Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rattiakselin ohjainlaite, vakionopeudensäätimen asennus, A3 8P

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Rattiakselin ohjainlaite, vakionopeudensäätimen asennus, A3 8P

Tarkoitus olisi vakkari jälkiasennella tuollaiseen '08 vuoden Sportback 1.8TFSI A3:een. Sen mitä perehdyin asiaan etukäteen on että jos monitoimirattia ei ole, pitää myös rattiakselin ohjainlaite vaihtaa - vai tarviiko? En tiedä mikä versio minulla on kiinni mutta rattina on tuollainen kolmepuolainen nahkaruori ja tosiaan ei ole mallia monitoimi. Tuossa heräteostoksena tulin hankkineeksi täsmälleen samanlaisen ratin, mallia monitoimi mutta ns. "DSG" läpillä. Mietin läppien poistoakin mutta totesin että idiootin hommaa, myydään ratti eteenpäin. Mietin hetken myös ratin asennusta autoon läppineen mutta olisihan se vähän pöhkö yhdistelmä - 6v manuaaliaski ja ratissa vaihteenvaihtolipareet - niille tuskin saa ohjelmoitua muuta käyttöä..?

Ohjainlaite kyseiselle ratille tuli hankittua sen mukana - 8P0 953 549 F. Mitä nettiä tuli selattua niin tämän boksin pitäisi tukea vakionopeudensäätimellistä viikseä mutta tukeeko se minun nykyisen rattini air-bag kehä tuota boksia ja käyttötarkoitustani? Luulisi kun identtinen ratti pl. ne vaihteenvaihtoläpät ja monitoimisuus? Tuon boksin perässä lähinnä olin mutta tuli joku heikko hetki ja päätin ostaa molemmat talteen. Tuota monitoimirattia voi kysellä privassa minulta jos kiinnostaa. Kaikin puolin uudenveroinen kunnoltaan.

Eli vakkari tuskin toimii alkuperäisellä boksillani, selviänkö vain tökkäämällä vakkarin viiksen sekä tämän ns. F mallisen boksin kiinni ja ohjelmointi vai pitääkö muuttaa jotain muutakin. Tämä lähinnä sen takia että ei huvita tuota käyttöautoa pureskella jouten päiten jos ei aivan pakko ole. Jos tästä on jollain heittää faktaa pöytään miten edetä niin otan ilomielin tiedon vastaan.

Kannattaa aloittaa lukemalla VCDS:llä mitä bokseja autossa on tällä hetkellä kiinni. Niiden perusteella googlella löytänee suht helposti, että käykö sellaisenaan vai ei.

Comment

Working...
    X