Laitetan helppo ensin. :)
Onko käryä millä tapaa S2:en ovien kylkilistat ja ovenkahvojen reunalistat on kiinni? Nastoilla, liimalla, ovipahvien takaa ruuveilla, pyhällä hengellä? Pitäisi nyppästä teippausta varten irti, niin ajattelin vielä kysyä ennen ku repäsen jotain rikki. Tunnustelin niitä tänään ja ne on aika jämäkästi kiinni, niin olisi mukava tietää todellinen kiinnitystapa. Puhun siis niistä oven somistelistoista, en helmojen listoista (kumiset).
Sitten toinen vähän kinkkisempi kyssäri. Pitäisi vaihtaa vanha piiska-antenni katolta uuteen. Se on murtunut ajansaatossa ja on nyt tulossa elämänsä päähän. Auto on siis farkkumallin ässä, joten antenni löytyy katolta aika vakiokohdasta noin 30 cm päästä perän taitetta. Otin kontin kattovalon irti ja siellähän se on antennin pultti näkösällä. Ongelma on sähkökytkennän tekeminen. Eli nykyinen antenni on vahvistamaton malli, jonka signaali vahvistetaan ilmeisesti soittimen päästä? Olen vaihtamassa tilalle sisäisellä vahvistimella olevaa pientä ja näppärää antennia, joka on omaan käyttöön paras (kattoboksi talvella ja pyörätelineet kesällä) . Antennista tulee maajohto (musta) antennijohdon lisäksi. Sen lisäksi mukana on jatkopätkä, johon on liitetty ilmeisesti herätevirtajohto (punainen). Kysymys kuuluu, mistä heräte otetaan ja onko kannattavaa laittaa sekä maajohtoon että herätteeseen sulakkeet? Antennihan on herkka laitos hajoomaan mahdollisten oikareiden sattuessa. Joutuuko herätteen ottaa soittimesta vai voiko sen ottaa jostain muualta (lähempää).
Kolmas ihmetyksen asia, tosin toissijainen, on kolme antennikaapelia kontin repsikan puoleisen sivuluukun takana, joista vain yksi johtaa ylös antennilla ja muut on vain "varalla" odottamassa? Miksiköhän? Näyttää olevan OEM kaapeleita.
Onko käryä millä tapaa S2:en ovien kylkilistat ja ovenkahvojen reunalistat on kiinni? Nastoilla, liimalla, ovipahvien takaa ruuveilla, pyhällä hengellä? Pitäisi nyppästä teippausta varten irti, niin ajattelin vielä kysyä ennen ku repäsen jotain rikki. Tunnustelin niitä tänään ja ne on aika jämäkästi kiinni, niin olisi mukava tietää todellinen kiinnitystapa. Puhun siis niistä oven somistelistoista, en helmojen listoista (kumiset).
Sitten toinen vähän kinkkisempi kyssäri. Pitäisi vaihtaa vanha piiska-antenni katolta uuteen. Se on murtunut ajansaatossa ja on nyt tulossa elämänsä päähän. Auto on siis farkkumallin ässä, joten antenni löytyy katolta aika vakiokohdasta noin 30 cm päästä perän taitetta. Otin kontin kattovalon irti ja siellähän se on antennin pultti näkösällä. Ongelma on sähkökytkennän tekeminen. Eli nykyinen antenni on vahvistamaton malli, jonka signaali vahvistetaan ilmeisesti soittimen päästä? Olen vaihtamassa tilalle sisäisellä vahvistimella olevaa pientä ja näppärää antennia, joka on omaan käyttöön paras (kattoboksi talvella ja pyörätelineet kesällä) . Antennista tulee maajohto (musta) antennijohdon lisäksi. Sen lisäksi mukana on jatkopätkä, johon on liitetty ilmeisesti herätevirtajohto (punainen). Kysymys kuuluu, mistä heräte otetaan ja onko kannattavaa laittaa sekä maajohtoon että herätteeseen sulakkeet? Antennihan on herkka laitos hajoomaan mahdollisten oikareiden sattuessa. Joutuuko herätteen ottaa soittimesta vai voiko sen ottaa jostain muualta (lähempää).
Kolmas ihmetyksen asia, tosin toissijainen, on kolme antennikaapelia kontin repsikan puoleisen sivuluukun takana, joista vain yksi johtaa ylös antennilla ja muut on vain "varalla" odottamassa? Miksiköhän? Näyttää olevan OEM kaapeleita.