Keväällä ostamassani A6:ssa (vm 2000) on ollut seuraavanlainen häiriö: Jo koeajolla mittaristo hälytti moottori lämmöistä ja hetken kuluttua normalisoitui. Samaten jännitemittari oli jatkuvasti tapissa. Mitään todellista ongelmaa ei kuitenkaan ollut. Ylilämpöjä mittari ilmoitti pari kertaa kuukaudessa. kesällä mittariston varoitusvalo rupesi huomauttelemaan polttoaineen loppumisesta ja yhä useammin liikalämmöistä. nyt syksyllä se huomauttelee jo öljyn määrästäkin. ja kaikista vuorotellen ja melkein joka reissulla. Hyvä puoli on se, että vaikka bensa on loppu, moottori keittää ja öljyt puuttuu niin silti kulkee.
Paikallisen pajan tietokoneen mukaan antureilta tuleva tieto on oikeaa.
Olisi ilmeisesti mittariston vaihto ja 1,8:aan käytetyn mittariston saa ruotsista puoleen hintaan verrattuna suomeen. Kysymys on että kannattaisiko vielä jotakin tutkia ja jos vaihdan mittariston, niin saako autoa käyntiinkään ennen audin pajalla käyntiä?
Toinen juttu on oikeanpuoleisen "lähixenonin" säätö. Käynnistäessä oikean valon valokuvio on tasan vasemman kanssa, mutta sen jälkeen rupeaa laskeutumaan. Tätä se tekee viikon ja seuraavan viikon toimii oikein jne.. Menenkö auton alle heiluttelemaan anturin vartta vai mistä aloittaisin?
Paikallisen pajan tietokoneen mukaan antureilta tuleva tieto on oikeaa.
Olisi ilmeisesti mittariston vaihto ja 1,8:aan käytetyn mittariston saa ruotsista puoleen hintaan verrattuna suomeen. Kysymys on että kannattaisiko vielä jotakin tutkia ja jos vaihdan mittariston, niin saako autoa käyntiinkään ennen audin pajalla käyntiä?
Toinen juttu on oikeanpuoleisen "lähixenonin" säätö. Käynnistäessä oikean valon valokuvio on tasan vasemman kanssa, mutta sen jälkeen rupeaa laskeutumaan. Tätä se tekee viikon ja seuraavan viikon toimii oikein jne.. Menenkö auton alle heiluttelemaan anturin vartta vai mistä aloittaisin?
Comment