta johtui. Ei ollut vikaa akussa eikä latauksessa. Eikä mitään vuotovirtoja ole löytynyt. Penkin lämmittimet vievät yllättävän paljon. Case closed tältä osin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X