Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kattoluukku Audi 100 Avant

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kattoluukku Audi 100 Avant

    Elikkä on sellanen ongelma että kattoluukku ei toimi.
    Edellinen omistaja sano että taitaa olla vaijerit poikki...epäilen kyllä sitä että olis.
    Nyt pitäs saaha teiltä viisaammilta neuvoa joka on korjannu tollasen.
    Pitääkö ottaa koko kattoverhoilu pois että sen saa kuntoon vai mikä tässä on homman nimi???

    #2
    http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...ht=kattoluukku

    Comment


      #3
      Vielä pitää ihmetellä että miten lähtee se verhoilu pois siitä ite luukusta???
      tossa on mallia karvalakki eli veivillä pelaa...tai siis pelannu.

      Comment


        #4
        Tos on 200:n purku, mut eiköhän ne oo suurinpiirtein samanmoisia:
        http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...ht=kattoluukku

        Comment


        • #5
          Hieman auttaisi, jos kertoisit, mikä siinä tarkkaan ottaen ei toimi. Vaijerit yleensä eivät katkea. Kattoverjoiluun ei tarvitse koskea, mutta (sisä)verhoilu kannattaa suojata, kun alkaa remontoida. Vaseliini lähtee velourista huonosti irti.
          Nouseeko takareuna tuuletusasentoon? Jos nousee, vaijerit ovat ehjät. Jos mitään ei tapahdu (rutisee), vika voi olla veivin juuressa olevassa kitkakappaleessa, joka ei ota kiinni hammastettuun vaijeriin.
          Itselläni luisti tämä ratassysteemi, jolloin laitoin vaijerin taakse palan ohutta pelti, jolloin vaijeri otti kiinni hammasrattaaseen.
          Se ovaalin muotoinen rataspalikka pitää olla kiinniasennossa (kuuluu: klik) ja katto täsmälleen suljettu -asennossa, kun ratassysteemiä asennetaan paikoilleen.
          Jos pelti ei liu´u katon sisään, voi yse olla niin yksinkertaisesta asiasta, että pellin takareunasta puuttuvat 8 mm korkeat kumitallat, jotka pitävat paketin kasassa sen liukuessa katon sisään. Itse korvasin sellaiset vastaavan kokoisella koneruuvilla, kunnes sain hankittua varaosan.
          Kysymällä selviää. En ala koko kuuden tunnin kattoluukkuprojektiani uudelleen kirjoittamaan, kun sen kerran olen vanhalle audifoorumille saanut runoiltua.

          Comment


            #6
            No tuota noin...ku rupee siitä veivistä ihan normaalisti aukasee kattoluukkua niin se tuuletusluukku yrittää nousta "karvan verran" ,mutta ei sitten ihan ku veivi tökkää kiinni.muutaman kerran oon vääntäny siitä kohasta "yli" missä se tökkää niin kuuluu vaan "klonks"...varmasti hyppää jotenki yli siitä kitkakappeleesta.
            Rupee tympäsee ku kattoluukku on mutta ei toimi.
            Mitne siitä sen verhoilun saa pois että pääsee näkemään sinne sisälle???Ei mahu mun päähän että miten se lähtee irti..ei näy jousia eikä muuta.

            " Tyhmästä päästä kärsii koko autoharrastus "

            Comment


            • #7
              Kuulostaa siltä, että:
              - ovaalinmuotoinen kitkamekanismi riveää/luistaa, jolloin pitää tehdä esittämäni kikka. Kuvassa olevien vaijerien taakse voi laittaa läkkipeltiä, joka painaa hampaistaan kulunutta vaijeria palikan ratasta vasten.
              - kun kitkakappale pääsee kerran luistamaan vaijerit ovat epäsynkassa (toinen liikkuuvasemmalle ja toinen oikealle) ja katto jumissa. Säätö on tehtävä silloin uudelleen.
              Sillä ovaalinmuotoisella palikallahan on rajallinen liikerata lepoasennosta tuuletusasentoon ja jos se pääsee luistamaan, tulee raja vastaan ja luukku nousee vain hieman. Toisinpäin liikerata on pidempi, koska luukun pitää saada liukua katon sisään asti.
              Muistaakseni luukku liikkuu vapaasti, kun ratasmekanismin ottaa irti (sisävalon suojus ensin irti) ja silloin pääsee kampeamaan luukun auki -asentoon. Tällöin luukun takaosassa, molemmin puolin näkyy jouset, jotka pitävät sisäverhousta paikoillaan. Sopivalla rautalankalenkillä varovasti kiskomalla ne saa irrotettua, jolloin sisäkaton saa liukumaan katon sisään ja mekanismin näkee sisältä. Pääsisiköhän näillä ohjeilla alkuun. Kattoluukun ropaaminen on niin mielenkiintoista puuhaa, että siinä menee helposti koko päivä 8)
              Voipi olla, että muuta vikaa ei olekaan kuin tuo ratassysteemi. Yleensä valitettavasti on.

              Comment


                #8
                Kuulostaa niin mielenkiintoiselta että täytyy viissiin siirtää huomiseen ja käyä kaupasta ostamassa "korjaus sarja" :)
                Pitää lähtä taas tonne talliin kattomaan että miten sen oikein sais kuntoon.
                Hyvä näin työaikana tehä omis hommia.
                Mutta kiitän jo näistä ohjeista mitä on tullu.
                Kohta tuun kuitenki kirjottamaan että : "ei se prkl lähe irti...poltan koko paskan"!:)

                Comment


                  #9
                  No niin.kävin pistämässä pellin palaset sinne vaijereitten taakse.
                  paremmin rupes toimimaan..mutta mutta,kertokaahan että kuin paljon se tuuletusluukun takapää nousee normaalisti?
                  Niin ja sitten...se samperin kaurahattu "lue:entinen omistaja" on pistäny sen kattoluukun ulkopuolelta silikoonilla umpeen...!nyt tässä pähkäilen että kuihan pukkaa kaikki sateet sisälle jos sen silikoonin siitä ottais pois.millanen tiiviste siinä oikein on oikeesti?
                  kohta palaa "kynttilä" ton katiskan kanssa.

                  Comment


                  • #10
                    Kuten kuvasta näit, siellä on sellainen karvapintainen tiiviste, joka kyllä pitää sateen ulkona, jos on ehjä. Ilmeisesti ei ole. Tiiviste on osanumerolla 443 877 297B. Vedet ei tule sisälle, koska siellä kiertää kaukalo, josta vedet johdetaan putkia myöten korin alle. Putket voi tosin olla tukossa. Kuvasta näet myös kuinka paljon se luukku oikeasti nousee, muutaman sentin.

                    Comment


                      #11
                      Ja taas täällä kysymässä nouvoa.
                      Eilen sain toimimaan kattoluukun niin että takareuna nousee yläs ja laskeutuu alas "normaalisti".
                      Mutta se ei yritäkkää lähtä menemään sinne katonsisään...missä vika?
                      Sitten ku lähtee laskemaan katttoluukkua kiinni niin se ei laskeudu tasasesti...toinen reuna jää vähän auki..sitten pitää vaan yrittää veivata sopivaan asentoon että ois suurinpiirtein tasasesti kiinni.
                      Että jos niitä vaijereita pystyy säätämään jotenki niin mistä se oikein tapahtuu ja miten?

                      Comment


                      • #12
                        Tuolla ylempänä viittasin siihen säätöön: ratassysteemi irti, kampi kiinni ja pyörittelyä, kunnes kuuluu klik.
                        Katto kiinni käsipelillä niin, että luukku on katon tasassa, sitten ratas paikoilleen kammen sulki -asennossa. Nyt pitäisi vaijerien olla synkassa. Ei niitä tietääkseni muuten voi säätää.
                        Löytyykö luukun takaosasta kumitallat? Jos ei, niin kanittaa.

                        Comment


                          #13
                          Täytyypä yrittää noilla ohjeilla ruveta säätämään se luukku että toimis normaalisti.
                          Vielä en oo kerenny perehtymään siihen että onko siellä ne kumitallat paikoillaan vai ei.
                          Näkyykö ne kumet noissa kuvissa mitä on linkitetty?

                          Comment


                          • #14
                            Ei näy talloja kuvissa, luukun takalumista ne löytyvät, korkeus 8 mm, jos ei ole paikoillaan reiät löytytvät. Omastani tallat oli kadoksissa ja laitoin tilalle sopivan ruuvin. Ottaisin kuvan, mutta auto on ollut viime syksystä velipojalla lainassa....

                            Comment


                              #15
                              Elikkä täytyy siis lähtä kattomaan että onko reikiä tai talloja tallessa.Mistäs muuten sais katottua sen hinnan sille kattoluukun tiivisteelle...?ku on se varaosa numero:443 877 297B...niin mistäs näkee että paljon kustantaa uus?
                              Pitääkö ottaa kattoluukku irti ennen ku näkee että onko ne tallat paikallaan.

                              Comment


                                #16
                                Noin 60 euroa

                                Comment


                                  #17
                                  Aika kallista... Elämä on!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Itse asiassa muistin, että minulla on yksi luukku autotallin vintillä pahan päivän varalle. Kävin sen viime kesänä romikselta evakuoimassa. Meinasin maalata ja laittaa omaani, josta maali hilseile. Pitää katsoa, olisiko siinä joutava tiiviste.
                                    Tässä se nyt on.

                                    Comment


                                      #19
                                      Siinähän se näyttää samanlainen tiiviste olevan.repes jotenki se tiiviste ku nostin sitä luukkua.
                                      sen verran taas perehdyin siihen räppänään että vaikuittais toiselta puolelta puuttuvan se kumitalla.vänkärin puoli tuntuu "yrittävän" mennä sinne sisään mutta kuskin puoli ei liiku mihinkään.pitäs vaan löytää että missä niitten tallojen paikka on.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Muistakaa kans joskus tarkistaa ne valumaputket, itsellä ainakin on takana valumaputkien päässä tommoset kumitutit, jotka oli kuivuneet kiinni. Onneks ei sentään vahinkoa ole päässyt tapahtumaan.

                                        [img=http://img127.imageshack.us/img127/7958/nanni0jm.th.jpg]

                                        Pieni puristelu avaa nuo ja vettä kattoluukusta ränniin ja vaijerin kanssa saa putsattua. Ei varmaan haittais leikata tuosta hieman päätä pois et pysys varmasti auki.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X