Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Millaisia vikoja ilmastoinnissa?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Millaisia vikoja ilmastoinnissa?

Millaisia vikoja teillä on ollut ilmastoinnissa, kun kompura ei lähde päälle. Miten ne on korjattu.

Ensimmäisenä tulee mieleen kylmäaineen puute.

Comment

Kylmäaine vähissä, vuoto järjestelmässä. Ainakin vm.00 A3:ssa climatronic kertoi vikakoodin "22.1" korkeapainekytkimen kiinniolemisesta paineen puuttumisen takia.

Comment

Minulla näkyy vikakoodina vain 15.7. Kylmäaineet kävin tarkastamassa, mutta huoltomies meinasi, että sitä pitäisi olla sen verran, että kompura lähtisi päälle.

Comment

Sitä kylmäainetta ei sitten saa olla liikaa -muuten paine nousee ja kenno paukkuu.

Comment

a3 vuodelta 99 näytti mittaristossa ulkolämpötilaksi noin 30 astetta kylmempää kuin vallitseva->ilmastoinnin kompura ei käynnistynyt koskaan, koska muka aina pakkasta, korjaus oli tunnistimen poisto etupuskurista. Siinä kaikki - olen tosissani. nyt näyttää noin 3 asteen tarkkuudella oikein ja kompura potkii ja syksy ehtyy.

Comment

Sitä kylmäainetta ei sitten saa olla liikaa -muuten paine nousee ja kenno paukkuu.
              Kompurassa on ylipaineventtiili joka aukeaa muistaakseni jossain 30 barin tienoilla jos paineet nousee liikaa. Eli jos kennot kestää sen verran niin vain tuo venttiili aukeaa.

Comment

Niin se varmaan on. Tuon tarinan minulle kertoi kylmälaiteasentaja.

Comment

Working...
                X