Tuon oman B7:n hifistys edessä, puntaroin kovasti tuota alapäätä ( edit: kukapa meistä ei ... :-) , en hae desibelejä vaan sivistynyttä, hieman kuivahkoa napakkaa bassoa, mikä olisi paras ratkaisu ? Aikeissa laittaa ne varapyörän paikalle, Fogata oli tehnyt noille tietämin ihan terävän ratkaisun parilla 6,5" subilla refleksikoteloin. Vastaava DLS:n pari vaatisi vain 18 l tilavuutta, tuollaisenhan saisi niukka naukka mahtumaan hanskalokeron alle jolloin paineet tulisivat varsin lähelle kuulijaa ( ja olisi näin ollen optimi?). Itse aikeissa laittaa tuonne taakse n. 40 litran suljettuun kaksi FOCAL 27 S:ää, ovat hyvät elementit mutta jääkö pörinä pyörimään taakse ? Tämmöinen kuva mulla vähän on, meinaa joskus mulla oli 3 x sama Focal laatikossa takapenkkiä vasten (elementit eteenpäin) ja se 'toimi' vasta sitten kun laski takapenkin alas .... B-)
Ja bassoa ohjaisi 300 w/ 2 ohm. teho.
Kaikenlaisista kommenteista kiitos jo etukäteen !
Samaan hengenvatoon kysyisin mielipidettä itse vahvistimen sijoittamiseen, onko parempi että vahvistin olisi akun vieressä (etupään ja virtakaapelit mahdollisimman lyhyet ja subbarin kaapelointi (vähemmän herkkä) olisi pitkä) vai vahvari taakse subbarin kera (eli pitkä virtakaapeli + johdotukset pitkät myös eteen/lyhyet subbarin kaapelit) ?
Ja bassoa ohjaisi 300 w/ 2 ohm. teho.
Kaikenlaisista kommenteista kiitos jo etukäteen !
Samaan hengenvatoon kysyisin mielipidettä itse vahvistimen sijoittamiseen, onko parempi että vahvistin olisi akun vieressä (etupään ja virtakaapelit mahdollisimman lyhyet ja subbarin kaapelointi (vähemmän herkkä) olisi pitkä) vai vahvari taakse subbarin kera (eli pitkä virtakaapeli + johdotukset pitkät myös eteen/lyhyet subbarin kaapelit) ?
Comment